Toon posts:

Sweex LC700050 en 11Mbit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren 2 Sweex LC700050 kaarten aanschaft.

De situatie bij mij thuis is als volgt;

Boven staat een SMC 54Mbit router. Beneden in de woonkamer staan een Linksys 11mbit Accespoint en een Edimax 11mbit wifi router.

Het verbinden met de SMC router via 1 van de sweex kaarten is binnen luttele seconden gepiept. Zowel met de Wireless Zero Config van Windows XP als met de software van Sweex zelf. Maar zodra geprobeerd wordt met 1 van de andere routers te communiceren weigeren beide kaarten dienst. Ook na het ophalen van drivers van de Sweex site is er geen wijziging in dit verhaal.

Met mijn laptop en een Asus PCMCIA kaart wl-100g kan ik prima op alle accespoints trecht.

Hieruit durf ik te concluderen dat deze kaarten niet compatibel zijn met het 11b protocol.

Maak ik ergens een denkfout?

Verwijderd

"weigeren beide kaarten dienst" :? Wat gebeurt er precies? Welke foutmeldingen krijg je? Hoe is de configuratie daarvan? Maak je gebruik van beveiliging? etc.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 08:13:
"weigeren beide kaarten dienst" :? Wat gebeurt er precies? Welke foutmeldingen krijg je? Hoe is de configuratie daarvan? Maak je gebruik van beveiliging? etc.
als ik met een 11mbit accespoint probeer te verbinden in winxp WZC gebeurt er niets. Het lijkt erop dat winxp niet eens probeert te verbinden. geen foutmelding of whatsoever. Dat geldt ook voor de sweex software. ik kan connecten wat ik wil er staat meteen keihard 'disconnected'

er is geen beveiliging actief.

zodra ik de smc router selecteer zit ik binnen 2 seconden op internet...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 09:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn SMC op 11mbit zet weigeren de Sweex kaarten ook verbinding te maken. 54mbit = geen probleem. :o