Toon posts:

Socket 478-slot-ding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje geleden een Aldi-Medion pc gekocht, met daarop een P4-s478 processor. Nadeel van de koeler op die processor was dat hij redelijk veel geluid maakte, en ik had dus besloten een goede (stille) koeler te kopen, dat is een Zalman CNPS9500 geworden.
Tijdens de installatie kwam ik er al snel achter dat er iets niet klopte, het scheen dat medion niet voor een standaard s478 koeler had gekozen, maar een ander model, waardoor het zwarte ding - zoals hieronder te zien zoals het hoort - vervangen is door een nogal ander model.

Afbeeldingslocatie: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2005/0419/pclabo34_10.jpg

Probleem, want ik heb juist dit 'standaard' zwarte ding nodig om die koeler te kunnen installeren.

Ik zoek dus zoiets als dit (alleen is dit ding er voor bedoelt om s478 koelers op s754 procs te installeren):

Afbeeldingslocatie: http://ecd.coolermaster.com/products/images/K8-RM-F1.jpg

Mijn vraag aan jullie
1. Hoe heet zo'n ding, zodat ik ook zelf verder kan zoeken?
2. Waar kan ik zoiets kopen, of heeft iemand van jullie misschien zo'n ding over, die ik dan graag tegen een kleine vergoeding wil overnemen?

(ps de 4 benodigde gaatjes, om zo'n ding op mijn moederbord te installeren, zitten er wel.)

Bij voorbaat dank

Verwijderd

je zoekt achter een retention bracket
verder kan ik je ook niet helpen :)

Verwijderd

Ik heb er wel een paar volgens mij.

• gyjo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:07
Heb je al op ebay gekeken, daar staat het vol met die dingen voor een paar euro's.

Verwijderd

Topicstarter
Harstikke bedankt jongens, de naam heeft al flink geholpen, ik zal wel even op marktplaats gaan kijken.
In ieder geval, mocht er iemand een beetje in de buurt van Zeist wonen, dan wil ik hem graag (morgen) even komen ophalen.
En nog een vraagje, ik had er met mijn stomme kop al verse koelpasta op gedaan, is het erg als dat een tijdje in de open lucht door brengt? Op mijn oude koeler zit nog een rest van die oude pasta, dus die doe ik er maar eventjes niet op.

Verwijderd

Koop gewoon een articcooler Super Silent 4 Ultra (http://www.arctic-cooling.com/cpu1.php?p=2&disc=)

Voor 10 euro heb je de heatsink, fan en..retention bracket. Die zit er namelijk bij.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 21:39:
Harstikke bedankt jongens, de naam heeft al flink geholpen, ik zal wel even op marktplaats gaan kijken.
In ieder geval, mocht er iemand een beetje in de buurt van Zeist wonen, dan wil ik hem graag (morgen) even komen ophalen.
En nog een vraagje, ik had er met mijn stomme kop al verse koelpasta op gedaan, is het erg als dat een tijdje in de open lucht door brengt? Op mijn oude koeler zit nog een rest van die oude pasta, dus die doe ik er maar eventjes niet op.
Ik woon REDELIJK in de buurt... pontje over bij Amerongen en je bent er.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 22:15:
[...]

Ik woon REDELIJK in de buurt... pontje over bij Amerongen en je bent er.
Graag, stuur me een mailtje op gulpen at gmail.com , dan kunnen we wat afspreken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 22:30:
[...]

Graag, stuur me een mailtje op gulpen at gmail.com , dan kunnen we wat afspreken.
Ik mail je morgen in de vroegte even.

Verwijderd

Gemaild.
Pagina: 1