Toon posts:

Draadloos netwerk - bestanden delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds vanmiddag heb ik op beide mijn pc's een draadloos netwerk geinstalleerd. Alles werkt perfect, alleen lukt het me niet om bestanden te delen. Ik heb op dit forum gezocht, maar kon helaas geen antwoorden vinden. Pingen lukt trouwens ook naar beide pc's.
Hieronder mijn configuratie:

PC1
Windows XP SP2.
Wireless PCI card 54mbps, Sweex

PC2
Windows XP SP2
Wireless USB adapter 54mbps, Sweex

Wireless Router 11G 54mbps, sweex

Beide PCs staan op automatisch een IP / DNS adres toewijzen.

Hoop dat ik alle benodigde informatie heb gepost, anders hoor ik het wel!

Verwijderd

Heb je wel:
1) mappen/folders gedeelt :o op beide pc's ?
2) zelfde werkgroepen op beide pc's ?

Verwijderd

Topicstarter
Mappen zijn op beide pc's gedeeld.
Maar de werkgroep.... eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik dat kan instellen / zien

Edit:

Als ik bij netwerktaken "zoeken naar computers in werkgroepen" kijk, zie ik me andere pc wel staan. Maar krijg alleen de melding dat de pc niet toegangkelijk is.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 20:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 20:51:
Mappen zijn op beide pc's gedeeld.
Maar de werkgroep.... eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik dat kan instellen / zien

Edit:

Als ik bij netwerktaken "zoeken naar computers in werkgroepen" kijk, zie ik me andere pc wel staan. Maar krijg alleen de melding dat de pc niet toegangkelijk is.
Met rechts op 'deze computer' klikken en dan naar computernaam ;)

Oke, dan mischien bij 'verbindingen van buitenaf' iets regelen of uhm je firewall uitzetten :+ ?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 20:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 20:54:
[...]

Met rechts op 'deze computer' klikken en dan naar computernaam ;)

[afbeelding]
Ah, kk. thanks.

MSHOME is de werkgroep op beide pc's.

Verwijderd

Topicstarter
Wat trouwens opvalt, is dat als er net een verbinding is gemaakt tussen de pc en de router, dat ik dan wel soms in "mijn netwerklokaties" de gedeelde bestanden zie staan.
Maar om een één of andere redenen is dit maar tijdelijk. Want als ik een map probeer te opnenen, dan komt de melding dat ik geen machtiging heb.

• Currahee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-04 21:15

Currahee

3 miles up, 3 miles down!

Deze foutmelding krijg je meestal als er een firewall aanstaat op één van de computers, weet je echt zeker dat je de firewalls hebt uitgeschakeld? Meestal ligt het probleem dan bij de windows firewall die automatisch aangezet is in de windows security center. Je kunt deze uitzetten door in configuratiescherm het icoon windows firewall aan te klikken en deze vervolgens uit te schakelen (wel op beide pc's dan). Als het dan nog niet werkt moet je de gast accounts aanzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er achter gekomen wat het probleem veroorzaakte. Het bleek dat ik nog Winproxy vanuit mijn vorige configuratie had draaien. Nadat Winproxy was uitgeschakeld, kon ik weer op de gedeelde mappen kijken.

Alleen nu ff een andere vraag. Ik ben nu 150 bestanden met een totale grote van bijna 8gb van de ene pc naar de andere pc te koppieren. Maar dat is die 240 minuten mee bezig!?!?

Is dit normal met een draadloos netwerk dat het zo traag gaat? Via een ethernet kaart doet die daar ongeveer 15 minuten over....

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:49:
Alleen nu ff een andere vraag. Ik ben nu 150 bestanden met een totale grote van bijna 8gb van de ene pc naar de andere pc te koppieren. Maar dat is die 240 minuten mee bezig!?!?

Is dit normal met een draadloos netwerk dat het zo traag gaat? Via een ethernet kaart doet die daar ongeveer 15 minuten over....
Die snelheid is sowieso minder dan met een kabel. Verder wordt het naarmate de kracht van de verbinding minder wordt steeds lager.

Verwijderd

Topicstarter
De PCs staan nog geen meter uit elkaar, en de afstand tot de draadloze router is ongeveer 6 meter met daar tussen twee gips muren. De signaalsterkte is op beide PCs goed en zeer goed.
Maar als het klopt dat bestanden kopieren naar de ene pc naar de andere pc zo traag is met draadloos, kan ik dan alsnog gebruik gaan maken van een ethernet kaart in beide PCs om zodoende een snelle overdracht te maken? En als dit mogelijk is, hoe stel je zoiets dan in?

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 08:31
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:59:
De PCs staan nog geen meter uit elkaar, en de afstand tot de draadloze router is ongeveer 6 meter met daar tussen twee gips muren. De signaalsterkte is op beide PCs goed en zeer goed.
Maar als het klopt dat bestanden kopieren naar de ene pc naar de andere pc zo traag is met draadloos, kan ik dan alsnog gebruik gaan maken van een ethernet kaart in beide PCs om zodoende een snelle overdracht te maken? En als dit mogelijk is, hoe stel je zoiets dan in?
Dus ze zijn ook nog bedraad verbonden met elkaar? (Hmmm, dus niet. Maar het kan wel gewoon. Gewoon een ethernetkaart erin. Instellen (IP-adres, subnet, gateway) en gaan).
Je kan wanneer je zulke bestanden moet overpompen in "Netwerkverbindingen" de draadloze verbinding uitschakelen en de bedrade verbinding inschakelen. Wanneer je weer gebruik wilt maken van de draadloze functionaliteit dan doe je het precies andersom.

[ Voor 8% gewijzigd door Vozze op 04-12-2005 15:09 ]

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Verwijderd

Topicstarter
De PCs staan niet via een draad met elkaar verbonden. Ik wil dat wel graag gaan doen omdat ik best wel vaak bestanden van de ene pc naar de andere pc verstuur. Maar als ik dat wil doen,
kan ik dan gewoon een ethernet in beide pcs stoppen en met elkaar verbinden met een UTP cat5 kabel.
En als ik de bestanden wil overzetten, dan de draadloze verbinding uitschakelen en de lan-verbinden activeren. En als ik daarna wil weer internetten de lan-verbinding uitschakelen en de draadloze verbinding inschakelen? Begrijp ik dat zo goed?

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 08:31
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:09:
De PCs staan niet via een draad met elkaar verbonden. Ik wil dat wel graag gaan doen omdat ik best wel vaak bestanden van de ene pc naar de andere pc verstuur. Maar als ik dat wil doen,
kan ik dan gewoon een ethernet in beide pcs stoppen en met elkaar verbinden met een UTP cat5 kabel.
En als ik de bestanden wil overzetten, dan de draadloze verbinding uitschakelen en de lan-verbinden activeren. En als ik daarna wil weer internetten de lan-verbinding uitschakelen en de draadloze verbinding inschakelen? Begrijp ik dat zo goed?
Jeps. Helemaal.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:09:
Zorg er wel voor dat de utp kabel dan gecrossed is ;)
Pagina: 1