After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
breedbandshop.nl bied er best veel
[ Voor 30% gewijzigd door Murcielago op 03-12-2005 20:53 ]
PSN: djmurcielago
Kbps halen. Omdat ik het breedband abonnement te duur vond t.o.v. andere ISP en regelmatig last had van een wegvallende verbinding ben ik maar overgestapt naar ADSL. Doordat ik ca 4000 mtr van de wijkcentrale woon, houd ik van een upload van 1024 maar 544 Kbps over!!!
had die nog niet gezien, zal morgen, straks dus, wel ff kijkendjmurcielago schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 20:49:
waar heb je gezocht?
breedbandshop.nl bied er best veel
volgens http://pcdb.bbned.nl/ is hier geen adsl beschikbaar..., tweakdsl.nl geeft hele lijst beschikbare internet-producten weer, volgens http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm zit ik 1137 meter van de centrale af.Rocadi schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 22:39:
Als een hoge upload belangrijk voor je is en je misschien naar ADSL wilt overstappen, kijk dan eerst hoe ver je van de wijkcentrale woont. Ik had ook breedband en kon ook de laatste snelheid van 750
Kbps halen. Omdat ik het breedband abonnement te duur vond t.o.v. andere ISP en regelmatig last had van een wegvallende verbinding ben ik maar overgestapt naar ADSL. Doordat ik ca 4000 mtr van de wijkcentrale woon, houd ik van een upload van 1024 maar 544 Kbps over!!!
ftp'en...uiterlix schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 22:40:
Je wilt een symmetrische verbinding met een downloadsnelheid van 5mbit of hoger ?? Waar heb je al die uploadsnelheid voor nodig ?
is een symmetrische verbinding uberhaupt mogelijk zonder glasvezel?
ben nou niet bepaald voetbal fanaat:PVerwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 22:45:
En je wilt geen versatel internet 20mbit omdat je er dan gratis voetbal bij krijgt?
ik bedoelde, het telefoon abonnement en die van de tv moeten zo blijven. ik wil alleen andere isp. ok?
ik vergat trouwens nog een "eis". ik wil geen datalimiet, ook geen fair use policy. why? ik download gem. 55GB/week... ik denk niet dat dat onder de fair use policy valt, of wel?
[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 04-12-2005 00:41 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
volgens de site van tweakdsl is er wél adsl beschikbaar....Rocadi schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:43:
Als ADSL op jouw adres niet beschikbaar is dan zal je je zoektocht moeten stoppen omdat @Home, kabelinternet, jouw enige alternatief is. Of heb ik het mis?
volgens http://pcdb.bbned.nl/ nu ineens ook
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.
Centrale: Es-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1152 meter
zal wel kloppen neem ik aan?
zijn er toevallig adsl isp's die symmetrische verbindingen aanbieden?
[ Voor 44% gewijzigd door Raven op 04-12-2005 14:51 ]
Oscar Wilde
Als ik jouw postcode daar invul staat er gewoon dat er ADSL beschikbaar isbartgrefte schreef op zondag 04 december 2005 @ 00:25:
volgens http://pcdb.bbned.nl/ is hier geen adsl beschikbaar...
beetje laat wel..
[ Voor 5% gewijzigd door Glashelder op 04-12-2005 14:55 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Sommige ADSL isp's hebben ook SDSL in hun product portfolio zitten, maar reken er dan op dat je voor een zakelijke verbinding gaat en nooit binnen je budget van 50 Euro kunt blijven. Om maar even je illusie weg te halen, voor 50 Euro heb jij geen internetverbinding met een upload van meer dan 1 Mbit/sec op jouw locatie beschibaar, tenzij er in je wijk binnenkort een glasvezel initiatief op poten wordt gezet.bartgrefte schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:49:
[...]
...
zijn er toevallig adsl isp's die symmetrische verbindingen aanbieden?
En om daar nog even op door te gaan: als jij een hogere upload wilt halen kun je misschien beter wachten tot @Home de upload van Breedband nog verder verhoogt, want met een 1 Mbit/s adsl verbinding haal jij de 750 Kbit/sec die Breedband nu heeft waarschijnlijk ook niet, of misschien maar net. Ik zit in Tilburg op mijn studentenkamer bijvoorbeeld op 1,5 Km van de centrale met een 8 Mbit/s down en 1 Mbit/sec up adsl abonnementje, en mijn uploadsnelheid is daar lager (78 KB/sec) dan die van mijn @Home Breedband hier bij mijn ouders (90 KB/sec). Voor je upload kun je voorlopig waarschijnlijk beter bij @Home blijven.
[ Voor 35% gewijzigd door CamU op 04-12-2005 15:05 ]
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
't gaat ook om de kwaliteit van @home dat ik een andere isp wil, dus niet alleen de snelheden... trouwens, wachten tot @home de snelheden gaat verhogen heeft geen zin. ik ken @home na 5 jaar wel, tegen de tijd dat die ook aan 10-20MBit (symmetrische-? )verbindingen gaat doen zijn we 2 jaar verder.CamU schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:02:
[...]
Sommige ADSL isp's hebben ook SDSL in hun product portfolio zitten, maar reken er dan op dat je voor een zakelijke verbinding gaat en nooit binnen je budget van 50 Euro kunt blijven. Om maar even je illusie weg te halen, voor 50 Euro heb jij geen internetverbinding met een upload van meer dan 1 Mbit/sec op jouw locatie beschibaar, tenzij er in je wijk binnenkort een glasvezel initiatief op poten wordt gezet.
En om daar nog even op door te gaan: als jij een hogere upload wilt halen kun je misschien beter wachten tot @Home de upload van Breedband nog verder verhoogt, want met een 1 Mbit/s adsl verbinding haal jij de 750 Kbit/sec die Breedband nu heeft waarschijnlijk ook niet, of misschien maar net. Ik zit in Tilburg op mijn studentenkamer bijvoorbeeld op 1,5 Km van de centrale met een 8 Mbit/s down en 1 Mbit/sec up adsl abonnementje, en mijn uploadsnelheid is daar lager (78 KB/sec) dan die van mijn @Home Breedband hier bij mijn ouders (90 KB/sec). Voor je upload kun je voorlopig waarschijnlijk beter bij @Home blijven.
Als ik bijv tweakdsl neem als isp, doe ik daar dan goed aan? bied die kwalitatief goede verbindingen? en een écht helpende helpdesk die niet zo eigenwijs is als die van @home? Of is fiberworld beter?
ff over glasvezel. ik heb al tijdje zitten zoeken naar een postcode check hiervoor, maar niet gevonden. iemand enig idee of dat hier (enschede, hogeland) al in de grond zit? en zo niet, enig idee wanneer wel?
Oscar Wilde
somewhere there was silence
Verwijderd
Je kan dan beter een aantal keer SDSL nemen en een goeie router (cisco), anders kan je niet balanceren tussen die lijnen. Zo kan je een connectie van X mbit bouwen, bv 4x2=8mbit synchroon.
Even over datalimit's en FUP. 55gb/week heeft een "gemiddelde" provider geen probleem mee (Demon, XS4ALL, etc).
Maargoed, dat haal je no way voor +/- 50 euro per maand. Upload is gewoonweg max 1mbit voor die prijs.
TweakDSL heeft volgends mij leuke support, maargoed daar is hier een ervaringen topic voor te vinden.
• TweakDSL *new and/or improved* deel 16
• Ervaringen Demon DSL-Express # 18
• [rml][ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VI)[/rml]
etc.
/me wacht rustig op VDSL, 35 tot 90mbit synchroon
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 16:57 ]
da's glasvezel, dat zit hier volgens mij nog niet in de grond, en aangezien hiervoor geen postcodecheck is zal ik zo maar ff een mail sturen met de vraag of ik van glasvezel gebruik kan maken._serial_ schreef op zondag 04 december 2005 @ 16:41:
dit niets voor je ?
http://www.fiberenwireless.nl/
ik heb het over 55GB/week down he, niet upVerwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 16:52:
Demon en Versatel bieden wel glasvezel aan. Alleen het duurste is het graven, daarna betaal je 200 euro(?) per maand ofzo voor een leuke verbinding.
Je kan dan beter een aantal keer SDSL nemen en een goeie router (cisco), anders kan je niet balanceren tussen die lijnen. Zo kan je een connectie van X mbit bouwen, bv 4x2=8mbit synchroon.
Even over datalimit's en FUP. 55gb/week heeft een "gemiddelde" provider geen probleem mee (Demon, XS4ALL, etc).
Maargoed, dat haal je no way voor +/- 50 euro per maand. Upload is gewoonweg max 1mbit voor die prijs.
TweakDSL heeft volgends mij leuke support, maargoed daar is hier een ervaringen topic voor te vinden.
• TweakDSL *new and/or improved* deel 16
• Ervaringen Demon DSL-Express # 18
• [rml][ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VI)[/rml]
etc.
/me wacht rustig op VDSL, 35 tot 90mbit synchroon
Dan nog iets, bij glasvezel denk ik niet aan Demon en Versatel, maar aan casanet. 1 van mijn klasgenoten krijgt een 20MBit symmetrische verbinding voor 60/maand of sow. Vind ik nog wel meevallen. Hij krijgt internet van casanet.
Oscar Wilde
Operationeel:
- Pathmos (huurwoningen)
- Roombeek (huurwoningen)
- Appartementencomplex Eendracht 2000 (huurwoningen)
- Stroinkslanden (huurwoningen)
- Binnenstad Enschede (huurwoningen)
In ontwikkeling zijn:
- Varvik (gedeeltelijk)
- Velve-Lindehof (huurwoningen)
- Wesselerbrink (zuid-west)
De beste optie, qua prijs enzo, is verkassen naar de UT... genoeg leegstand momenteel, maar moet je wel student zijn
Verder denk ik dat je het wel kunt vergeten om voor die prijs een hogere upload te krijgen dan 1 Mbit/s. Of je moet zelf glasvezel gaan ingraven...
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
ach ik zie wel. Ik heb net mailtje gestuurd naar de luitjes van http://www.fiberenwireless.nl/ Eens kijken wat hun zeggen. Ik heb daar net ff zitten snuffelen op de site en ik kan niks vinden van beperkte dekkingsgebied oid....Bastien schreef op zondag 04 december 2005 @ 19:10:
Casanet is (oorspronkelijk) van een paar woningbouwboeren... die leveren dus alleen in/aan huurhuizen. In ieder geval nu. Heb je dus niet zoveel aan... ook niet waar jij woont, getuige hun lijstje:
Operationeel:
- Pathmos (huurwoningen)
- Roombeek (huurwoningen)
- Appartementencomplex Eendracht 2000 (huurwoningen)
- Stroinkslanden (huurwoningen)
- Binnenstad Enschede (huurwoningen)
In ontwikkeling zijn:
- Varvik (gedeeltelijk)
- Velve-Lindehof (huurwoningen)
- Wesselerbrink (zuid-west)
De beste optie, qua prijs enzo, is verkassen naar de UT... genoeg leegstand momenteel, maar moet je wel student zijn
Verder denk ik dat je het wel kunt vergeten om voor die prijs een hogere upload te krijgen dan 1 Mbit/s. Of je moet zelf glasvezel gaan ingraven...
EDIT: mail sturen werkt niet naar hun:
This message was created automatically by mail delivery software.
A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
info@mail.concepts-office.nl
SMTP error from remote mailer after end of data:
host mail.concepts-office.nl [213.197.30.73]:
550 5.7.1 Blocked by SpamAssassin
pc100452@mail.concepts-office.nl
SMTP error from remote mailer after end of data:
host mail.concepts-office.nl [213.197.30.73]:
550 5.7.1 Blocked by SpamAssassin
raar, dan maar bellen, (ik mail liever)
hm, met mams home adres geen error
Tsja, verkassen naar de UT. Is een optie, dan ben ik al bijna halverwege school
ff offtopic, is het daar nog prijzig dan? (ben een 2e jaars bol4-electro studentje @ roc hengelo, direct achter CS)
[ Voor 41% gewijzigd door Raven op 05-12-2005 15:03 ]
Oscar Wilde