Toon posts:

Acer TravelMate 220 > Geluid gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb een Acer TravelMate 220, waar ik blijkbaar een weekje geleden het geluid mee heb uitgezet via de hotkey FN+F8. DIt is blijkbaar per ongeluk gegaan, de dagen erna heb ik het proberen te verhelpen met een herinstallatie van windows en verschillende ac97 drivers. Helaas hielp dit niet. Ik heb nu de tools Notebook Manager en Launch Manager van Acer geïnstalleerd, als ik nu op de F8 knop druk zie ik een groene speaker met een streep erdoor heen. Het andere speakericoon, zonder streep komt niet meer naar voren, hoeveel ik ook druk. Ik ben al wezen googlen, got'en en heb de hele acer guide doorgelezen van deze laptop, maar ik kom er maar niet uit. Het zal waarschijnlijk een lullige oplossing zijn, maar ik zou het graag willen weten, ik wordt gek zonder geluid :)

Groeten,
Laurens

• Currahee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:10

Currahee

3 miles up, 3 miles down!

Al geprobeerd om in Geluiden en Audioaparaten onder Configuratiescherm onder het tabblad volume het vinkje dempen uit te zetten, als het goed is moet hij dan weer werken. Als dat niet werkt zou ik even de drivers terugplaatsen die je er als eerste op had staan (dus toen het geluid nog wel werkte), meestal werkt het dan wel weer.

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-08 19:53
als je gewoon op het luidspreker icon duwt en daarna het vinkje weghaalt bij alles dempen.
Wat gebeurt er dan heb je weer geluid ?

I've GoT a solution

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het juist daar kom ik niet. Apparaat beheer geeft ook aan "Kan apparaat niet starten, Code 10". Op de Acer website zijn ook geen audio drivers te vinden wat betreft XP, XP installeer het blijkbaar standaard. Nu heet het "Intel(r) 82801CA/CAM AC'97 Audio Controller". Voor de 82801 audio heb ik ook al veel gezocht naar drivers, helaas het mocht niet baten. Ik heb andere AC'97 drivers geprobeerd waaronder Realtek, ook dit mocht helaas niet baten.