ADSL verbinding instabiel wegens grote lijnlengte

Pagina: 1
Acties:

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-02 10:46
Hallo,

We hebben sinds gisteren adsl van xs4all. We hebben een alcatel 546 multi pc modem, hier heb ik 2 pc`s op aangesloten. Vanmiddag heb ik de poorten van de modem open gezet voor azureus. Ik heb mijn pc een statisch ip adres gegeven en de poort 600i opengezet. Ook heb ik UpnP aangevinkt zowel in de modem als in azureus.

Ik weet niet of het toeval is, maar nu valt om de haverklap de verbinding weg. Het lampje internet gaat dan uit en na een tijdje weer aan. Zou dit aan mijn gepruts kunnen liggen?

via azureus zelf krijg ik ook bijna niks meer binnen.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 18:07

BHQ

Het kan zijn dat je pc te veel connecties maakt, maar een ST zou zeker >1000 verbindingen aan moeten kunnen. Staat er niks eigenaardigs in je logs als bijv. 'link down'?

• Jiboom
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-01 15:39
Bekijk even deze suggesties. Dat maximum aantal van 100 verbindingen "globally" wat in die link genoemd wordt is wel erg laag trouwens, maar ik raad je aan om daar een beetje mee te gaan uitproberen.

[ Voor 10% gewijzigd door Jiboom op 04-12-2005 00:42 ]

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-02 10:46
Ik merk nu dat ik helemaal fout zit. Het ligt dus aan de verbinding. Als alleen de 1e pc aanstaat valt de verbinding ook weg. Dan ongeveer elke 5 minuten. Als ik de 2e pc erbij aanzet en azureus start, dan wordt het interval verkort naar ongeveer elke 2 min.

Mijn vrouw liet me net ook een brief zien waarin staat:"de lokatie bevindt zich op een zodanige grote afstand van de centrale dat er een kans bestaat dat er geen stabiel werkende adsl aansluiting tot stond kan komen of dat de afgesproken snelheid niet kan worden bereikt." Deze brief hebben we gekregen voordat de verbinding technisch tot stand is gekomen.

Hiervoor hebben we kabel van chello gehad, maar omdat we vaak problemen hebben gehad met de verbinding zijn we weer overgestapt op adsl. Voor chello hadden we ook xs4all, en daar hebben we nooit problemen mee gehad. Dat hebben we toen wel genomen toen het hier net geintroduceerd werd, dus we waren als een van de eerste in de wijk. Dat zullen er nu wel veel meer zijn, maar dan veranderd de afstand tot de centrale toch niet?

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:46
Dat probleem komt me bekend voor, hier heb ik volgens mij ook last van.
Al gebruik ik geen azureus...

Ik heb momenteel contact met de helpdesk (die maar 1x per week terugmailt ofzo)... Als het meezit krijg ik nieuwe firmware (diegene die ze in Engeland hebben (die niet compatible is met NL, i tried :P)) en is het probleem opgelost..

Zodra dat zo is laat ik 't je weten :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 14:12
Titel edit.

Wat je het beste kan doen is Xs4all bellen. Die kunnen de snelheid van je verbinding iets beperken, waardoor hij (als het goed is) weer stabiel wordt.
Pagina: 1