Toon posts:

[XP] PC supertraag+start steeds opnieuw op.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort doet mijn pc opeens supertraag over alles. Het opstarten duurt 10 minuten, branden duurt 20 minuten ipv 2 minuten. Internet opstarten duur lang etc.

En daarbij komt nog dat als ik 2 dingen ofzo opstart dat het te zwaar wordt en dat ie utizichzelf gaat rebooten en krijg ikeen blauw scherm(dit had ik al eerder, maar dat gebeurde heel soms).

Hiervoor ging alles dus heel soepel enzo, ik vind dit echt zwaar irritant en vaag.

Misschien kunnen jullie mij hierbij helpen?

Alvast bedankt,
Yass.

Verwijderd

geheugen kapoet?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe is dit te checken?

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Post is wat meer gegevens s.v.p want hier kun je weinig mee.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Verwijderd

wat zijn je specs en wat heb je voor dit probleem gedaan.

buiten dit kun je proberen een herstel punt terug te zetten.
of terug te gaan naar de laatste juist werkende configuratie. hier kom je door na je POST (de piep tijdens het opstarten) op F8 te drukken.

Verwijderd

Topicstarter
Specs:

P4 intel Celeron 1.8 Ghz
Windows XP Pro
40 GB Harddisk
256 MB Geheugen

Verwijderd

Mischien last van spyware ?
Check dat is met hitmanpro :)

Enne 256MB is niet echt veel hoor, naarmate je meer doet op de pc ( multitasken) heb je ook meer MEM nodig, ik zou zeggen dat het geheugen wat ruimer mag --> 512 MB :7

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 19:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
buiten dit kun je proberen een herstel punt terug te zetten.
of terug te gaan naar de laatste juist werkende configuratie. hier kom je door na je POST (de piep tijdens het opstarten) op F8 te drukken.
Dit is niet mogelijk aangezien de pc gewoon werkt, en dit dus gewoon de werkende configuratie is, alleen supertraag.
Mischien last van spyware ?
Check dat is met hitmanpro

Enne 256MB is niet echt veel hoor, naarmate je meer doet op de pc ( multitasken) heb je ook meer MEM nodig, ik zou zeggen dat het geheugen wat ruimer mag --> 512 MB
Hitman pro heb ik er al overheen laten lopen, geen resultaat.
En ik begrijp dat 256MB niet veel is, en ik ben ook wel van plan het binnenkort wat uiy te breiden,maar het is dat alles hiervoor gewoon normaal was, maar nu is het ECHT traag gewoon:(

Help aub:S

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:57

Oceria

I've been in between....

Heb je een goede virus scanner lopen? Dit komt een beetje over als dat irritante virusje dat je PC de hele tijd liet rebooten.

Controleer hier eens online.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 20:55:
[...]

Dit is niet mogelijk aangezien de pc gewoon werkt, en dit dus gewoon de werkende configuratie is, alleen supertraag.

[...]

Hitman pro heb ik er al overheen laten lopen, geen resultaat.
En ik begrijp dat 256MB niet veel is, en ik ben ook wel van plan het binnenkort wat uiy te breiden,maar het is dat alles hiervoor gewoon normaal was, maar nu is het ECHT traag gewoon:(

Help aub:S
check eens met crtl-alt-del en dan bij prestaties hoeveel je bij beschikbaar hebt staan en check gelijk ff bij processen of daar geen onnodige dingetjes staan te draaien

Afbeeldingslocatie: http://img234.imageshack.us/img234/7862/prestaties1ka.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Beschikbaar is ong 95000 v/d ong 260000 , dat is toch meer dan 1/3, dus dat is het probleem volgens mij niet?

EDIT: Wisselbestand is wel 283 MB, kan dit het probleem zijn/ of is dit normaal?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 21:39 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Yass,

De voorstellen die hier nu zijn gedaan - heb je die al eens geprobeerd? Ik zie bv. een voorstel tot het testen van je geheugen - ga daar eens mee aan de slag. Als je op memtest86 zoekt zie je daarover genoeg informatie. Ook het testen van je harddisk is geen overbodige luxe - de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ bied hier wel wat informatie over :)

Daarnaast is het interessant om te weten of je bv. een virus hebt, dus geef ook op die vraag eens antwoord. Is je PC ook traaf in safemodus? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dat memtest even proberen en safedisk ook even. Bedankt voor je hulp.

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-11-2025
Probeer als dit niets oplevert eens met een verse windows installatie ;)

It's just a matter of time...

Verwijderd

Topicstarter
Is dit mogelijk zonder te formatteren? Zoja, hoe? (beetje newbie vraag maarjah 8)7 )
Pagina: 1