Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

kan Windows bureaublad achtergrond niet veranderen

Pagina: 1
Acties:

• HolyPanther
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hoi tweakers,

na wat zoeken op internet kwam ik nog geen steek verder en ook op dit forum kon ik nog geen antwoord vinden op mijn vraag.

De vraag zoals in de titel staat is dat mijn windows xp bureaublad achtergrond niet verandert kan worden om een voor mij blijvend onduidelijke reden behalve dan dat het om spyware gaat.
Ik dacht alle spyware fatsoenlijk verwijdert te hebben maar nog steeds zit deze fout erop.
*click* voor screenshot
Zoals je ziet staat dus dat irritante ding daar op mijn scherm en is het onmogelijk een andere achtergrond te selecteren.

Heeft iemand ervaringen met dit "ding" en/of weet iemand hoe dit verholpen kan worden.

Alvast bedankt,

René Geuze

Verwijderd

Use the trusty Spybot, and AdAware, to get rid of these things. Each of them finds different 'baddies' on your system which the other doesn't seem to find at times, so download and use them both. Both are free to use, and have exceptionally good reputations.

Running these two software products rid me of ALL the problems associated with this malicious screen.
bron: http://www.computing.net/...wwboard/forum/142901.html

Een Google search die nogal wat opleverde: http://www.google.com/sea...em+preformance%22+spyware

Ik heb bij Google gezocht op de spelfout (preformance) en dat blijkt wel effectief. Heb je al Adaware en Spybot geprobeerd?

• HolyPanther
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hmja dus overal geadviseerd om spybot and adaware te gebruiken.
Ja zoals ook op mijn print screen te zien is staat adaware daar nog aan. Daarbij heb ik ook windows spyware removal tool gebruikt.
Spybot heb ik lang geleden een keer verbannen omdat het toen alles aangaf behalve de dingen die echt weg moesten.

Maar gek genoeg... ik heb even tijdens het eten over nagedacht en de fout heb ik handmatig opgelost gekregen. Het gebruikt een beetje javascript om dus programma onderdelen te blokkeren(ik zie nu dus in waarom js dus zo gevaarlijk is)
Hardstikke bedankt iig, ik heb weer wat bijgeleerd over het invoeren van goede keywords in google :-). ik kwam zelf niet verder dan windows wallpaper stuck en nog 100 van dat soort lame probeerselen.

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-11 08:38
Precies dit heb ik een week geleden gehad.

Adaware bijgewerkt en gedraaid --> geen resultaat.
Spybot bijgewerkt en gedraaid --> spyware weg.

Spybot draaien dus.

-edit- moet beter lezen, probleem was al opgelost :)

[ Voor 17% gewijzigd door Wim8282 op 04-12-2005 11:44 ]