Toon posts:

Draadloos internet doet het niet meer na nieuwe install

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren de laptop van mijn zusje een nieuwe install gegeven. XP home editie.
Nu doet het draadloze internet het niet meer. Er zijn meerdere PC's op het draadloze netwerk aangesloten dus daar ligt het in principe niet aan.

Ik heb draadloze kaartje van de laptop de nieuwste drivers gegeven ( Sweex ), daar zou het ook niet aan moeten liggen.

Als er opgestart is geeft ie aan dat ie wel een netwerk vind, maar er kan geen netwerk adres verkregen worden. Als ik op herstellen klik, wordt er geprobeerd het ip-adres te vernieuwen, maar dat lukt dus niet.

Netwerksleutel is goed ingvoerd. Zou het kunnen dat de router de laptop een ip-adres heeft toegewezen, en dat dit ip-adres dus ergens ingevuld moet worden? Zo ja, hoe kom ik achter dat IP adres? Zo nee, wat kan het dan zijn?

Het betreft een router van Cisco, de Aironet 340..

Oh, van netwerken heb ik niet veel kaas gegeten, dus zo veel mogelijk simpele termen aub :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 18:29 ]

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Zeker weten? Er bestaat ook nog zoeits als sleutel-ID, keuze voor de goede encrypty? WEP/WPA? Kenmerk hiervaan is wel verzonden pakketje en geen ontvangen pakketjes.
Verdere tip. Zet je encrypy eens uit. Probeer dan te connecten.
_mcintosh_ schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 18:29:
Zou het kunnen dat de router de laptop een ip-adres heeft toegewezen, en dat dit ip-adres dus ergens ingevuld moet worden? Zo ja, hoe kom ik achter dat IP adres? Zo nee, wat kan het dan zijn?
Je router geeft (waarschijnlijk) je een IP-adres in situaties als inet->router->pc (o.i.d). Dit hoort "automatisch" te gebeuren. Je router regelt dat. (kan ook anders, I know).

Als je nog met een andere pc via wlan verbinding maakt, welk IP krijg je dan? en krijg je automatisch IP-adres?

volgende doen op pc met werkende wlan-verbinding
Start->uitvoeren->"cmd"(typen en zonder quotes)->ok
Zwart schermpje verschijnt met witte letter: "ipconfig /all" (wederom type en zonder quotejes).
Krijg je schermpje met ong deze info:

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: je pcnaam
...
Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: niks of kreet als lan
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : BB-AA-11-22-33-0A
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja hier draait het om, hieraan kun je zien of je liever router je een automatisch IP geeft
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.101
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.2.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
Lease verkregen . . . . . . . . . : zondag 4 december 2005 1:51:54
Lease verlopen . . . . . . . . . : zondag 4 december 2005 3:51:54

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dit eens even uitprinten en vanavond meenemen naar m'n zusje, bedankt ;)

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-02 11:58
misschien een domme vraag..maar ik had een tijdje geleden een vergelijkbaar probleem, kon wel het netwerk zien (de SSID), maar als ik dan op 'verbinding maken' klikte, gebeurde er niets..

Het bleek te liggen aan de 'mac-filtering' van de router. D.w.z. de router heeft een lijst met daarop de 'toegestaane' gebruikers van het netwerk. Is het misschien mogelijk dat iemand voor jouw het netwerk heeft aangelegd, en deze extra beveiliging heeft aangebracht? Het is te controleren (denk ik, ik heb niet dezelfde router) door naar de 'web-interface' van je router te gaan en daar te zoeken naar mac-filtering, het staat waarschijnlijk ook in de handleiding van de router waar je het precies kan vinden.

In mijn geval bleek dat ik een typfoutje had gemaakt toen ik de mac-filters instelde, een 5 als S gelezen, of iets dergelijks. Misschien heb je er wat aan?

wild mutant space hamsters

Verwijderd

Topicstarter
Nou net het een en ander geprobeerd. Heb de laptop zover dat ie verbinding maakt met het draadloze netwerk. Krijg een ip-adres en alles, signaal sterkte optimaal, maar als ik dan de internet explorer aanklik dan gaat ie zoeken naar de site maar kan ie vervolgens de server niet vinden of iets dergelijks...

Verwijderd

Probleem lig hem hier waarschijnlijk in de DNS.
Controleer of de DNS servers op je Laptop juist zijn.. Meestal is deze gelijk aan de gateway / IP adres van de router.

Wat je anders handmatig kan instellen is de DNS van je provider, dit gebruik ik in het algemeen zelf ook, draai wel beter.

DNS van je provider kan je vinden op de Status gedeelte van je administratie van de Router..

evt. verbingen even herstellen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 19:15 ]

Pagina: 1