Toon posts:

ALDI MEDION MD 96500

Pagina: 1
Acties:
  • 4.834 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal!

Ik heb dus de laatste aldi laptop gekocht. Helaas blokkeert het toetsenbord en de touchpad soms, zodat ik me met de muis alleen moet behelpen. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen en waarom dit zou voorkomen?

Ook heb ik de indruk dat hij toch niet zo heel erg snel is; zou het een groot verschil maken als ik de windows-instellingen gewoon aanpas om hem sneller te laten werken?

Alvast bedankt;

voor de volledigheid nog ff de specs:

Processor:
Intel® Pentium® M processor 740 .
Geheugen:
2x 512 MB = 1024 MB DDR2 geheugen.
Videokaart:
ATI Radeon X700 mobile mobile met 128 MB geheugen.
Harddisk:
100Gigabyte van Samsung.
Optische drive:
DVD +/- brander voor DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, CD-R en CD-RW.
Beelscherm:
15,4 inch tft scherm.
TV Tuner:
Creatix CTX921 Digitaal.
WLAN:
Intel 54 Mbit Wirelesslan.
Geluid:
Realtek ALC880 / Intel 82801FBM AC'97 Audio
Cardreader:
8-in-2 Card-Reader

Aansluitingen:
4* USB 2.0
Firewire (4 polig)
Infrarood
PCMCIA poort
PCI-e poort
CF I/CF II/Microdrive slot
SD / MMC / XD / SM / SM pro
RJ 11 (modem)
RJ 45 (Gigabit LAN, met 2 controle leds)
DVI aansluiting
S-Video out (met verloopje is composite-out mogelijk)
SP-DIF (Cinch)
2* Miccrofoon ingang (1 voorkant)
4 Audio uitgangen (1 voorkant)

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:20

Just_I

What did you just say?

Even mailen naar Medion voor support?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-02 16:21
Dat is een bekend probleem, maar er is een update voor te vinden op de medionsite.

Verwijderd

Topicstarter
Zoutvat schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 18:08:
Dat is een bekend probleem, maar er is een update voor te vinden op de medionsite.
Alleszins heel erg bedankt!

Ik heb gekeken op de site van medion en de updates zonet geinstalleerd, maar er stond in geen enkele info dat de update dat probleem zou oplossen. Hopelijks werkt het toch, afwachten dus maar

• dfeldbrugge
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-12-2024

dfeldbrugge

Think simple, execute smart

Ik heb de MD 96500 nu een maand in mijn bezit, echter maar een week in huis. In de eerste week kwam ik erachter dat mijn bluetooth het niet deed, wat ik ook probeerde hij werdt niet actief. Ik de Klantenservice gebeld en de conclusie van dat gesprek was dat het hardwarematig zou zijn en dat hij maar even moest worden opgestuurd. Afijn ik de laptop opsturen en na drie weken weer teruggekregen. Gisteren de doos weer opgemaakt en waarempel bluetooth doet het :-).

Ik heb net even gegeten, kom ik terug is me laptop uit! Hij is gewoon helemaal dood... Weet iemand wat er misschien aan de hand kan zijn? Ik heb echt geen zin dat ding weer 3 weken kwijt te zijn.

Cronius :: Linkedin

Verwijderd

Topicstarter
mja heb ik soms ook al gehad, computer aansteken door er lang op te drukken terwijl de adapter er niet in zit helpt dan gewoonlijk wel denkk

• dfeldbrugge

dfeldbrugge

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 21:02:
mja heb ik soms ook al gehad, computer aansteken door er lang op te drukken terwijl de adapter er niet in zit helpt dan gewoonlijk wel denkk
Nee helpt ook niet. Ik heb de accu er al even uitgehaald en er weer in gestopt. Maar er is geen leven in te drukken.

Verwijderd

Topicstarter
tja ik weet het ook niet precies, maar 't is door dat type prutswerk dat ik hem toen weer in gang kreeg. eerst even batterij uithalen, werkte niet, dan adapter uithalen en 3 seconden lang drukken, en na een paar keer ging et, weet ook niet hoe het komt. nu, je kan altijd wel bellen naar de helpdesk van aldi want die is wel heel goed (wat mij betreft beter dan de computer soms), althans in Belgie alleszins.

• dfeldbrugge

dfeldbrugge

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 21:08:
tja ik weet het ook niet precies, maar 't is door dat type prutswerk dat ik hem toen weer in gang kreeg. eerst even batterij uithalen, werkte niet, dan adapter uithalen en 3 seconden lang drukken, en na een paar keer ging et, weet ook niet hoe het komt. nu, je kan altijd wel bellen naar de helpdesk van aldi want die is wel heel goed (wat mij betreft beter dan de computer soms), althans in Belgie alleszins.
Hij doet het nogsteeds niet, morgen ga ik met de helpdesk bellen. Omdat het nu het tweede mankement is in een maand wil ik liever een hele nieuwe laptop. Elke keer de laptop drie week kwijt is ook niks. Ik heb hem namelijk echt nodig voor mijn werk/school ed.

Verwijderd

Topicstarter
succes ermee, kan mij voorstellen dat het lastig is, want mijn vorige laptop, een acer, was in 2 jaar tijd wss 3 jaar weg voor herstellingen.

Verwijderd

Topicstarter
vandaag had ik er ook weer ff last van, na ff proberen leek het te lukken door:

de adapter eruit te halen, lang op de powerknop duwen en hem erin steken terwijl ik er nog op duwde

• dfeldbrugge

dfeldbrugge

Nou gebeld met de helpdesk. Het komt erop neer dat hij WEER 3 weken weg is. Ik heb gevraagd naar een nieuw apparaat maar die willen ze niet geven.

Verwijderd

Topicstarter
tja, als ze hem niet kunnen herstellen zullen ze wel een nieuwe moeten geven natuurlijk, maar die garantie bij aldi is wel behoorlijk goed. Enkele jaren geleden kochten we in de aldi dat eerste digitale fotoapparaat, mijn zus schopte het per ongeluk kapot, we droegen dat binnen en kregen een nieuw toestel.

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

3 maanden ver en alweer een zeer irritant probleem met mijn laptop; hij maakt namelijk bijna constant een zeer vervelend lawaai. Ik weer niet precies of het de cooler of de harde schijf of wat dan ook is, maar het is allezins niet het gewone hardere blazen van de koeler als hij hard aan het werk is, wel eerder alsof iets ergens tegen zit. Valt er iets tegen te beginnen, of is terug opsturen de boodschap?

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07-2025
Ik zou hem even uit elkaar halen, is meestal zo gedaan. Ff al het stof er uit halen en kijken of alles goed zit.
Waarschijnlijk ook wel de laatste keer dat je een B-merk laptop koopt?

Verwijderd

Topicstarter
Tja, wellicht wordt de volgende een deskop die ik zelf in elkaar steek. Nu, mijn vorige was een acer en daar heb ik ook wel problemen genoeg mee gehad.

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07-2025
Acer is ook geen A-merk, onder A-merken versta ik o.a. Dell, HP, Fujitsu Siemens, Alienware, Apple, misschien ASUS, maar dan zit ik al op het randje.
Ik bedoel dat met een echt degelijke machine je lang niet zo veel problemen zou hebben.

Maar verder ontopic;
Heb je hem al uit elkaar gehaald of wellicht een andere actie ondernomen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee nog niets gedaan, 'k heb weer les nu en weinig tijd. Nu, op dit eigenste moment maakt ie geen zo'n lawaai, maar zodra ik hem met wat meer toepassingen laat bezig zijn wel. Misschien ook niet onbelangrijk: het lawaai begon ongeveer toen mijn vaste harde schijf voor zo'n 98% vol stond; dus voor het geval dat het daar iets mee te maken zou hebben gehad heb ik toen maar 5 gig vrij gemaakt.

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Wil jij wat foto's maken van je Medion 96500 en deze uploaden? Vanaf woensdag heeft de aldi de MD 97500 in de aanbieding en ik en en vele andere tweakers willen graag een indruk van de laptop.

[rml][ Ervaringen] Medion 97500[/rml]

• Maurieske
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09-2025
Voor kantoorgebruik zitten er nog een paar softwarefouten in. Die kun je verhelpen.

1. Draadloze verbinding wordt elke minuut verbroken en weer hersteld. De snelheid van de draadloze verbinding is bedroevend laag.
Oplossing:
Niet de medion update driver installeren, die lost dit probleem niet op. Installeer de driver van de fabrikant van de draadloze netwerkkaart. Te vinden op http://support.intel.com/...ess/wlan/sb/CS-010623.htm
Je hebt de Intel PRO/Wireless 2200BG Network Connection.
Download en installeer versie 10.x
Helaas moet je wel weer je versleuteling en SSID van je netwerkverbinding configureren voordat je weer in je eigen netwerk zit.
Toen ik dit gedaan had 'vloog'de laptop weer over het internet.

2. Toetsenbord hangt na half uur normaal gebruik.
Nee dit ligt niet aan jou. De Medion is uitgeleverd met een rammelende driver voor het touchpad.

http://www.medion.com/nl/...as_en_updates/updates.htm
Vul daar bij Modelnummer in: 96500.
Download en installeer "Touchpaddriver/Pilotes pour la touche tactile WIM 2040."
Deze driver regelt al het ps2 verkeer. Dus ook je toetsenbord. Na het installeren van deze nieuwe driver hangt de laptop niet meer.

3. Let op - voor Gevorderde gebruikers. Vind het het ook zo storend dat de koeler elke paar minuten plankgas geeft, met veel kabaal erbij? Ja? Dan installeer je vanaf de medion update site, zie boven de "KBC Update/Reprogrammation du KBC WIM 2040". In de bios zie je dat je versie 00.13 hebt (hoe toepasselijk) en deze update maakt daar 00.14 van en de koeler koelt rustig door zonder opvliegers. Ja hoe dan?
1e bewaar de update op E:\ je restore schijf. Die is FAT32 en wordt door DOS herkend. 2e Start DOS op. Ik deed dat door een W98 setup CD in de laptop te doen en dan te kiezen voor "Opstarten in Dos modus". 3e Ga naar c: <enter>
type DIR. Ga de directory in waar je driver staat, bijvoorbeeld CD DRIVE~1 <enter>. 4e. controleer of je laptop in het stopkontakt steekt. niet met de accu werken! 5e kies f.bat. 6e Kijk hoe de koelerchip geprogrammeerd worden, blijf van je laptop af tot die klaar is ( 2 minuten ongeveer)
Dan gaat hij uit. 7e Zet je laptop weer aan en de koeler doet het normaal.

Maurieske

Verwijderd

Ik krijg het gevoel dat je capslock soms ook vast zit.

Verwijderd

1. Draadloze verbinding wordt elke minuut verbroken en weer hersteld. De snelheid van de draadloze verbinding is bedroevend laag.
Oplossing:
Niet de medion update driver installeren, die lost dit probleem niet op. Installeer de driver van de fabrikant van de draadloze netwerkkaart. Te vinden op http://support.intel.com/...ess/wlan/sb/CS-010623.htm
Helaas moet je wel weer je versleuteling en SSID van je netwerkverbinding configureren voordat je weer in je eigen netwerk zit.

Heb hetzelfde probleem. heb erg instabiele internetverbinding met huidige wireless software. ik geloof dat deze driver van realtek is. heb nu de nieuwe driver gedownload van intel (bovenstaande link), maar weet niet hoe ik nu verder moet aanpakken. moet ik realtek driver verwijderen en die van intel installeren? en waar moet ik de driver plaatsen op de c schijf of kan ik hem verwijderen nadat ik het heb geinstalleerd?

bvd

• Maurieske
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:41:
Oplossing:

Heb hetzelfde probleem. heb erg instabiele internetverbinding met huidige wireless software. ik geloof dat deze driver van realtek is. heb nu de nieuwe driver gedownload van intel (bovenstaande link), maar weet niet hoe ik nu verder moet aanpakken. moet ik realtek driver verwijderen en die van intel installeren? en waar moet ik de driver plaatsen op de c schijf of kan ik hem verwijderen nadat ik het heb geinstalleerd?

bvd
De driver kun je gewoon uitpakken. Dan ga je met de verkenner naar de map waar "autorun.exe" staat. Daarop dubbelklik je om de installatie te starten. Maak verder de keuzes uit de menus die daarna volgen. De driver zal de vorige driver opruimen en zichzelf op die plaats installeren.
Tenslotte zul je je netwerkinstellingen gaan invoeren in een 'eigen profiel'.

TIP: Dit soort bijgewerkte nieuwe drivers zijn handig om te bewaren. Voor als je later de laptop een keer helemaal opnieuw zou willen inrichten. Doe dan als volgt. Maak op harde schijf volume RECOVER(E:) een map aan met de naam Driverupdates en bewaar daar je drivers.

Maurieske

Pagina: 1