Ik heb onlangs een Asrock dual sata 2 bord met AMD64 3200+ Venice gekocht.
Wat ik ook instel in bios als geheugensnelheid (2x133/2x166/2x200), programma's als Sisoft en ZPU-Z melden altijd dat het op 2x133 draaid. Als ik terug ga naar het bios scherm, zie ik wel de juiste snelheid staan.
Omdat het moederbord/chipset vrij nieuw is ondersteunen deze programma's de chipset niet volledig. Ik vertrouw daarom de gegevens niet.
Wie moet ik geloven? Is er een andere manier om dit te testen?
Ik heb geheugensnelheid met sisoft gemeten, maar alle drie de instellingen geven ongeveer dezelfde snelheid (nog vreemder: hoe lager de instelling hoe hoger de snelheid).
In bios (V1.40) heb ik de volgende instellingen:
Memclock: 133/166/200
Flexibility Option: Enabled (anders spontane reboots)
Cas (TCL): 2,5
RAS to CAS(Trcd): 3T
min. Ras act. time(Tras): 8T
Row pr. time(Trp): 3T
MA timing: 2T
Geheugen: TwinMos DDR PC3200 2GB (dual channel kit)
De timing waardes heb ik vastgezet om zeker te weten dat alleen de bussnelheid veranderd wordt.
Iemand die dit kan nakijken die ook een dual sata 2 bord heeft?
Weet iemand een test waarmee uit te sluiten is wat de werkelijke snelheid is?
Wat ik ook instel in bios als geheugensnelheid (2x133/2x166/2x200), programma's als Sisoft en ZPU-Z melden altijd dat het op 2x133 draaid. Als ik terug ga naar het bios scherm, zie ik wel de juiste snelheid staan.
Omdat het moederbord/chipset vrij nieuw is ondersteunen deze programma's de chipset niet volledig. Ik vertrouw daarom de gegevens niet.
Wie moet ik geloven? Is er een andere manier om dit te testen?
Ik heb geheugensnelheid met sisoft gemeten, maar alle drie de instellingen geven ongeveer dezelfde snelheid (nog vreemder: hoe lager de instelling hoe hoger de snelheid).
In bios (V1.40) heb ik de volgende instellingen:
Memclock: 133/166/200
Flexibility Option: Enabled (anders spontane reboots)
Cas (TCL): 2,5
RAS to CAS(Trcd): 3T
min. Ras act. time(Tras): 8T
Row pr. time(Trp): 3T
MA timing: 2T
Geheugen: TwinMos DDR PC3200 2GB (dual channel kit)
De timing waardes heb ik vastgezet om zeker te weten dat alleen de bussnelheid veranderd wordt.
Iemand die dit kan nakijken die ook een dual sata 2 bord heeft?
Weet iemand een test waarmee uit te sluiten is wat de werkelijke snelheid is?
[ Voor 3% gewijzigd door Dr.Roelski op 03-12-2005 17:55 . Reden: Flexibility option vergeten ]