Toon posts:

tv-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, sorry voor waarschijnlijk het zoveelste topic over een tv-out. Ik heb de FAQ gelezen, maar heb slechts een klein vraagje dat ik zo snel niet kon vinden.

Ik heb eeb s-video naar scart gekocht (direct dus zonder scartblokje). Dit geeft zwart-wit beeld (ook met pal-b ingesteld en alle andere dingen die in faq aan de orde kwamen. Nu keek ik op mijn tv en zag hetvolgende (ja altijd handig zo'n telefoon met camera :D).

http://img509.imageshack..../tvaansluiting19eh.th.jpg

http://img509.imageshack..../tvaansluiting21qn.th.jpg

Mijn tv heeft dus een ingang voor s-video en ook apart voor geluid (natuurlijk). Kan ik nu gewoon een s-video -> s-video kabeltje kopen en krijg ik dan wel gewoon kleur?
Ik las ergens anders op dit forum een berichtje van iemand die stelde dat als je tv geen s-video ondersteunt, dat je dan zwart-wit beeld krijgt, maar mijn tv ondersteunt het toch duidelijk? Of zie ik iets over het hoofd?

Als het s-video -> s-video kabeltje gewoon zal gaan werken (please tell me) is dat mooi, maar misschien zijn simpele manieren om het wel te laten werken met het kabeltje dat ik nu heb?

Thnx, Matthijs

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 17:10 ]

Verwijderd

svideo --> svideo kost eurm... like 1,50 euro? probeer het gewoon is...

Anders, tsja.. het kan natuurlijk dat AV1 geen svideo ondersteunt. Het je ook al ingesteld in je videokaartdrivers dat je svideo out gebruikt, en dat hij ze dus niet forced om composiet over svideo uit te zenden?

En wat gebeurt er als je je monitor stekker eruit haalt, tvout erin laat zitten en boot? krijg je dan wel kleur?

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met AV1? Aangezien ik zwart-wit beeld krijg, ga ik er toch wel vanuit dat de instellingen verder ok zijn. Weet je niet wat voor kabel ik dan moet hebben?

edit: (oh AV1 bij de tv, ik vat m weer). Ik krijg verder geen reacties, dus ik ga maar even langs de v&d kabel terugbrengen en nieuwe kopen. Hopelijk werkt dat wel...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 17:37 ]

Verwijderd

???

MISSCHIEN ondersteunt de input in je tv waar je je scart stekker hebt ingestoken geen svideo. Heeft de TV een osd? Zo ja, zoek in het boek op of je dat kan veranderen (of hardwarematig, weet ik veel)

Weet ik niet wat voor kabel IK moet hebben? ik heb geen problemen?
voor je andere aansluiting moet je gewoon de volgende aansluiting hebben?
svideo male --> svideo male? :? ik zie geen probleem?

Verwijderd

Topicstarter
het probleem zal m wel specifiek in de scart zitten ofzo.

Nogmaals redenering loopt als volgt: Mijn tv heeft een s-video ingang, dus hij ondersteunt s-video. Waarom geeft ie dan alsnog zwart-wit beeld. (ook andere instellingen die bij faq genoemd worden al geprobeerd :()

Verwijderd

LEES MIJN POST DAN!!!!

MISSCHIEN heeft DIE SPECIFIEKE ingang waar je je scart hebt ingestoken geen svideo, een andere ingang kan dan toch net zo goed svideo WEL ondersteunten. Lees het boek van je tv

Verwijderd

Topicstarter
ah, ik wist duidelijk niet dat de s-video ondersteuning per ingang kan verschillen... dank
Pagina: 1