ATA 6 naar (P)-ATA?

Pagina: 1
Acties:

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-02 21:07

Shapeshifter

Get it over with

Topicstarter
Na aanleiding van dit topic ben ik naar manieren gaan kijken om mijn Creative Zen Xtra te reanimeren. (Want voor €185,- ga ik hem niet laten repareren :|)

Heb hem intussen open weten te krijgen en wat schetst mijn verbazing. De harde schijf zit vast dmv een ATA-6 aansluiting.

*Zoals in het vorige topic al te lezen valt kan ik aan een vervangende hd komen voor mijn speler.* Dus kan ik waarschijnlijk de hd gewoon vervangen.

Maar nu dacht ik, zou het mogelijk zijn mijn "kapotte" hd aan mijn pc te hangen. Het gaat hier om een Fujitsu 30Gb hd, model MHT2030AT. Weet iemand of er verlengstukjes bestaan naar normaal (P)ATA? en of dit vervolgens compatible zal zijn, of moet ik het met mijn laptop gaan proberen?

Alvst bedankt...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• Eggie_lwd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-11-2022
Ik heb laatst nog zo'n apparaatje gekocht voor 10 euro bij www.norrod.nl
Met zo'n apparaatje kun je inderdaad laptop harde schijven aansluiten op de
normale P-Ata van je computer. Ook de stroom wordt doorverbonden.

Succes!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 16:18

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Eggie_lwd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 16:58:
Ik heb laatst nog zo'n apparaatje gekocht voor 10 euro bij www.norrod.nl
Met zo'n apparaatje kun je inderdaad laptop harde schijven aansluiten op de
normale P-Ata van je computer. Ook de stroom wordt doorverbonden.

Succes!
Met hem, realiseer je wel als je de schijf op zo'n apparaatje aansluit, en je geen jumpers plaats de kleine schijf standaard een master instelling heeft. Dan moet het altijd werken imho.