Presentatie maken voor display in winkel, welke software?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Ben opzoek naar software om een presentatie te maken op een plasmascherm in een kledingwinkel. Er hangt aan het plasmascherm een stand alone dvd speler (geen pc dus). Op het scherm moeten klanten foto's en filmpjes zien van de nieuwste producten. Ook moeten er teksten zichtbaar zijn wanneer er bijvoorbeeld aanbiedingen zijn.

Ik heb nu 2 goeie presentaties gemaakt in Ulead Studio 8. Beiden draaien naar tevredenheid. Heel simpel een aantal foto en avi's bewegend achter elkaar gezet. Ziet er best goed uit. Zeker als je de foto's licht laat bewegen en licht laat inzoomen. Heb nu ook met Swish een aantal flashbanners gemaakt en die omgezet in avi's. Deze avi's weer via Studio in de presentatie gezet.

Nu is het bovenstaande voor mijn gevoel een beetje een houtje-touwtje oplossing. Ook best wel arbeidsintensief. Ben al aan het zoeken geweest naar alternatieve oplossingen (alles-in-één-softwarepakket) maar ik kom er niet echt achter.

Heeft iemand een idee met wat voor software ik het best dit soort presentaties kan maken?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-12 20:14
Denk dat je zowieso met arbeidsintensief werk bezig bent. :)

Misschien kun je je workflow nog iets versnellen door makkelijkere programma's te gebruiken. Nu ken ik Ulead Studio niet, maar als je de beschikking hebt over een Mac zou je Apple Motion eens kunnen overwegen. Redelijk makkelijk drag-drop filmpjes/foto's/teksten faden etcetera. Motion video bewerken/in mekaar zetten is nou eenmaal aardig wat werk.

Denk eerlijk gezegd dat je het hele verhaal pas wat kunt versnellen als je er wat meer ervaring mee hebt en zo dus tijd wint door ervaring. :)

• boekenbon
Mijn 'carriere' wel begonnen op een Mac Classic II, maar dat is 100 jaar geleden :).
Ik denk trouwens dat Apple Motion veel lijkt op Studio 8. Lekker knippen, plakken en faden van foto's.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

boekenbon schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 17:24:
Mijn 'carriere' wel begonnen op een Mac Classic II, maar dat is 100 jaar geleden :).
Ik denk trouwens dat Apple Motion veel lijkt op Studio 8. Lekker knippen, plakken en faden van foto's.
Apple Motion is niet te vergelijken met Studio 8. Dan ligt iMovie meer in lijn. Motion is voor de wat heftigere effecten.

Wat betreft je vraag, wanneer er ook aanbiedingen op moeten komen die dus regelmatig wisselen zou ik er nooit een DVD speler aanhangen maar bijvoorbeeld een PC. Lijkt me een stuk handiger qua flexibiliteit en hoeft niet veel te kosten.

Jij zou eigenlijk meer de hoek in moeten van Scala pakketten als http://www.scala.com/products/designer.html daarmee ben je een stuk flexibeler. Maar wellicht dat er ook modernere Narrowcasting producten zijn aangezien dat een opkomende business is. Scala is en pakket wat van origine gebruikt werd door veel kabelkranten in combinatie met een Commodore Amiga (nog steeds wel) mooie tijd :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• boekenbon
Thanx, zoiets bedoelde ik inderdaad. Ik zal die Scala-demo eens bekijken. De key features sluiten aan bij wat ik in feite zoek. Als ik die screenshots bekijk is het volgens mij de soort software wat je vaker ziet in displays in winkelcentra.

Pc aan scherm hangen is trouwens geen optie, te ingewikkeld voor eigenaar.

[ Voor 14% gewijzigd door boekenbon op 03-12-2005 22:19 ]

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

boekenbon schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 22:16:
Pc aan scherm hangen is trouwens geen optie, te ingewikkeld voor eigenaar.
Maar als het eenmaal draait hoeft hij er toch niet maar aan te zitten? Voor hem lijkt het me uiteindelijk goedkoper en makkelijker/sneller mochten er nog snel een lading truitjes verkocht moeten worden. Hem er gewoon bij helpen, misschien hou je er ook nog wat aan over :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:17

alienfruit

the alien you never expected

Bedoel je zoiets als narrow casting?

• pderaaij
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-08 20:16
Kijk eens hoe Instore Broadcast het doet.

www.instorebroadcast.nl

Een vorm van narrowcasting.

• boekenbon
Voordat ik deze topic begon had ik nog nooit van de term narrow casting gehoord :).

Maar eigenlijk kom ik daar wel op uit blijkbaar. Die demo op Instore Broadcast is eigenlijk wat ik zoek. Maar eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik met Studio 8, Flash en een beetje geduld best wel een vergelijkbare presentatie heb neergezet. Het zal alleen in resolutie en beeldkwaliteit een stuk minder zijn dan die demo-presentatie.

[ Voor 47% gewijzigd door boekenbon op 04-12-2005 20:46 ]

Pagina: 1