Ik ben nu al zeker 2 weken alle sites die ik kan bedenken af aan het zoeken naar een goede laptop voor mijzelf, ook al heb ik zelf niet het idee dat ik zware eisen heb kan ik helemaal niks vinden wat 'voldoet'...
Nah, hier volgen mijn eisen:
1. PERSE een nvidia videokaart, geen ATI en zeker geen Intel... (zeer slechte ervaring mee met intel)
2. 4:3 reso scherm, liefst 1400x1050, maar 1024x748 is geen ramp.
3. Fatsoenlijke accu (zeker 2 uur kunnen werken)
4. Ingouwde 54mbit draadloos (maar welke laptop heeft dat nu niet meer?)
5. 'Normale' hardware (zet er linux op, en merken zoals Dell/Compaq willen nog wel 's nogal byzonder spul in gooien wat dan voor geen meter werkt)
6. een x86 processor, ivm veel precompiled zooi
Pro's (wat wil ik graag dus, maar hoeft niet)
Brander erin (cd brander dus, dvd hoeft niet)
Hdd > 40gig
Mem => 512mb
Onboard netwerkkaart
Niet te groot en zwaar
Mijn budget is ~1300 euro, zou je toch een heel redelijke laptop voor moeten kunnen kopen lijkt me..
Iemand een goed idee om naar te kijken (merk/type)?
Ben zelf nu een beetje aan het neigen naar de Jewel Diamond 2600, maar die heeft helaas een widescreen scherm, en helaas is de Topaz er niet met nvidia kaart
.
Nah, hier volgen mijn eisen:
1. PERSE een nvidia videokaart, geen ATI en zeker geen Intel... (zeer slechte ervaring mee met intel)
2. 4:3 reso scherm, liefst 1400x1050, maar 1024x748 is geen ramp.
3. Fatsoenlijke accu (zeker 2 uur kunnen werken)
4. Ingouwde 54mbit draadloos (maar welke laptop heeft dat nu niet meer?)
5. 'Normale' hardware (zet er linux op, en merken zoals Dell/Compaq willen nog wel 's nogal byzonder spul in gooien wat dan voor geen meter werkt)
6. een x86 processor, ivm veel precompiled zooi
Pro's (wat wil ik graag dus, maar hoeft niet)
Brander erin (cd brander dus, dvd hoeft niet)
Hdd > 40gig
Mem => 512mb
Onboard netwerkkaart
Niet te groot en zwaar
Mijn budget is ~1300 euro, zou je toch een heel redelijke laptop voor moeten kunnen kopen lijkt me..
Iemand een goed idee om naar te kijken (merk/type)?
Ben zelf nu een beetje aan het neigen naar de Jewel Diamond 2600, maar die heeft helaas een widescreen scherm, en helaas is de Topaz er niet met nvidia kaart