Toon posts:

Upgrades die compatible zijn aan elkaar

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo GOT'ters,

Ik heb een keuze kunnen maken binnen mijn budget om wat upgrades te doen.

Ik wil dus een AMD athlon64 3200+ proc. en waarschijnlijk een Geforce 6800 GS videokaart.
Maar nu zie ik zoveel dingen zoals PCI-express en SLi enz.

Ben al heel wat uren aan het zoeken en alles een beetje te begrijpen maar welk moederbord is hierbij geschikt ? Ik wil het graag bij een gigabyte MOBO houden waar deze bovenstaande onderdelen dus bij het MOBO passen.

(Heb al een topic hier geopend vandaag maar blijkbaar mag ik niet eens vragen wat nou compatible met elkaar is als je er zelf helemaal niet uitkomt.)

Verwijderd

begin eens met het lezen van de faqs :) daar staan deze dingen duidelijk in beschreven

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Dat zal iets te maken hebben met dat het met een beetje moeite heel goed te doen is om dat zelf uit te zoeken.

Het is verstandig een PCI-express videoakaart (en dus moederbord) te nemen in plaats van AGP. AGP wordt uitgefasseerd, PCIe heeft (helaas) de toekomst.

Voor je proc kun je uitzoeken of je een sochter 478 (Athlon) of een 939 (Venice, San Diego of Opteron) wilt (zoiets).

Waarom je welke keuze moet maken, is afhankelijk van wat je ermee wilt. Een Venice 3200+ doet het prima, en schijnen ook redelijk over te klokken. Wordt het alleen een huiswerk computer vooor zo nu en dan n spelletje, pak dan gewoon het goedkoopste moederbord (zie pricewatch)

Je kunt ook gewoon de productsuvey (http://tweakers.net/productsurvey) doornemen om te zien welke producten hoog door mede-tweakers worden gewaardeerd.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Je wilt een 3200+ en een 6800GS en je weet absoluut niet het verschil tussen AGP, PCI,PCI-express en SLI????...........

Ga eerst maar eens na WAT je met je systeem wilt gaan doen??..gamen ect. ect
Dan ga maar eens wat reviews lezen over MOBO's enz enz....

Kan echt niet in m'n glazenbol kijken wat JIJ nou voor een pc wilt :O

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil er dus games mee spelen die soepel verlopen en wel met zijn tijd mee kan gaan, verder niets bijzonders zoals de gewoonlijke dingen.

Ik weet heus wel het verschil tussen AGP en PCI-express, SLI is dus het samenwerken met 2 videokaarten heb ik dat goed ?

Voor mij is dat dus blijkbaar niet nodig omdat ik maar 1 videokaart heb.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 17:00 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?

Daarmee kom je een heel eind ver :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.