Toon posts:

Aankoop mobo + geheugen, graag advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn specs nu:
Dell Dimension 8250 met intel 850E mobo, 512 MB RAMBUS RDRAM PC1066, pentium 4 2400mhz processor, (later gekochte) nvidia geforce 6800LE met paar geopende pipes en vertex shaders.

Een jaar geleden ongeveer heb ik mijn toenmalige Ti4200 vervangen door een 6800LE, om de laatste games te kunnen blijven spelen. Nu begint volgens mij het geheugen de bottleneck te worden, maar RDRAM is erg prijzig. Volgens mij zou ik beter een nieuwe gig van een ander type geheugen kunnen kopen, met een nieuwe moederbord, en mijn oude mobo + geheugensetje in de verkoop kunnen doen, dan om er 512MB RDRAM bij te kopen. De vraag is nu, welke combinatie zouden jullie me aanraden? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Misschien een paar aanraders in verschillende prijsklasses, want ik wil hem graag compatible houden met eventuele toekomstige processors en nieuwe videokaarten.

Ik ben dus op zoek naar een nieuw moederbord waar iig nog een AGP slot op zit voor mn 6800LE en die mijn pentium 4 ondersteunt. Ook zou ik graag horen welke soort geheugen volgens jullie de toekomst is, en waar ik dus het best mn geld in zou kunnen stoppen.

Alvast bedankt.

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Wat doe je met je computer wat op dit moment naar jou zin niet meer snel genoeg gaat?

Systeem | Strava

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 11
Kijk ook hier eens. Persoonlijk zou ik het hele systeem eruit gooien en gewoon een nieuwe kopen waar je weer een tijdje mee vooruit kunt.

Verwijderd

Topicstarter
Er worden vooral spellen mee gespeeld. Nieuwere spellen draait ie niet lekker en denk dat de oorzaak daarvan gebrek aan geheugen is.

Verwijderd

wat redelijk jammer is is die 6800 op een AGP poort. Je kan natuurlijk nu een mobo kopen met AGP poort, maar da's sowieso al om problemen vragen als je later je videokaart wil upgraden (wat je met een gamepc sowieso eens doet).
Je kan natuurlijk voor een slecht moederbord (dat Asrock met AGP en PCIE) kiezen om er later een PCIE in te zetten, maar dat lijkt me eerder geldverspilling omdat zo'n bordje binnen de kortste keren aan vervanging toe is.

Verkoop heel die pc ineens in 2dehands, en ga voor een volledig nieuw systeem. Dat zal naar later toe de beste oplossing zijn.

Qua geheugen is DDR2 natuurlijk de toekomst, de M2 socket van AMD die ergens deze zomer moet uitkomen ondersteund DDR2, en de huidige Intel's ook. Helaas kan je dit nu nog niet (correct me) op AMD combineren, en voor een gamepc zou je toch best voor een 64 bit 4000+ of een x2 3800 gaan met 1 gig ram.