Toon posts:

Applicatie crasht bij videobeelden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb hier nu al een tijdje last van. Vorige week nog alle drivers die ik niet kende uit de lijst verwijderd. Toen deed ie 't weer eventjes goed. Maar nu is het weer zo ver.

De volgende applicaties crashen bij 't openen van videobestanden.

Msn Messenger (bij webcam)
Windows Media Player
Mozilla Firefox
Internet Explorer
Kazaa Lite

Quicktime werkt wél. De meeste .wmv bestanden kan ik wel openen met BSplayer. Hier speelt hij ze ook gewoon af.

Ik heb zelf het gevoel dat het een driver-related probleem is. Maar ik weet het niet zeker.

Verwijderd

Wel codecs geinstalleerd ?

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, met drivers bedoelde ik codecs. Heb er echt teringveel geinstalleerd. Heb er vorige week heel wat verwijderd. Maar er staan er nog een aantal.

Verwijderd

Download anders GSPOT om t ekijken of het een codec probleem is. :)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Verwijder ze allemaal eens, kijk of je het probleem nog hebt en installeer dan eens alleen xvid en AC3.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
CrashOne schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 14:48:
Verwijder ze allemaal eens, kijk of je het probleem nog hebt en installeer dan eens alleen xvid en AC3.
Geprobeerd ze te verwijderen, Maar ze staan er net zo snel weer bij. Of moet ik ze verwijderen in veilige modus ofzo?

En hoe werkt GSPOT precies?

Hij geeft bij verschillende filmpjes aan dat ik benodigde condecs heb (meerdere zelfs)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 14:57 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:18
Probeer eens Windows Media Player te updaten naar de laatste versie, weet je zeker dat je het laatste WMP-codec heb.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:01

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 14:42:
[...]

Oeps, met drivers bedoelde ik codecs. Heb er echt teringveel geinstalleerd. Heb er vorige week heel wat verwijderd. Maar er staan er nog een aantal.
Teringveel, da's nooit goed.

In principe heb je op een Windows-systeem niet meer nodig dan FFDShow, Real- en QuickTime Alternative en AC3Filter. Hoe meer codecs je installeert, des te rampzaliger het wordt. Ze kunnen gaan dwarsliggen en interfereren...

Probeer in veilige modus maar zoveel mogelijk video codecs te verwijderen en installeer dan (in normale bootmodus) bovengenoemde codecs/filters.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Ik installeer altijd de volgende codecs van nimo codec:
Select the following codecs / filters which are needed (IMHO)!

Video Codecs

Select all

Frame Servers

None

Audio Codecs

Select DivX, Frauenhofer, OGG, Windows Media

Direct Show Filters

Select VobSub, DivX Antifreeze, AC3 Audio Decoder and Morgan Multimedia Stream Switcher

Misc Stuff

Select whatever you think you need (DivFix is a very handy tool when you got a DivX with a broken index table)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 15:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb WMP 10 teruggedraaid naar een vorige geinstalleerd versie ofzo, en nu doet alles het weer. Maar ik zal iig zometeen de codecs verwijderen, en de genoemde codes installeren :)
Pagina: 1