[XP] Windows start soms maar

Pagina: 1
Acties:

• Xoliul
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-03 20:56
Probleempje, dat ik nu op mijn nog geen maand oude laptop heb.
Begon met het feit dat ik plots elke keer als ik opstarte (zodra blauwe windows scherm komt), zo'n aanmeld venstertje voor een netwerk kreeg, met meteen daarover een melding dat ik het juiste domein moet kiezen. Als ik op OK druk, de enige optie, verdwijnt dat, en start windows verder op. Tot voor kort. Nu heb ik bijna altijd, dat dat blauwe opstartscherm blijft staan op 'Windows word gestart' na de melding. Na max drie keer te herstarten lukt het dan altijd. Redelijk irritant, en ik kan nietveel bedenken waar het aan zou liggen.
Iemand een idee ? Ik heb nml echt niet zoveel ingrijpende dingen gedaan op de laptop.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03 18:03

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik weet dat ik nu naar een hele basic oplossing terug grijp, maar heb je je W-XP al een keer opnieuw geinstalleerd ?

Voor de rest is het misschien wel handig te weten wat "niet zoveel ingrijpende dingen" precies inhoudt.

Powered By C8H10N4O2

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kreeg een melding dat je het juiste domein moest kiezen? Dat zegt me helemaal niks - kan je eens vertellen wat je precies kreeg? :)

Verder - heb je de basics al geprobeerd? System restore? Memory test? etc? :)

• Xoliul
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-03 20:56
WXP herinstalleren heb ik niet veel zin in, en ik vind het wel heel erg ingrijpend voor iets dat na een maand al opduikt.
Niet zoveel ingrijpende dingen: vooral programmas geinstalleerd, zoals Autocad, 3D Studio Max, Sketchup, en twee games, The Sims 2 en NFS:MW Verder heb ik zodra ikde laptop had met partition magic de D: schijf wat verkleind, en heb ik vorige week (NA dat dit probleem begon), de D schijf van FAT32 naar NTFS geconvert. Die conversie heb ik gedaan nadat het problem zich voor het eerst voordeed, kan dus niet de oorzaak zijn.

Verder, die melding, ik heb er net weer overgekeken, maar je hebt dus dat netwerk aanmeld venster op de achtergrond, waar je Username, Password en Domain invult, en daar staat altijd al zo'n melding met een geel tekentje bij, die mij waarschuwt dat ik het correcte domein moet kiezen (niet de exacte woorden, maar het is in die trant)

En System restore heeft het probleem verminderd,daarvoor deed hij het altijd, nu soms maar (nu net ging het zonder problemen) Memory test heb ik nog niet gedaan, maar verder heb ik nergens problemen op deze laptop.

• Wincenty
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-11-2025
Je zou kunnen proberen de video kaart drivers te deinstalleren, verder
nieuwste directx te installeren. Verder heb je codecs geinstallerd voor het afspellen van video bestanden etc ???? Als je dat gedaan heeft moet je even deinstalleren en mischien nieuwere versie installeren. Verder kom je wat in de logs tegen ??? Zo ja kijk even op google.