Toon posts:

Goede zaak

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gisteren men 350D gaan kopen. Ik denk dat ik een goede zaak heb gedaan. 698 Euro met de 18-55 lens bij.(ik hoop toch dat dat een goede zaak is). Maar ik had eigenlijk een vraagje......Kan je ook rechtstreeks via het LCD scherm kijken i.p.v. door de zoeker?? Want dat kan ik niet terug vinden in de handleiding.
Alvast bedankt

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 12:58

Il Ljama

Spits ya in the face!

Kijk eerst ff voor je een nieuw topic opent:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1071730

[ Voor 27% gewijzigd door Il Ljama op 03-12-2005 14:20 ]

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-01 11:07
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 14:18:
Ik ben gisteren men 350D gaan kopen. Ik denk dat ik een goede zaak heb gedaan. 698 Euro met de 18-55 lens bij.(ik hoop toch dat dat een goede zaak is). Maar ik had eigenlijk een vraagje......Kan je ook rechtstreeks via het LCD scherm kijken i.p.v. door de zoeker?? Want dat kan ik niet terug vinden in de handleiding.
Alvast bedankt
Dat ik weet ben je "verplicht" om door de zoeker te kijken (waarom zou je het vanaf je schermpje willen zien?), je kan je camera wel zo instellen dat ie direct na het maken van het kiekje de foto laat zien totdat jij de knop voor de helft in drukt.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Frechel, waarom de neuk koop je een DSLR als je er niets van weet.
Volgens mij is het idd wel een goede koop voor dat geld.

www.casarodriguillo.com

• schobbejak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-02-2023
De 350d is een spiegelreflex: de sensor zit achter de spiegel, dus met gesloten spiegel (die nodig is om door de zoeker te kijken) komt er geen licht op de sensor.

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Je hebt zomaar een spiegelreflex gekocht, zonder ook maar iets er van af te weten (van het principe van een spiegelreflex)..... ??

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• krijnvanleeuwen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11-2018
nee je kan niet je schermpje als zoeker gebruiken, dat is het (enige?) nadeel van een SLR camera maar naarmate je er meer mee werkt vindt ik het eigenlijk niet echt storend meer behalve met macro foto's.

De reden dat je scherm geen zoeker kan zijn is omdat je met een spiegel direct door je lens kijkt en niet zoals bij compact cams erboven. Als je dan een foto neemt klapt de spiegel weg en dan pas komt er een plaatje op de sensor. er zijn wel mogelijkheden om een digitale zoeker op je gewone zoeker te zetten, dit ding schuif je over je zoeker heen en vangt dan het beeld op met een klein cameratje en zend deze weer uit via een lcd, ik kan hem alleen ff niet vinden.

edit:
inquestos schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 14:30:
Je hebt zomaar een spiegelreflex gekocht, zonder ook maar iets er van af te weten (van het principe van een spiegelreflex)..... ??
Ik wist in eerste instantie ook niet dat je niet je lcd als zoeker kon gebruiken, achteraf wel logisch natuurlijk maar ik kocht hem ook meer om de lenzen te kunnen wissellen enz.

[ Voor 25% gewijzigd door krijnvanleeuwen op 03-12-2005 14:33 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00

Zoefff

❤ 

Euhm, een van dé kenmerkende eigenschappen van een DSLR is dat je géén live beeld op het LCD kan zien omdat er een spiegel voor de sensor zit.

Ik zou zeggen, verdiep je eens in het fenomeen spiegelreflex, beginnende in de prachtige technische FAQ die we hier in FG hebben :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00

Zoefff

❤ 

Overigens, in het vervolg zou het handig zijn als je een wat betere topictitel zou kunnen verzinnen. "Goede zaak" is niet echt een duidelijke omschrijving van de vraag die je stelt. Zie ook de algemene GoT FAQ en FG-policy.

Oh enne, welkom op GoT :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.