Welke kan processor kan ik het beste nemen, 3800+ venice of 3800X2 of 4000+San Diego. Ik gaat vooral om gamen. Ik hoorde dat de Venice core heel goed is. Klopt dat?
3800+ of de 4000+, hangt van je budget af. De X2 zal iets minder snel zijn in games, omdat hij twee cores heeft, die elk op een lagere snelheid werken (en er wordt er maar één gebruikt bij de meeste games). Wel heeft deze een betere 'toekomst', want er komen nu alleen nog maar dual core CPU's uit. De Venice is gewoon een goede CPU, maar alle socket 939-cores presteren ongeveer hetzelfde (als ze op gelijke snelheid lopen).
Heb je zelf ook al reviews gezocht? Wordt namelijk wel van je verlangd voordat je zo'n post maakt.
Een X2 3800+ zijn 2x een venice core 3200+ , dus langzamer als een 3800+
Maar dual core heeft wel voordeel, games zullen het nu nog niet allemaal ondersteunen maar bepaalde nvidia drivers ondersteunen al wel dual core gebruik. En ook al wordt er in games maar 1 core gebruikt, de andere core kan achtergrond taken draaien!
Het hangt totaal van gebruik af, ben je een multi tasker/media encoder dan kan dual core je veel bieden. wil je dertegen topsnelheid in games, dan zijn er Single Core cpu's die gewoon veel sneller zijn.
Zelf heb ik voor een X2 gekozen, mijn gebruik is semi multi tasking. Gamen is voor mij..niet zo heel belangrijk, een soepel werkende pc dertegen is wel belangrijk. Dual core is heerlijk voor windows, je kan plotseling gewoon 2-3-4 dingen tegelijkertijd zonder te moeten wachten.
Budget, gebruik ... daar moet je naar kijken..
Maar dual core heeft wel voordeel, games zullen het nu nog niet allemaal ondersteunen maar bepaalde nvidia drivers ondersteunen al wel dual core gebruik. En ook al wordt er in games maar 1 core gebruikt, de andere core kan achtergrond taken draaien!
Het hangt totaal van gebruik af, ben je een multi tasker/media encoder dan kan dual core je veel bieden. wil je dertegen topsnelheid in games, dan zijn er Single Core cpu's die gewoon veel sneller zijn.
Zelf heb ik voor een X2 gekozen, mijn gebruik is semi multi tasking. Gamen is voor mij..niet zo heel belangrijk, een soepel werkende pc dertegen is wel belangrijk. Dual core is heerlijk voor windows, je kan plotseling gewoon 2-3-4 dingen tegelijkertijd zonder te moeten wachten.
Budget, gebruik ... daar moet je naar kijken..
[ Voor 4% gewijzigd door swampy op 03-12-2005 14:34 ]
There is no place like ::1
Wat dacht je van zélf eens rond gaan kijken wat je het beste kunt nemen i.p.v. het hier plompverloren vragen
Er is genoeg over dit onderwerp te vinden, écht genoeg.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dit topic is gesloten.
![]()