Toon posts:

Nieuwe MOBO en Processor welke !!??

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil graag wat advies van jullie voor een PC upgrade.

Ik heb nu een AMD XP 2200 met 512mb geheugen en een Gigabyte moederbord.
Heb nu alleen dat de AMD erg veel warmte produceert en soms weleens vast loopt, dus de kast moet ik nu altijd openhebben.

Ik wil dus overstappen naar een Intel met ongeveer 3.0 Ghz, een 3.2 vind ik een beetje boven mijn budget gaan. Ik zoek dan ook nog een beetje knappe moederbord die erbij past.

Waarschijnlijk wil ik een Radeon X800 videokaart maar daar heb ik nog een topic over gepost in bij 'Videoplanken & Beeldkanonnen' .

Advice me please ! :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Als je wilt gamen, moet je voor een AMD socket 939 gaan, die zijn een stuk koeler dan de Pentiums, presteren beter in games, zijn goedkoper, klokken beter over enz. enz. Ik zou dan de 3200+ Venice nemen... Moederbord is een A8N/AN8, hangt er een beetje vanaf wat je wil doen. Iig zou ik een SLI-mobo nemen, dat is eigenlijk de standaard van dit moment. Verder is de ASUS A8N SLI een prima bordje en dat wordt enorm veel gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat lijkt me ook wel wat is die processor dan met 64-bit ?

Neem aan dat je deze bedoeld : http://www.computer-onder...z_512kb_cache_venice_amd/

En is er ook een soortgelijke moederbord van die ASUS , blijf liever bij gigabyte lees daar positieve dingen over.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 14:03:

Heb nu alleen dat de AMD erg veel warmte produceert en soms weleens vast loopt, dus de kast moet ik nu altijd openhebben.

Ik wil dus overstappen naar een Intel met ongeveer 3.0 Ghz
Verdiep je eerst eens in de huidige stand van zaken; áls er nu cpu's zijn die veel warmte produceren zijn dat de Intel P4's. De Athlon 64's zijn een stuk koeler (verbuiken ook beduidend minder energie, vandaar).

Lees wat reviews, gebruik de search etc. etc. Het is pijnlijk duidelijk dat jij dit nog helemaal niet gedaan hebt.

Zie ook: PMG FAQ

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.