Hoi allemaal,
ik heb enige ervaring met php maar dat is echt basic werk. Nu wil ik een session gaan maken voor taal.
hoe ik dit heb gedaan zal ik hieronder weer geven:
een link van een vlagje (taal) gaat naar: /setlang.php?lang=NL
in setlang.php heb ik het volgende staan:
wanneer we dan in main.php aankomen heb ik 2 dingen geprobeerd:
optie 1:
en dan een stukje verder:
op 1 of andere wijze wil hij dan niet de pagina uit de DB halen.
optie 2:
een stukje verder:
ook hierbij zelfde probleem.
wanneer ik zelf de name of lang vast zet naam bijv: name='mian.php' OF lang='EN' doet hij het wel... kan het zijn dat de session en de get functie elkaar blokken??
ik hoor t wel, alvast bedankt.
ik heb enige ervaring met php maar dat is echt basic werk. Nu wil ik een session gaan maken voor taal.
hoe ik dit heb gedaan zal ik hieronder weer geven:
een link van een vlagje (taal) gaat naar: /setlang.php?lang=NL
in setlang.php heb ik het volgende staan:
PHP:
1
2
3
4
5
| $lang = $_GET['lang']; $_SESSION['lng']=$lang; include ('main.php'); |
wanneer we dan in main.php aankomen heb ik 2 dingen geprobeerd:
optie 1:
PHP:
1
2
| $page = $_GET['page']; $lang = $_SESSION['lng']; |
en dan een stukje verder:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| include('library/profiel.php'); $query="select * from pages where name='$page' AND lang='$lang'";$conn = mysql_connect("localhost","$company_login","$company_passwd") or die ("Geen connectie met database"); $db = mysql_select_db("$company_database") or die ("Database niet geselecteerd"); $result = mysql_query($query) or die( mysql_error() ); $number_cols = mysql_num_fields($result); .... |
op 1 of andere wijze wil hij dan niet de pagina uit de DB halen.
optie 2:
PHP:
1
| $page = $_GET['page']; |
een stukje verder:
PHP:
1
2
| $query="select * from pages where name='$lang' AND lang='" . $_SESSION['lng'] . "'"; .... |
ook hierbij zelfde probleem.
wanneer ik zelf de name of lang vast zet naam bijv: name='mian.php' OF lang='EN' doet hij het wel... kan het zijn dat de session en de get functie elkaar blokken??
ik hoor t wel, alvast bedankt.
[ Voor 12% gewijzigd door NMe op 03-12-2005 14:16 . Reden: Code tags toegevoegd. Doe je dat de volgende keer zelf? ]