Toon posts:

op en aanmerkingen op mijn nieuw te kopen syteem

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hai,
Ik ben vanplan binnenkort een nieuw systeem aan te schaffen. Na op vele fora advies te hebben gekregen heb ik het volgende systeem samengesteld.
Het is vooral de bedoeling dat hij weer een jaar of 6 mee kan. Ik doe niet veel meer dan office gebruiken, films downloaden en omzetten naar dvd, mp3s downloaden en ben vanplan photoshop te gaan gebruiken. Het hoeft dus geen game-pc te zijn. Ik hou wel van een stille pc.
Graag reacties op het volgende systeem.

AOpen H500A 300 Watt, Wit
Asrock 939Dual-SATA2
AMD Athlon 64 Venice 3200+, Socket 939, OEM
Arctic Silencer 64 Ultra
Corsair ValueSelect DDR SDRAM, 512 MB, PC3200, 400 MHz, Value Serie (2x 256 MB)
Samsung Spinpoint 160 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA II
Lite-On SOHD-167T-01C 16x, 48x, Wit, OEM

Een videokaart heb ik nog van mijn oude pc. Dit is een
Gforce2 mx/mx400.
Ik hoorde op een ander forum dat deze goed genoeg is voor wat ik ermee wil gaan doen.

graag reactie en alvast bedankt

Verwijderd

budget zou handig zijn..

Verwijderd

Topicstarter
budget is max 550.

Het bovenstaande systeem kost bij azerty icl inbouw(ga ik niet zelf doen namelijk) en verzenden 513, 50 incl btw

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Dan kan dr vast wel 2 reepjes van 512 in, ik weet niet waar je de pc voor gaat gebruiken, maar geloof me dat het ideaal is! Verder wel ok. Alleen die grafische kaart zal in de toekomst het eerst weer aan vervanging toe zijn. Volgens mij heeft ie inmiddels een rollator nodig om alles bij te benen... :+

Verwijderd

Topicstarter
maar die videokaart voldoet nog wel aan wat ik ermee wil gaan doen? (zie eerste post) In de toekomst kan ik hem dan alsnog vervangen als hij het niet trekt toch?
die 2x 512 is wel een optie inderdaad.

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 13:14:
maar die videokaart voldoet nog wel aan wat ik ermee wil gaan doen? (zie eerste post) In de toekomst kan ik hem dan alsnog vervangen als hij het niet trekt toch?
die 2x 512 is wel een optie inderdaad.
Grafische kaart lukt je niet om te vervange, is agp over een jaar zul je die kaarten alleen og heel misschine op eBay vinden.. k raad je aan een budget videokaart erbij te doen met PCI Express, en een PCI express mobo te doen. met een oog op de toekomst is dat denk ik het slimst :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:48

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb bij je lijstje van taken voor deze pc geen enkele 3D toepassing zien staan, dus ik denk niet dat die videokaart een probleem zal vormen.

Verder zou ik zeker wel voor 2x 512 MB geheugen gaan, gezien je ook aangeeft je met photoshop bezig te gaan houden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
de Asrock 939Dual-SATA2 heeft zowel slot voor agp als pci-e. daarom viel mijn keuze ook op dit mobo.

is TwinMos Memory DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB) goed geheugen? is goedkoper dan die corsair? Of is bijvoorbeeld oemgeheugen ook goed genoeg?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:48

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Controleer voor de zekerheid even op de site van Asrock of ze ergens een lijstje hebben staan met welk geheugen gegarandeerd goed werkt op dat moederbord.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
aangezien je er lang mee wil gaan doen, zou ik kiezen voor kwaliteitsprodukten en dus niet een asrock-moederbord.
Kies dus voor een asus pci-e moederbord.

Dan heb je dus keuze uit een bord MET ingebouwde VGA, bijv de pricewatch: Asus A8N-VM, GeForce 6100 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA)
Of 1 zonder, bijv de http://www.asus.com/produ...143&model=576&modelmenu=1 . Dan moet je natuurlijk wel een budget pci-e kaart kopen en die is weer 50 euro.

Misschien zijn er mensen die weten of er nadelen zijn aan een onboard VGA. Zover ik weet is het enige nadeel dat deze gebruik maakt van het interne geheugen.
Ik gok dat de onboard vga van de genoemde asus-kaart al beter presteert dan de oude videokaart die jij hebt.

Als laatste sluit ik me bij m'n voorgangers aan: 2x 512mb is beter.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijk hier nog even naar. :) Kijk wat reviews door zou ik zeggen. Mocht je dan nog vragen hebben, raad ik je aan een topic te openen met gerichte vragen en ook onderbouwing: waarom heb je deze componenten gekozen?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.