[Exchange 2000] Uitgaande e-mail monitoren

Pagina: 1
Acties:

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 11:45
Hallo mede Tweakers,

Ik wil graag in mijn exchange omgeving de uitgaande email (indien mogelijk van 1 account) monitoren.

Ik kan nergens in geen enkele console de optie vinden om dit te doen.

Ik kan de vraag ook niet veel completer omschrijven, omdat het niet zo ingewikkeld is wat ik wil.
Ik wil gewoon centraal instellen, dat de email welke desbetreffende user stuurt, ook naar een algemene mailbox gestuurd wordt.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08 09:58

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik zou zo gauw niet weten hoe het moet, maar ik zou je wel aan willen raden rekening te houden met privacy wetgeving en dergelijke.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Denk inderdaad aan privacy gerelateerde zaken. Je zou naar third party oplossingen kunnen kijken, de enige exchange tools waar ik zo op kom zijn message journaling en eventueel de archivesink (maar die archived alle in en uitgaande mail en moet eigenlijk alleen voor troubleshooting gebruikt worden)

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 10:29

Kama

Aritifical Intelligenticus

Je kunt zoiets als GFI MailEssentials gebruiken, die monitort ook je uitgaande mail. Dit werkt uiteraard alleen maar als je mail via Exchange verstuurt... (Ik verstuur zelf nl via SMTP en dan pak ik die van m'n provider)

Niels

• Grolsch
Kama schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 13:10:
Je kunt zoiets als GFI MailEssentials gebruiken, die monitort ook je uitgaande mail. Dit werkt uiteraard alleen maar als je mail via Exchange verstuurt... (Ik verstuur zelf nl via SMTP en dan pak ik die van m'n provider)
wij gebruiken GFI MailEssentials, ik zal de optie's hier eens van bekijken.

En bedankt voor jullie privacy overwegingen ;)

• Grolsch
Met GFI kan het is inderdaad, onder het motto van "mail archiving".
Maar GFI zet het in 1 groot tekst bestanden welke ik vervolgens met een converter kan converteren naar een *.MDB bestand welke ik dan weer moet costumizen om het enigzins leesbaar te krijgen.

Maar vooruit, ik kan nu monitoren, tnx voor jullie input

[ Voor 3% gewijzigd door Grolsch op 05-12-2005 12:05 ]

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 10:29

Kama

Aritifical Intelligenticus

In mijn versie van GFI Mailessentials (11) kan ik kiezen om direct te schrijven naar Access of MS SQL Server... Dat scheelt wellicht weer wat.

Niels

• Grolsch
Kama schreef op woensdag 07 december 2005 @ 08:54:
In mijn versie van GFI Mailessentials (11) kan ik kiezen om direct te schrijven naar Access of MS SQL Server... Dat scheelt wellicht weer wat.
in mijn versie dus niet, ik kan alleen maar naar tekst bestand doen, en dan met een druk op de knop het bestand converteren naar een MDB bestand

Ik praat hier over versie : 9.0

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Grolsch schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 12:37:
Hallo mede Tweakers,

Ik wil graag in mijn exchange omgeving de uitgaande email (indien mogelijk van 1 account) monitoren.

Ik kan nergens in geen enkele console de optie vinden om dit te doen.

Ik kan de vraag ook niet veel completer omschrijven, omdat het niet zo ingewikkeld is wat ik wil.
Ik wil gewoon centraal instellen, dat de email welke desbetreffende user stuurt, ook naar een algemene mailbox gestuurd wordt.
Kun je niet een rule aanmaken?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Grolsch
PcDealer schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:19:
[...]

Kun je niet een rule aanmaken?
Is zeker een optie, maar een rule is een "client side" oplossing, dat wil zeggen dat desbetreffende user dat dan in z'n verzonden items ziet, iets wat we juist niet willen.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Grolsch schreef op woensdag 14 december 2005 @ 08:43:
[...]

Is zeker een optie, maar een rule is een "client side" oplossing, dat wil zeggen dat desbetreffende user dat dan in z'n verzonden items ziet, iets wat we juist niet willen.
Misschien een script met auto delete functie?

Maarre ik verwijs je in deze ook naar:
Mr. Liu schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 12:47:
Ik zou zo gauw niet weten hoe het moet, maar ik zou je wel aan willen raden rekening te houden met privacy wetgeving en dergelijke.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Grolsch
PcDealer schreef op donderdag 15 december 2005 @ 21:34:
[...]

Misschien een script met auto delete functie?
GFI voldoet momenteel, beetje jammer dat GFI alles registreerd, maar ik kan nu zien wat ik wil zien
Maarre ik verwijs je in deze ook naar:

[...]
bedankt voor je bezorgdheid ;)

Pagina: 1