Aansluiten NES/SNES/Megadrive/DVD speler via SCART

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb hier een paar oude consoles staan waar ik toch nog regelmatig op speel...

- Nintendo
- Super Nintendo
- Nintendo 64
- Megadrive

en binnenkort ook nog een Master System... Er zijn stekkertjes te krijgen om deze via composite te laten werken die je dan vervolgens op een SCART blokje aan kunt sluiten.
Nu heb ik hier ook nog een DVD speler staan die via SCART werkt.
De Super Nintendo en de N64 heb ik al werkend via composite.

Hoe kan ik dit nou het beste aansluiten op mijn TV? Ik heb wel van die blokjes gezien waar je 3x tulp (en evt. 1x s-video) op doet en die dan een SCART uitgang hebben. Maar dan zou ik dus 6 van die blokjes moeten hebben + iets waar ik al die SCART kabels in ga doen (ik heb geen zin om elke keer stekkertjes om te gaan wisselen of iets dergelijks). Nou heb ik ook wel een SCART splitter gezien, maar daar kunnen "maar" 5 SCART aansluitingen op, terwijl ik er nu al 6 heb en misschien wordt dit in de toekomst nog meer...

Kan iemand mij zeggen hoe ik dit het beste kan aansluiten? En of zo'n SCART blokje ertussen eigenlijk wel slim is? Ik heb nl. voor op mijn TV 2 tulp aansluitingen (een witte voor audio en een gele voor video, maar geen rode), dus SCART leek mij beter...

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Als je aan de voorkant van je TV alleen een gele en een witte hebt dan is je tv waarschijnlijk mono. Die kan je dus gebruiken voor je NES / Master System (ook mono) maar eigenlijk maakt het dus geen bal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
En hoe sluit ik de rest dan aan?

NES en Master System voorin pluggen (ook met een splitter dan?!) en de rest achter op SCART (ook met een splitter?)?

En moet ik dan echt een splitter hebben of een SCART router? Of een SCART verdeeldoos? Of helemaal geen SCART maar alleen composite???

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:33
Haal gewoon een goede kwaliteit SCART schakelaar.
Zorg er wel voor dat deze ook RGB/S-Video op alle ingangen kan doorgeven!
Dan kan je alles in de hoogste kwaliteit aansluiten en schakelen.

Zie voor meer informatie/voorbeelden hier:
Scartsplitter vraagje

[ Voor 17% gewijzigd door The_Doman op 03-12-2005 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Oke dan kom ik er dus op uit dat ik deze waarschijnlijk nodig heb:
http://www.kabelsenco.nl/...5_226_166&products_id=468

Heb ik hier een vraagje over, zie ik het nou goed dat ik daar 7 apparaten aan kan hangen? Of is het 3x SCART en 2x OF SCART OF S-video/composite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Woei, Master System II gekocht....

Nu heb ik dus 6 apparaten die ik aansluit via SCART, terwijl zo'n SCART kastje maar 5 aansluitingen ondersteunt.... en nu? :/ :X

Pagina: 1