Toon posts:

Silverstones digital to anolog converter ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.silverstonetek.com/products/eb01/eb01.jpg
Sinds kort heeft Silverstone de EB01uitgebracht. Dit apparaatje zet digitaal geluid via de usb om naar anoloog geluid wat vervolgens doorgelinkt kan worden naar de receiver of koptelefoon. Ik heb nog geen reviews kunnen vinden dus was de vraag of iemand hier ervaring heeft met dit soort technieken.

hier de link naar het product Silverstone EB01

Alvast bedankt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 14:56 ]

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Volgens mij heet dit gewoon "USB Geluidskaart met extra weinig functies" SNR is 105 dB volgens mij kan je dan beter een audigy of X-FI geluidskaart kopen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

leonbong schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 13:54:
Volgens mij heet dit gewoon "USB Geluidskaart met extra weinig functies" SNR is 105 dB volgens mij kan je dan beter een audigy of X-FI geluidskaart kopen.
Wat een onzin! Als je weinig functies wil, is dit juist goed. SNR is prima! Deze specs zijn gewoon praktisch haalbaar, en het wat theoretisch de DAC zou kunnen halen (zoals bij de X-FI). Wil je een mooie externe kaart, dan is deze zeker prima. Echter weet ik niet wat deze kost. Daarnaast zijn er ook wel PCI kaarten die dit kunnen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Dat is wat ik bedoel waarschijnlijk (Silverstone kennende) veel duurder dan audigy.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Audigy is dan ook niet een kaart die je zou gebruiken om vooral muziek te luisteren op een degelijke set.

Verwijderd

Topicstarter
leonbong schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 13:54:
volgens mij is de EB01 een converter en moet deze juist het digitale geluid van m'n geluidskaart omzetten naar anoloog waardoor je dan volgens Silverstone zelf een hogere geluidskwaliteit krijgt. nou weet ik alleen niet of dit de kwaliteit werkelijk verhoogd of dat ik mijn receiver net zo goed rechtstreeks in de anologe uitgang van mijn geluidskaart kan stoppen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 14:48 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 14:44:
volgens mij is de EB01 een converter en moet deze juist het digitale geluid van m'n geluidskaart omzetten naar anoloog waardoor je dan volgens Silverstone zelf een hogere geluidskwaliteit krijgt. nou weet ik alleen niet of dit de kwaliteit werkelijk verhoogd of dat ik mijn receiver net zo goed rechtstreeks in de anologe uitgang van mijn geluidskaart kan stoppen.
Nee, dit is gewoon een USB geluidskaart, meer niet. Zou ook anders zinloos zijn om er een USB aansluiting aan te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb ik het verkeerd begrepen omdat ze op de site het woord digital to anolog converter gebruikten. Hoop dat er snel reviews van komen dan kan ik een keuze maken tussen een x-fi een terratec kaart of deze Silverstone

las net het x-fi topic en daar lopen de meningen nogal uiteen over de kwaliteit van de x-fi kaart

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 15:48 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:33
100% zeker dat de X-Fi beter is, aangezien die X-Fi je CPU vrijwel niet belast, terwijl een USB oplossing juits compleet op de processor leunt.
Daarbij komt dat een X-Fi wel even iets meer mogelijkheden heeft, ik noem er maar een paar:

1. Surround sound tot 7.1
2. Digitale output
3. DD Encoder via SPDIF-IN
4. EAX

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op zondag 04 december 2005 @ 00:07:
100% zeker dat de X-Fi beter is, aangezien die X-Fi je CPU vrijwel niet belast, terwijl een USB oplossing juits compleet op de processor leunt.
Daarbij komt dat een X-Fi wel even iets meer mogelijkheden heeft, ik noem er maar een paar:

2. Digitale output
4. EAX
de extra mogelijkheden zijn idd wel fijn vooral de EAX maar aan de surround sound en de digitale output heb ik weinig omdat ik een anologe receiver heb. het grote voordeel aan de x-fi fatal1ty en hoger is wel dat er een xram geheugen opzit

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 09:54 ]

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 12:23

Shuriken

Life is all about priorities

mad-dog schreef op zondag 04 december 2005 @ 00:07:

2. Digitale output
4. EAX
Mja, wat mij betreft is dit een zinloze vergelijking. Ten eerste is nog niet bekend wat het Silverstone apparaat moet gaan kosten. Daarnaast zal Silverstone dit niet in de markt zetten als een alternatief voor een X-Fi. Dit moet je toch eerder zien als een alternatief voor de Audigy 2 NX.

Mensen die dit apparaatje kopen zullen het ongetwijfeld voor een goede geluidskwaliteit kopen. Dus bv. om muziek te luisteren. Ik denk dat die mensen het weinig kan schelen hoe hoog hun cpu belasting is.

Persoonlijk hoef ik nooit meer een creative product. Sinds de waardeloze driver support bij de SB Live ben ik volkomen genezen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 09:50:
de extra mogelijkheden zijn idd wel fijn vooral de EAX maar aan de surround sound en de digitale output heb ik weinig omdat ik een anologe receiver heb. het grote voordeel aan de x-fi fatal1ty en hoger is wel dat er een xram geheugen opzit
Als je EAX een voordeel vindt, en denk dat xram zinvol is (waarvoor dan :?) , dan is zo'n USB kaart absoluut niet aan je beesteedt!

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:13:
[...]

Als je EAX een voordeel vindt, en denk dat xram zinvol is (waarvoor dan :?) , dan is zo'n USB kaart absoluut niet aan je beesteedt!
voor mijn game pc zijn eax en xram erg nuttig hoor die usb kaart is bedoelt voor mijn muziek pc

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 19:17 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 19:16:voor mijn game pc zijn eax en xram erg nuttig hoor die usb kaart is bedoelt voor mijn muziek pc
Dan moet je niet zeggen dat je dat nuttige features vindt, aangezien die voor je toepassing niet zinvol zijn (wel voor je game PC mischien, maar daar gaat het helemaal niet over, toch)! Xfi en deze USB kaart zijn twee totaal andere dingen met totaal andere doelen.

Daarnaast: Xram is onzin, aangezien geen enkel spel het ondersteunt. Er zullen misschien enkele spellen komen die het ondersteunen. Nog steeds geen rede om het nuttig te vinden, zeker niet als het maar enkele spellen zijn: het is pure marketing onzin, want alles wat je met Xram kan, zou je theoretisch ook zonder kunnen, met de zelfde performance. Maar dat is allemaal te offtopic ;)

[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 04-12-2005 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op zondag 04 december 2005 @ 19:59:
[...]

Dan moet je niet zeggen dat je dat nuttige features vindt, aangezien die voor je toepassing niet zinvol zijn (wel voor je game PC mischien, maar daar gaat het helemaal niet over, toch)! Xfi en deze USB kaart zijn twee totaal andere dingen met totaal andere doelen.
je hebt idd gelijk over de totaal verschillende doelgroepen van de x-fi en de silverstone kaart en aangezien het voor mijn muziek pc is heb ik idd weinig aan de xram en eax features van de x-fi

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
vandaag kreeg ik nog een mailtje van Silverstone met nog wat info over de EB01

the EB01 does not convert from sound cards or from PC's onboard sound ports. It connects directly to a USB port where it receives digital information of whatever sound the PC is playing and then converts that signal into analog sound output for either amplifier or headphone.

When you connect the EB01 into your PC for the first time, Windows will automatically detect it and install driver without any user inputs. For most computers, Windows will automatically switch its sound output to the
EB01 (Windows will name it, "USB Speaker") whenever EB01 is connected via the USB port. When you disconnect the EB01 from your PC, Windows will automatically switch back to your Audigy 2 sound card. I have tried using Audigy 2 and many computers, it is very easy to use EB01 no additional software is required.

However, I did try EB01 with a PC that has the new SoundBlaster X-Fi sound card and Windows will not automatically switch to EB01 output, I must go into "control panel" and switch the sound device manually.

After many listening tests, I can say that subjectively, the EB01 sounds more clear than both Audigy 2 and X-Fi in two channel stereo (EB01 does not have surround sound capability).

Afbeeldingslocatie: http://www.silverstonetek.com/products/eb01/34%20view/EB01.jpg
ze hebben nog geen prijs genoemd maar dit komt wel zodra er reviews beschikbaar zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 15:49 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Gewoon een standaard USB geluidskaartje dus (met zeer nette specs) :)

Verwijderd

Topicstarter
vandaag nog een mail van Silverstone ontvangen:

The recommended price for enuser is 95,- EUR without VAT. (zo'n 113 euro incl.btw)

ik had zelf een hogere prijs verwacht aangezien de klasse uitstraling maar dit is niet het geval :)

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 10:13
Ik ben wel benieuwd of ze die luistertest tussen de audigy en deze geluidskaart ook blind getest hebben.
Zelf heb ik een paar weken geleden via een loopback kabeltje (analoge out naar analoge in) eens de kwaliteit getest met RMAA, en de cijfers die ik kreeg (bij gebruik van 24-bit, 48 kHz wel) lagen toch wel heel dicht bij de specs van dit kaartje, en dan meet je nog zowel ad als da convertors.
Als dit bij de X-Fi nog iets beter is (en even goed ook op 44kHz) dan lijkt 't me op het eerste zicht sterk dat je veel verschil zou kunnen horen.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Als de specs kloppen, en dat de prijs is, dan zou ik zeggen dat het een zeer goed koop is :)

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:54

w00Dy

Make soap, not war

deepspace schreef op maandag 12 december 2005 @ 19:15:
Als de specs kloppen, en dat de prijs is, dan zou ik zeggen dat het een zeer goed koop is :)
Ik vind het een straffe prijs voor een veredelde Sonica. Voor pakweg 80 euro heb je tegenwoordig een m-audio Transit.

[ Voor 3% gewijzigd door w00Dy op 12-12-2005 19:46 ]

Pagina: 1