Toon posts:

advies bij aanschaf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen allemaal
ben bezig met een nieuw systeem samen te stellen
echter, zie momenteel door de bomen het bos niet meer (gelukkig geen kerstbomen)
proc zal worden p4 650, kast is er ook al, met voeding. dvd brander ook aanwezig
echter, welk bord? wil wel sata2 schijfjes en een beetje knap geheugen (video en geluidsbewerking)
welk videokaartje en geheugen. Ben eigenlijk erg gecharmeerd van asus, wegens ervaringen in het verleden, dus dat merk heeft een streepje voor. Dan zou je zegggen , makkelijk. helaas niet

aangezien ik een beetje de weg kwijt ben zie ik graag advies van jullie.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 14:24
Voor video- en geluidsbewerking (met name voor videobewerking) kun je idd het beste een leuke videokaart + flink wat mem halen.
Misschien een Asus Geforce 6800 256Mb DDR3?
En dat in combinatie met ~2gb PC3200 (of sneller) ram?

Welk mobo je dan ongeveer moet nemen weet ik zo niet, je kunt wat reviews lezen van een goed S775 mobo :)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 05:57

tweakerbee

dus..?

Die videokaart hoeft voor videobewerking helemaal niet bijzonder te zijn. Steek dat geld liever in een goede RAID0 array plus raptor voor windows plus programma's.
Verder inderdaad wel een sloot geheugen, maar denk ook eens na over een dualcore. Voor niet heel veel meer geld heb je al een 830D, en dat gaat met renderen in bijv. Premiere wel schelen.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij vertellen waar ik betrouwbare reviews kan lezen?

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:43

DefLite

Why so serious?

www.tomshardwareguide.com <---- hier heb je goede reviews van alle soorten hardware. 8)

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 11:28:
Goedemorgen allemaal
ben bezig met een nieuw systeem samen te stellen
echter, zie momenteel door de bomen het bos niet meer (gelukkig geen kerstbomen)
proc zal worden p4 650, kast is er ook al, met voeding. dvd brander ook aanwezig
echter, welk bord? wil wel sata2 schijfjes en een beetje knap geheugen (video en geluidsbewerking)
welk videokaartje en geheugen. Ben eigenlijk erg gecharmeerd van asus, wegens ervaringen in het verleden, dus dat merk heeft een streepje voor. Dan zou je zegggen , makkelijk. helaas niet

aangezien ik een beetje de weg kwijt ben zie ik graag advies van jullie.
Budget? Bedoeld ook voor gamen of niet? Waarom kies je een Intel? Verdiep je eens meer in de materie en kom met meer info. Hier kunnen we niks mee.

Verwijderd

Topicstarter
budget is ongeveer € 1000, niet specifiek voor gamen.
reden dat ik voor intel ga is slechte ervaring met amd.

wat voor info wil je verder van mij?

• sammyZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-02 11:46
neem dan de ASUS P5ND2-SLI
ben er zelf zeer over te spreken en bij tom's hardware ander ook wel.
en dan 2 x 1 gb van kingston DDR2 en met zo'n budget moet 667 mhz ook wel kunnen

Verwijderd

Heb je ook naar AMD gekeken, die zijn meestal sneller dan P4.

• tiescarbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 21:12:
Heb je ook naar AMD gekeken, die zijn meestal sneller dan P4.
P4 is toch juist sneller op het gebied van foto en video bewerking.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:58
tiescarbo schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 21:56:
[...]

P4 is toch juist sneller op het gebied van foto en video bewerking.
Volgens mij is dit al lang achterhaald. voor zover ik weet is de AMD64 (of de FX serie) sneller dan een P4 met zowat alles.
Pagina: 1