Toon posts:

Gateway offline. Hoe weer online te krijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een weekje een laptop (IBM T40) en vanaf dag 1 heeft internet het gewoon perfect gedaan.

Alleen nu heb ik van de week een verlengblokje voor de kabel gebruikt, met een extra kabeltje als verlengstuk en sindsdien wil mijn internet niet meer werken.
Bij msn krijg ik de melding dat mijn gateway offline is.

De enige keer dat ik internet nog aan het werken heb gekregen was toen ik de netwerkkaart verwijderd heb en opnieuw geinstalleerd. In eerste instantie had ik nog steeds geen internet, maar door de probleemoplosser van messenger te gebruiken kwam mijn gateway opeens wel online en deed internet het.
Maar goed, de volgende keer dat ik mijn netwerkkabel in de laptop prikte kreeg ik hetzelfde probleem, en probleem duurt nu nog voort.
Ik heb net nogmaals geprobeerd mijn netwerkkaart te verwijderen en deze keer loste dat niks op. Waarschijnlijk een mazzeltje geweest dus.

Ik werk met vast ip en dns adres enzo. Verder heb ik alle firewalls uitgeschakeld en voor de rest weet ik ook niet wat ik nog kan proberen ;( Owja, ik heb winXP Pro

Iemand een idee hoe ik mijn gateway weer online krijg?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Zit dat blokje er nog steeds tussen ?

Want dan is het een kwestie blokje weghalen en je bent klaar, kan ook zijn dat je je netwerkkaart vermoord heb als hij het zonder blokje ook niet meer wil doen

• awolte
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-04 13:47
En wat gebeurt er als je het "verlengblokje" weer verwijderd? heb je dan weer wel verbinding?
zo,ja dan zit het daarin.

http://awoltering.blogspot.com

Verwijderd

Topicstarter
Verlengblokje is allang weer verwijderd.

En nu ik erover nadenk heb ik nadat mijn internet het niet meer met dat blokje deed, dat blokje dus verwijderd en heb nog wel even zonder blokje zitten internetten. Het was de volgende ochtend pas dat internet het niet meer deed.

Nog eenmaal wel aan het werk gekregen dus door te uninstallen, weer te installeren en via probleemoplosser van msn messenger de gateway weer online gezet. Maar voor de rest doet ie helemaal niks meer :'(

En hoe kan zo'n blokje zo'n netwerkkaart killen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 11:59 ]

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Wat voor gateway is dat ? een router/modem etc ?

Verwijderd

Topicstarter
janster schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 12:44:
Wat voor gateway is dat ? een router/modem etc ?
Ik zit in een studentenflat van de studentenhuisvesting, dus alle kamers hebben een outlet waardoor we aangesloten zijn op het internet.

Wat ik net heb gelezen is dat het zou kunnen zijn dat het vele uit de computer halen van de kabel er wel voor gezorgd kan hebben dat de switch uitgeschakeld is :?

Verwijderd

Prik die laptop even in een poortje van een huisgenoot en je weet het antwoord.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 13:22

BHQ

Een ipconfig /release en daarna ipconfig /renew (mits je een statisch IP hebt) kan soms ook helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 20:26:
Prik die laptop even in een poortje van een huisgenoot en je weet het antwoord.
Ga ik ook doen, moet alleen even wachten tot ze weer thuis is :)

Verwijderd

Topicstarter
Yapser schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 20:47:
Een ipconfig /release en daarna ipconfig /renew (mits je een statisch IP hebt) kan soms ook helpen :)
Zou dat helpen als je dit leest:
Q: Ik heb m'n netwerkkabel uit de outlet gehaald en teruggestopt, maar nu doet m'n verbinding 't niet meer

A: Dat kan in een aantal situaties goed kloppen (helaas). Als je je computer aan hebt staan en je trekt de kabel uit de outlet en plugt 'm er daarna direct weer in, dan denkt de switch dat jouw outlet niet meer goed is en sluit hij 'm simpelweg af. Alleen het UCI kan dit momenteel weer repareren, maar dat moet je altijd via je Complexbeheerder spelen.

Dus, eerst en vooral, laat je kabel maar gewoon in je outlet zitten. Maar als je 'm er persé uit moet halen, dan zet eerst je PC uit en wacht minimaal 10 seconden voor je je kabel weer in de outlet klikt.
Van de 'website' van de provider

Ik ben nu namelijk een beetje bang dat als ik nog vaak die verbinding eruit trek ik zometeen ook geen internet op mijn desktop meer heb :'(

Verwijderd

Topicstarter
Nouja zeg, nu wordt ik toch helemaal raar.

Ik heb net bij mijn buurvrouw gechecked en daar werkt internet ook zonder enig probleem. Wel even IP-adres veranderd natuurlijk

Maar goed, hier bij mij doet ie het dan weer niet. Nu zat ik dus te denken: Mijn buurvrouw gebruikt een andere kabel als degene die ik gebruik. Dus heb ik ze eens even naast elkaar gelegd en blijken de draadjes bij beide plugs net wat anders te lopen.

Nou heb ik voor de problemen met het internet begonnen geprobeerd mijn kabel te verlengen met een tussenstukje en extra kabel. Dat werkte niet, allemaal gauw weer opgeborgen, maar sindsdien doet het internet het dus niet meer.

Maar goed, ik bedacht me dus dat als internet het bij de buurvrouw wel doet ligt het misschien aan de plug, aan de volgorde van de draadjes. Ik heb nu weer dat tussenstukje en extra kabel gepakt (waar de draadjes ook van in een andere volgorde zitten) en nu doet internet het wel.

Ik heb dus het idee dat het ligt aan de volgorde van de draadjes in de plug, en dat mijn netwerkkaart op een of andere manier alleen nog maar de ene volgorde aankan.

Is dit logisch? En nog belangrijker: Is dit op te lossen???

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:47
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:49:
Nouja zeg, nu wordt ik toch helemaal raar.

Ik heb net bij mijn buurvrouw gechecked en daar werkt internet ook zonder enig probleem. Wel even IP-adres veranderd natuurlijk

Maar goed, hier bij mij doet ie het dan weer niet. Nu zat ik dus te denken: Mijn buurvrouw gebruikt een andere kabel als degene die ik gebruik. Dus heb ik ze eens even naast elkaar gelegd en blijken de draadjes bij beide plugs net wat anders te lopen.

Nou heb ik voor de problemen met het internet begonnen geprobeerd mijn kabel te verlengen met een tussenstukje en extra kabel. Dat werkte niet, allemaal gauw weer opgeborgen, maar sindsdien doet het internet het dus niet meer.

Maar goed, ik bedacht me dus dat als internet het bij de buurvrouw wel doet ligt het misschien aan de plug, aan de volgorde van de draadjes. Ik heb nu weer dat tussenstukje en extra kabel gepakt (waar de draadjes ook van in een andere volgorde zitten) en nu doet internet het wel.

Ik heb dus het idee dat het ligt aan de volgorde van de draadjes in de plug, en dat mijn netwerkkaart op een of andere manier alleen nog maar de ene volgorde aankan.

Is dit logisch? En nog belangrijker: Is dit op te lossen???
Heb je geen crosskabel gebruikt ? Of wellicht dat dat betreffende verlengstukje je kabel van een straight naar een crosskabel omzet of net vice versa.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Een netwerkkaart 'went' echt niet aan een kabel ofzo ;)

Maar dat de aders anders lopen is wel vaag als het eerst gewerkt heeft. Is het een crosskabel?
In principe moet dat, met een beetje switch, geen problemen opleveren, en dat deed het ook niet aangezien het eerst met die kabel wel werkte.

Maar misschien heb je de kabel zelf gesloopt? Als je de kabel van je buuv even op je eigen poort probeert en het werkt wel, lijkt het me duidelijk ;)

Koop dan meteen ook een langere kabel, want ik heb wat slechte ervaringen met van die 'verlengblokjes'.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de kabel in mijn desktop stop werkt ie perfect.

Als ik diezelfde kabel in mijn laptop stop gebeurt er helemaal niks.

Als ik die kabel dan weer verleng met een verlengblokje en extra kabel heb ik dus wel weer internet op mijn laptop.

Ik heb geen idee of ik een crosscable heb gebruikt, waarom zou dat wat kunnen uitmaken?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Waarshijnlijk is je desktop auto-mdx, dus hij ontdekt zelf of ie wel of niet met een crosskabel te maken heeft en stelt zich daarop in. Laptops hebben deze 'feature' in de regel niet, waardoor het dus fout gaat.

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Als ik het zo hoor dan heb je een crosskabel terwijl je een straight kabel zou moeten hebben, als je twee crosskabels achter elkaar zet dan wordt het weer gecorrigeert (cross + cross = straight) en werkt het dus wel.

Simpelweg een ander kabeltje halen dus en het zal werken :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1