[Excel] marcro invoer laten printen

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 13:45
Op mijn werkt moeten we cijfers omrekenen naar 2 Euro's wegens een niet goed kloppend software pakket vanuit me werk.

stel:
ik heb een X aantal muntjes van 0.05,0.10,0.20,0.50,1.00,2.00.
Deze aantallen worden omgerekend naar Euro's.

De waarde van deze euro's wordt gedeeld door 2 zodat je de hoeveelheid 2 euro muntjes hebt, de restand van de munten wordt omget naar munten van 0.05 cent.

De opmaakt is ongeveer zo.
Afbeeldingslocatie: http://www.imageweb.info/2/Fum74563.jpg

zodra er op bereken wordt gedruk komt er een nieuw "pop-up" venster omhoog met het aantal 2 eruro's en het aantal stuivers..

Nu wil ik eigenlijk zodra ik op bereken druk, dat hij het pop up scherm opend.
en de een van de volgende handelingen verricht.

De ingoeverde waarde uitprint
0.05 - aantal
0.10 - aantal
etc.

ik weet niet of dit direcht kan of dat met een formule je de ingevoerde waarde terug kan zetten naar een excel sheet of vervolgens vanaf daar uit te printen.

kan dit ?
alvast bedankt

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

ik weet niet of dit direcht kan of dat met een formule je de ingevoerde waarde terug kan zetten naar een excel sheet of vervolgens vanaf daar uit te printen.
Ik zou voor dat tweede gaan. Gebruik een hulp-tabblad/sheet en print die uit. Door rechtstreeks de printer aan te spreken kan je vast wel iets direct afdrukken maar dat is (voor zover ik weet) veel te veel moeite voor zoiets dat heel simpel is te maken met een los sheet.

Met VBA kan je natuurlijk makkelijk alle stappen doen; nieuw sheet aanmaken, sheet vullen, etc. Zie Macro opnemen of F1 voor de stappen en de benodigde functies :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• wd200
F_J_K schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 11:11:
[...]

Ik zou voor dat tweede gaan. Gebruik een hulp-tabblad/sheet en print die uit. Door rechtstreeks de printer aan te spreken kan je vast wel iets direct afdrukken maar dat is (voor zover ik weet) veel te veel moeite voor zoiets dat heel simpel is te maken met een los sheet.

Met VBA kan je natuurlijk makkelijk alle stappen doen; nieuw sheet aanmaken, sheet vullen, etc. Zie Macro opnemen of F1 voor de stappen en de benodigde functies :)
het is VB.. maar als de marcro uitgevoerd wordt, kom ik dat scherm(zie paint creatie hierboven)
ik vul getallen in daaruit komen getallen.

is het niet mogelijk om te zeggen bv.

als op bereken wordt gedrukt, bovenstaande waarde kopieren naar sheet 1 ofzoiets

//edit doe het nu wel met print screen maar is te omslachtig

[ Voor 4% gewijzigd door wd200 op 03-12-2005 11:19 ]

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54
is het nou VB (Visual Basic, een programeertaal)
of is het VBA (visual basic for applications,meestal wel bekend als "de macro's van Excel")

Ik neem aan VBA.
Je kan iets doen als
Worksheets(1).Range("A1").Value = 25
Worksheets(1).Range("A2").Value = 10
Worksheets(1).printout

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Maak een (verborgen) blad en noem dat bv "verborgen"

Tiep in de eigenschappen van je textboxjes bij controlsource de cellen waarin je de gegevens wilt plaatsen, bv verborgen!B2 etc. Type in de A kolom de labels.
Na berekening heb je één regel VBA code nodig:
Visual Basic:
1
worksheets("verborgen").range("A1:B5").printout

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• wd200
ga ik morgen als ik op me werk ben weer na kijken iig bedankt tot nu toe
Pagina: 1