Welke geheugen voor een Fut-Siemens

Pagina: 1
Acties:

• WarthogSmurf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Ik heb mij wezenloos gemaild en gezohct op internet maar nergens een zinnige antwoord. (behalve bij 1 maar dat was wel erg duur). Ik heb een Scaleo P serie compter serienr YSSP166167
Scaleo P P293 0 1GB variant. Ik wil omdat ik veel harde disk gebruik heb het wissel bestand weg hebben een daarvoor in de plaats veel RAM geheugen. Er zit nu twee 512 mb repjes in en wil eerst 1 gb reepje er in doen en even tueel later nog een. Nu heb ik een paar vraagjes.
-welk type ram geheugen gaat erin? Op de website staat alleen ddr300 of 400 verder niet PC3200 of 4200. Het is een I915 chipset.(en geheugen wizards op website hebben de P serie niet in hun wizard)
-Krijg ik door de upgrade niet meer het gezeur van een wisselbestand
-Moet ik het zelfde als rambus dual kopen? ik heb hier en daar verhalen gehoord dat je alles per 2 moet kopen

Alvast bedankt

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je wisselbestand hou je toch, als je 2GB aan geheugen hebt zal deze zelfs alleen maar meegroeien. Het is gewoon nodig voor het besturingssysteem. Daarbij twijfel ik sterk of je wel snelheidswinst hebt als je gaat upgraden vanaf 1GB, heb je al eens naar je huidige geheugengebruik gekeken? Is dit dat dan echt regelmatig vol?

🖥️ | 🚗

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:19

Croga

The Unreasonable Man

Laten we eerst even iets uit de wereld helpen:

Het wisselbestand raak je nooit kwijt! Sommige programmas vereisen namelijk simpelweg een wisselbestand en weigeren te werken als dat niet aanwezig is.
Door extra geheugen in je PC te stoppen kun je zorgen dat bepaalde programmas minder gebruik maken van het wisselbestand, maar helemaal zonder kun je niet.

Daarnaast zeg je dat op de website alleen ddr300 (waarschijnlijk DDR333) en ddr400 staat en geen PC####. Eenvoudig gezegd: ddr333 = PC2700. ddr400 = PC3200. Alles wat "hoger" is dan PC3200 is downward compatibel dus kan ook gebruikt worden.

Je zou eens kunnen opzoeken welke processor en chipset in je PC gebruikt worden. Als je die dan vervolgens weer opzoekt zul je zien of je chipset/processor dual-channel (ofwel: 2 modules tegelijk) kan gebruiken of niet. De huidige dual channel processors/chipsets kunnen echter over het algemeen ook terugschakelen naar single-channel. Bij Intel P4 processoren is dit zwaar af te raden omdat je dit snelheid zal kosten. Bij AMD Athlon processoren is het verschil niet zo enorm groot.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DDR400 = PC3200
Als je dualchannel wilt gebruiken is het aan te raden 2 dezelfde dimmen te kopen, maar dat is makkelijk uit te vinden door te kijken naar wat voor chipset je hebt en welke dimm configs je daarmee kunt gebruiken.

wisselbestand zal blijven, dat doet Windows nu eenmaal, je kunt het wel uitzetten, maar dat wil nog wel eens verkeerd gaan met sommige progs. Kijk gewoon naar je geheugen gebruik, zit dat boven de 1GB dan upgraden, anders zul je het verschil niet echt merken. (ik moet eerlijk zeggen dat ik het verschil tussen de 1 en 2GB niet eens merk. Er zit nu 2GB in mijn bak, toevallig omdat ik het nog had liggen en dat DDR spul niet in een ander systeem past, maar met 1GB kan ik ook nog prima vooruit).

• WarthogSmurf
ik heb zo'm memoryboost proggie. Staat meestal daty ik 44% free heb. Dus dan zal het daar niet aan liggen dus. Het probleem is dat ik veel schrijffouten krijg vanwege veel HDD gebruik. Een tweede HDD hielp niks.....ik dacht dus wisselbestand

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Shadowxx schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 11:03:
ik heb zo'm memoryboost proggie. Staat meestal daty ik 44% free heb. Dus dan zal het daar niet aan liggen dus. Het probleem is dat ik veel schrijffouten krijg vanwege veel HDD gebruik. Een tweede HDD hielp niks.....ik dacht dus wisselbestand
Schrijffouten vanwege veel hdd gebruik? Dan ben je zeker de hdd tot op de laatste bytes aan het vullen of niet? (dus dat er werkelijk GEEN vrije ruimte meer is). Anders zou ik eerder gaan kijken of je niet gewoon een brak stukje hardware hebt.

En 44% vrij is grofweg 450MB. Dat is dus nog zat ruimte. Ik denk niet dat je verschil gaat merken met meer geheugen.

• WarthogSmurf
vrije ruimte is 50 gig nu......dus niet vol op een 160gig schijf. Ik gebruik veel downloads programma maar had bij oudere machines nooit last van. Sinds kort speeltdit pas

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:23

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

ZOver ik weet gebruit fujitsu-siemens Seagate harde schijven. Zo het niet kunnen zijn dat je harde schijf gewoon kapot aan het gaan is? Je kan dat testen door op de seagate website deatools te downloaden, en dat programma je harddisk te laten testen.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• WarthogSmurf
zal je ut je droom haen van de seagates....ze gebruiken maxtor......maar denk wel dat ik het ga proberen misschien is er wel een fout....maar er zitten twee schijven in beide van maxtor en die geven tegelijk de zelfde fouten??? terwijl chkdsk niks verder aan geeft......moet dus ergens anders zitten

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:43

DefLite

Why so serious?

Shadowxx schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 13:24:
zal je ut je droom haen van de seagates....ze gebruiken maxtor......maar denk wel dat ik het ga proberen misschien is er wel een fout....maar er zitten twee schijven in beide van maxtor en die geven tegelijk de zelfde fouten??? terwijl chkdsk niks verder aan geeft......moet dus ergens anders zitten
Sorry maar ik snap niet helemaal wat je hier zegt. Probeer eens een Knoppix mischein word het dan duidelijk.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Shadowxx schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 13:24:
Daarom zou ik eerst eens gaan troubleshooten. Begin maar met memtest86 een tijdje te draaien, want het zou me weinig verbazen als daar iets fout zit.
Pagina: 1