Toon posts:

voeding dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een nieuwe voeding gekocht:

levicom vissiblePower 450W met deze specs

Ineens valt mijn pc de hele tijd spontaan uit, gemiddeld ongeveer een halve minuut na het booten. Ik kan in die halve minuut nog snel even in mn bios gluren en dan zijn dit de voltages:

vcore----1,37V
+3,3-----3,23V
+12------12,28V
-12-------12,44V
+5--------5,04V

Heb niet zoveel verstand van voedingen, maar als ik het goed heb is die -12 dus veel te hoog.
Heb pc nu aan andere voeding liggen, en dan doet hij het gewoon, dus daar kan het niet aan liggen.

verdere syteem specs:
amd 64 3200+ venice
msi k8n neo2 platinum
2*512 mb twinmos ram
wd 80gb hdd pata
9800 pro @ xt

Weet iemand misschien of mijn voeding kapot is, of het aan iets anders ligt?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:24

DataGhost

iPL dev

je koeling zit goed vast natuurlijk en je cpu wordt niet te warm
toch?

verder is levicom mij niet echt een bekend merk, probeer het met een kwaliteitsvoeding eens (en zo minimaal mogelijk op starten etc.. Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:30
Kun je wel kijken welke temperaturen je hardware heeft na zo'n crash? Ik weet niet of die MSI daar opties voor heeft maar volgensmij zijn die voltages van je voeding niet zo slecht.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-02 21:58

jotheman

Was like that when I got here!

DataGhost schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 10:55:
je koeling zit goed vast natuurlijk en je cpu wordt niet te warm
toch?

verder is levicom mij niet echt een bekend merk, probeer het met een kwaliteitsvoeding eens (en zo minimaal mogelijk op starten etc.. Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Voor zover is weet is Levicom wel kwaliteitsspul hoor, misschien niet helemaal Enermax of Tagan, maar toch wel een flink stuk beter als Qtec o.i.d...

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
temps zijn gewoon normaal, als ik in de bios kijk. Dus daar ligt het niet aan, aangezien ik het ook met een andere voeding heb getest.

ow ja, en levicom is dan wel niet zo'n bekend merk, het maakt wel kwaliteits voedingen.

nog vergeten te vertellen; de psu maakt heel raar hoog geluid (wat ie eerst niet deed)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 11:05 ]

Verwijderd

Bios is niet echt betrouwbaar als het gaat om stresstesting & je voeding. In de bios staat het zaakje ook allemaal idle ;)

Verwijderd

Topicstarter
kan niet veel anders dan in bios kijken, omdat de pc na paar seconden weer uitvalt :P :+

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

die bios waardes zeggen eigenlijk niets. Ik heb pas ook mijn voeding dood gehad en daarvan waren de bios en multimeter read outs out gewoon goed. Hoewel mijn mobo (asus k8vse) structureel mijn +12 een volt te laag aangeeft.

of te wel. Poeter doet het bij jou goed op andere voeding > dus probleem gevonden lijkt me. Zit er nog garantie op ?

ik heb dit probleem al vaker gehad en meestal is het trouwens de 3,3 lijn waar het mis gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Ray op 03-12-2005 11:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb jammer genoeg geen multimeter bij de hand :X zit gelukkig nog wel garantie op, de voeding is nog maar paar week oud ...
Pagina: 1