Toon posts:

Pc2 3200 of pc2 4200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP t3260 gekocht, maar ben niet echt tevreden over de snelheid waarmee hij programma's draait of games speelt.

Spec:
MoBo : MS-7174 (Gypsum)
Supports PC2 3200 (400 MHz) and PC2 4200 (533 MHz) DDR2 DIMMs (Non ECC memory only)

Processor Intel® Pentium® 4 processor 516 2,93 GHz
Systeembus 533 MHz
Cache Level 2 cache 1 MB
Chipset Intel® 910GE express chipset
Standaard geheugen 512 MB
Type geheugen DDR2-SDRAM
Geheugenslots 2 DIMM-sockets

Videoadapter NVIDIA® GeForce™ 6200SE turbocache
Geheugen video-adapter 256 MB videogeheugen

Nu lijkt het mij geen verkeerde keuze als ik het geheugen ga uitbreiden naar minimaal 1 Gb, maar de keuze tussen de pc2 3200 of pc2 4200 heb ik nog niet gemaakt. hebben jullie misschien een idee?

Een ander punt is, Volgens de winkel waar ik hem heb gekocht moet hij geschikt zijn voor dual mode, misschien is 2 x 1024 dan ook een optie. Maar ik kan in de spec van het motherboard niet vinden dat hij daar voor geschikt is. als het niet het geval is prik ik er liever eerst 1 x 1024 erbij!

Als laatste: er zou een 256 Mb video inzitten, dat klopt ook wel, maar ik vind prestatie werkelijk dieptriest. Heel veel games moeten in low quality gespeelt worden. kan ik beter een andere videokaart halen of is het uitbreiden van het geheugen een betere optie?

Hint: zoek eerst uit wat je precies koopt 8)7 en dan met name welke processortype. Ik zit nu met een uitgekleede proc en een MoBo die geen uitgebreidere aankan |:( een harde leerschool !

bedankt alvast.

ps. dit is mijn eerste vraag, ik wist dan ook niet goed of ietse dergelijks al eens gevraagd was. ik kon het niet vinden bij het zoeken.

Groeten,
FKP,

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, geheugen upgrade is zeker de moeite waard (maar dan minstens 1GB en niet 1Gb). Daarnaast zeker die videokaart vervangen. De 6200 turbocache vreet namelijk ook nog wat geheugen omdat hij geen of weinig eigen geheugen heeft. VAn die 512MB houdt je dan 256MB over ofzo (dat is onwerkbaar gewoon). Daarnaast vreet het ook nog eens bandbreedte, wat betekent dat je je bandbreedte hongerige P4 simpelweg castreert. Wat je hier hebt is een budgetbak waarmee je niet echt kunt gamen.

Wil je wel gamen dan zou ik een leuke upgrade doen in de vorm van 1GB ram (minstens), dus 2x 512MB zodat je dualchannel kunt gebruiken, een goede videokaart (maar goed, vrijwel alles is beter dan wat je nu hebt) en evt een moederbord dat gewoonweg wat verder uit te breiden is.

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-05 19:00

Krizzie

Progressive Music \o/

Het aantal MB's op een videokaart zegt niet zo veel ;)
Een 9800PRO met 128MB is meer dan 3x sneller dan die 6200 die je nu hebt. ;)

Ik wist niet dat er ook PC2-3200 was? :? Ik zou gewoon PC2-4200 pakken :) Voor de prijs hoef je het niet te laten.

Geluidswolk