Ik heb een HP t3260 gekocht, maar ben niet echt tevreden over de snelheid waarmee hij programma's draait of games speelt.
Spec:
MoBo : MS-7174 (Gypsum)
Supports PC2 3200 (400 MHz) and PC2 4200 (533 MHz) DDR2 DIMMs (Non ECC memory only)
Processor Intel® Pentium® 4 processor 516 2,93 GHz
Systeembus 533 MHz
Cache Level 2 cache 1 MB
Chipset Intel® 910GE express chipset
Standaard geheugen 512 MB
Type geheugen DDR2-SDRAM
Geheugenslots 2 DIMM-sockets
Videoadapter NVIDIA® GeForce™ 6200SE turbocache
Geheugen video-adapter 256 MB videogeheugen
Nu lijkt het mij geen verkeerde keuze als ik het geheugen ga uitbreiden naar minimaal 1 Gb, maar de keuze tussen de pc2 3200 of pc2 4200 heb ik nog niet gemaakt. hebben jullie misschien een idee?
Een ander punt is, Volgens de winkel waar ik hem heb gekocht moet hij geschikt zijn voor dual mode, misschien is 2 x 1024 dan ook een optie. Maar ik kan in de spec van het motherboard niet vinden dat hij daar voor geschikt is. als het niet het geval is prik ik er liever eerst 1 x 1024 erbij!
Als laatste: er zou een 256 Mb video inzitten, dat klopt ook wel, maar ik vind prestatie werkelijk dieptriest. Heel veel games moeten in low quality gespeelt worden. kan ik beter een andere videokaart halen of is het uitbreiden van het geheugen een betere optie?
Hint: zoek eerst uit wat je precies koopt
en dan met name welke processortype. Ik zit nu met een uitgekleede proc en een MoBo die geen uitgebreidere aankan
een harde leerschool !
bedankt alvast.
ps. dit is mijn eerste vraag, ik wist dan ook niet goed of ietse dergelijks al eens gevraagd was. ik kon het niet vinden bij het zoeken.
Groeten,
FKP,
Spec:
MoBo : MS-7174 (Gypsum)
Supports PC2 3200 (400 MHz) and PC2 4200 (533 MHz) DDR2 DIMMs (Non ECC memory only)
Processor Intel® Pentium® 4 processor 516 2,93 GHz
Systeembus 533 MHz
Cache Level 2 cache 1 MB
Chipset Intel® 910GE express chipset
Standaard geheugen 512 MB
Type geheugen DDR2-SDRAM
Geheugenslots 2 DIMM-sockets
Videoadapter NVIDIA® GeForce™ 6200SE turbocache
Geheugen video-adapter 256 MB videogeheugen
Nu lijkt het mij geen verkeerde keuze als ik het geheugen ga uitbreiden naar minimaal 1 Gb, maar de keuze tussen de pc2 3200 of pc2 4200 heb ik nog niet gemaakt. hebben jullie misschien een idee?
Een ander punt is, Volgens de winkel waar ik hem heb gekocht moet hij geschikt zijn voor dual mode, misschien is 2 x 1024 dan ook een optie. Maar ik kan in de spec van het motherboard niet vinden dat hij daar voor geschikt is. als het niet het geval is prik ik er liever eerst 1 x 1024 erbij!
Als laatste: er zou een 256 Mb video inzitten, dat klopt ook wel, maar ik vind prestatie werkelijk dieptriest. Heel veel games moeten in low quality gespeelt worden. kan ik beter een andere videokaart halen of is het uitbreiden van het geheugen een betere optie?
Hint: zoek eerst uit wat je precies koopt
bedankt alvast.
ps. dit is mijn eerste vraag, ik wist dan ook niet goed of ietse dergelijks al eens gevraagd was. ik kon het niet vinden bij het zoeken.
Groeten,
FKP,