Jo Arjen, Kun je CAPS capturen? Dus als iemand een topic in CAPS doet, de titel omzetten naar lower-case en dan de eerste letter ($titel[0]) een hoofdletter.
Lijkt mij geen slecht plan...
Zoiets als meer dan de helft van de tekens in caps is, omzetten naar lowercase.
Zoiets als meer dan de helft van de tekens in caps is, omzetten naar lowercase.
Behalve voor topics lijkt me dat voor replies ook goed
...
Verwijderd
Jah idd.Op vrijdag 19 januari 2001 11:54 schreef IceStorm het volgende:
Behalve voor topics lijkt me dat voor replies ook goed...
Goed idee! Scheelt een hoop onbewuste irritaties.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Lijkt mij dat je daar moderators voor hebt, een PHP script kan nooit beoordelen of het gebruik van caps wel of niet 'verkeerd' is.
Adjes hebben het zeer druk, zij hebben echt geen tijd om alles in hoofdletters te gaan beoordelen en eventueel om te zetten naar 'normal' case. Voorkomen is beter dan genezen, dus waarom geen intelligente code gebruiken die automatisch de upper- en lower-case regelt?Op vrijdag 19 januari 2001 12:04 schreef Chaos het volgende:
Lijkt mij dat je daar moderators voor hebt, een PHP script kan nooit beoordelen of het gebruik van caps wel of niet 'verkeerd' is.
Chaos geef eens een voorbeeld van een bericht dat volledig uit caps MOET bestaan?
Ik kan me geen situatie bedenken waarin je 3 of 4 woorden achter elkaar perse in caps moet hebben?
Ik kan me geen situatie bedenken waarin je 3 of 4 woorden achter elkaar perse in caps moet hebben?
Verwijderd
Nopes idd meeste situaties zijn toch afkortingen.
Alleen deze kan een probleem worden
ROFLMFAOWPIMPSTCIIH1
Alleen deze kan een probleem worden
ROFLMFAOWPIMPSTCIIH1
IK WEL WANT MIJN CAPS BLIJFT HANGEN EN MIJN SHIFT IS KADUUK!!!!Op vrijdag 19 januari 2001 12:07 schreef IceStorm het volgende:
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Een lamer kwakt er dan dus 1 kleine letter achteraan en het hele script is nutteloos.Op vrijdag 19 januari 2001 12:07 schreef IceStorm het volgende:
Chaos geef eens een voorbeeld van een bericht dat volledig uit caps MOET bestaan?
Ik kan me niet voorstellen dat het onze regex-goeroe gaat lukken om zo'n script te makenIk kan me geen situatie bedenken waarin je 3 of 4 woorden achter elkaar perse in caps moet hebben?
Op vrijdag 19 januari 2001 12:07 schreef pven het volgende:
Er zijn dus te weinig moderators hier, dan moet je de oorzaak aanpakken door extra moderators aan te stellen en niet heel selectief een enkel gevolg gaan bestrijden met een scriptje.Adjes hebben het zeer druk, zij hebben echt geen tijd om alles in hoofdletters te gaan beoordelen en eventueel om te zetten naar 'normal' case. Voorkomen is beter dan genezen, dus waarom geen intelligente code gebruiken die automatisch de upper- en lower-case regelt?
Een scriptje werkt niet omdat je nooit weet of hoofdletters bedoeld of onbedoeld zijn Bijv. 'AMD' drie hoofdletters achter elkaar. 'MIJN AMD IS DOOD' kun je dan wel automatisch 'Mijn amd is dood' van maken, maar dan is 't nog niet goed => werk voor moderators.
Je zou een woordenlijst kunnen maken met woorden die wel in hoofdletters kunnen, maar dan begint het allemaal weer wat ingewikkelder te worden.
Je zou ook de (on?)logica uit de auto-correct van MS Word kunnen gebruiken.
Je zou ook de (on?)logica uit de auto-correct van MS Word kunnen gebruiken.
Je kunt ook een aangepaste versie van een al eerder toegepaste maatregel gebruiken: alle hoofdletters vervangen door kleine letters en alleen adjes/modjes en speciale users toestaan om hoofdletters te posten ;);).
goh dat lijkt me een goed idee, net als <b>html</b> rechten...
We spend our years as a tale that is told
Ik ben toch bang, dat het geen enkel nut heeft om die 'paar' CAPS meldingen te lijf te gaan. Een waarschuwing naar de betreffende gebruiker is misschien dan nog het beste alternatief, maar aangezien daar weer extra administrator tijd voor nodig is, zal daar ook geen sprake meer van zijn.
M.i. is het gewoon het beste om dergelijke zaken te negeren en zeker niet te gaan flamen in de posting van die topic.
M.i. is het gewoon het beste om dergelijke zaken te negeren en zeker niet te gaan flamen in de posting van die topic.
Heal the internet ...
Verwijderd
Als het toch allemaal door mods moet gebeuren, kun je het dan niet makkelijker voor ze maken?
Voorstel: Bereken een "rating" per post. Hoe correcter de post is, hoe lager de rating.
Dus: Veel CAPS in een post -> rating verhogen. Veel smileys achter elkaar -> rating verhogen Veel leestekens achter elkaar -> rating omhoog. Post is maar een regel of een woord lang -> rating omhoog.
Deze rating laat je dan alleen aan modjes/adjes zien, die daar mi. best wel iets aan kunnen hebben.
Voorstel: Bereken een "rating" per post. Hoe correcter de post is, hoe lager de rating.
Dus: Veel CAPS in een post -> rating verhogen. Veel smileys achter elkaar -> rating verhogen Veel leestekens achter elkaar -> rating omhoog. Post is maar een regel of een woord lang -> rating omhoog.
Deze rating laat je dan alleen aan modjes/adjes zien, die daar mi. best wel iets aan kunnen hebben.
Als je gewoon aanhoudt dat in totaal bij topictitel bij meer dan de helft in CAPS het naar lowercase geprutteld wordt...
Lijkt me zeker geen goed plan, of wil je dat hier in GoT ook de keuringsdienst voorbij gaat komen net zoals bij t.netOp vrijdag 19 januari 2001 13:13 schreef mietje het volgende:
Als het toch allemaal door mods moet gebeuren, kun je het dan niet makkelijker voor ze maken?
Verder zie ik geen reden om iemand 'in 1 keer' een waarschuwing of ban te geven, omdat zijn rating te hoog was geworden. Oftewel als je als poster niet weet wat je rating is, dan heb je weinig boodschap aan die 'plostelinge' ban.
Los daarvan zal het heus wel eens nodig zijn om een aantal smileys op een rij neer te zetten of zoals in bovengenoemde voorbeeld een rij CAPS te plaatsen (LOLROTFLMAOPIMP etc...;))
Verder komt er dan nog de mogelijkheid van smaak en stijl aan bod. En als laatste de mogelijkheid, dat iemand echt boos is en dus gewoon een regel in CAPS wilt posten.
Ik denk, dat we gewoon met elkaar moeten leven en op normale manier aan de 'foute' posters moeten duidelijk maken, dat CAPS niet altijd op zijn plaats zijn. En met normaal bedoel ik dus niet het zonder verdere uitleg posten van:'RTFF :('
Tekst en uitleg worden altijd wel gewaardeerd binnen GoT dus ook bij conflicten lijkt me dat wel zeer gepast!
Heal the internet ...
Verwijderd
Ja! Ik wil een keuringsdienst van waren. In de FAQ staat notabene dat je niet mag schreeuwen, spammen, enz. Wat is en nu op tegen dat de adjes/modjes (en alleen die) een cijferje bij iedere post zien dat bij benadering aangeeft of een post volgens de regels van de FAQ gedaan is of niet?
En het is natuurlijk niet de bedoeling dat een mod gaat zeggen "Je bent gebanned, want je rating is te hoog.". "Je bent gebanned omdat je je niet aan de regels houdt en spamt." klinkt dan al anders.
En het is natuurlijk niet de bedoeling dat een mod gaat zeggen "Je bent gebanned, want je rating is te hoog.". "Je bent gebanned omdat je je niet aan de regels houdt en spamt." klinkt dan al anders.
Ik begrijp je heel goed. En je hebt ook een heel goed punt, maar onze meningen verschillen hier gewoon in. Op zich niet zo erg, want dat gebeurd wel eens.:)Op vrijdag 19 januari 2001 14:05 schreef mietje het volgende:
Ja! Ik wil een keuringsdienst van waren. In de FAQ staat notabene dat je niet mag schreeuwen, spammen, enz. Wat is en nu op tegen dat de adjes/modjes (en alleen die) een cijferje bij iedere post zien dat bij benadering aangeeft of een post volgens de regels van de FAQ gedaan is of niet?
Overigens lijkt het me nog steeds moeilijk om een goed en betrouwbaar rating systeem in elkaar te zetten. Ga zelf maar eens even al 'jouw' regels m.b.t. spamming, CAPS en andere zaken op een rijtje zetten. Daar bovenop het schrijven en testen van dat script. Aangezien Femme en de zijnen al zo onder het werk begraven zitten, denk ik dat ze op korte termijn met het aanstellen van een paar extra uitsmijters het beste af zijn.
Heal the internet ...
* witchdoc kent een verhaaltje van een mug die een olifant werd.
komaan jongens.. zoveel irriterende caps zijn er ook niet he
komaan jongens.. zoveel irriterende caps zijn er ook niet he
Verwijderd
Je leest de laatste tijd dat de modjes/adjes het nogal druk hebben... Dit zou een hulpmiddeltje kunnen zijn waardoor ze het iets minder druk krijgen. Het gaat niet specifiek over die CAPS.
Lekker belangrijk...
Het is echt een probleem wat je een script gewoon niet kan laten oplossen, helaas..
Het is echt een probleem wat je een script gewoon niet kan laten oplossen, helaas..
Verwijderd
Mja, het script neemt dus GEEN beslissing, je maakt een page met "possible spammers", alleen toegankelijk voor de mods/adjes. DIE nemen vervolgens de beslissing.
/me kapt hiermee, want het is alweer \"lekker belangrijk\".
De bug die je hierboven demonstreert is bijvoorbeeld belangrijker ja, logisch toch?Op vrijdag 19 januari 2001 16:39 schreef mietje het volgende:
Verwijderd
Whow, twee backslashes! Natuurlijk veel storender als iemand die expres de opmaak verneukt of een halve page met smileys zet!
/me kapt nu echt anders gaat ie flamen
<edit>Opgefokte typo's</edit>
/me kapt nu echt anders gaat ie flamen
<edit>Opgefokte typo's</edit>
CAPS is subject zijn irritant, niet belangrijk gelukkig..
Ik reageerde dus op het probleem, niet op jou oplossingen.
De oplossingen waar jij mee komt zijn wel erg ingewikkeld voor zo'n kleine (imho) ergenis.
Ik reageerde dus op het probleem, niet op jou oplossingen.
De oplossingen waar jij mee komt zijn wel erg ingewikkeld voor zo'n kleine (imho) ergenis.
Arjen, U GoT my point exactly!
Heal the internet ...
Verwijderd
Welk woord in "Het gaat niet specifiek over die CAPS." is nu zo moeilijk te begrijpen? 
Ik dacht dus dat dit een simpele manier was om te kijken of iemand spamt. Het script dat een post in de database zet nadat er op "Verstuur" geklikt is, zit volgens mij al vol met regexen. Een of twee regexen erbij is dan ingewikkeld?
(En je hoeft geen ingewikkeld algorithme te maken, het is maar een indicatie voor de adjes/mods, die beslissen.)
Ik dacht dus dat dit een simpele manier was om te kijken of iemand spamt. Het script dat een post in de database zet nadat er op "Verstuur" geklikt is, zit volgens mij al vol met regexen. Een of twee regexen erbij is dan ingewikkeld?
(En je hoeft geen ingewikkeld algorithme te maken, het is maar een indicatie voor de adjes/mods, die beslissen.)
nah, dan weet ik het simpeler, dan maken we gewoon een regel: topics in caps worden verwijderd.
wie mee eens?
wie mee eens?
Ik weet hem nog simpeler...Vanaf nu ga ik me er niet eens meer druk over maken...:)
Heal the internet ...
Pagina: 1