Toon posts:

ASUS A7N8X-E deluxe / 5.1 geluidsweergave probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Dit is het geval.
Ik heb en mobo a7n8x-e deluxe met daarop een surroundset aangesloten. De meest recente drivers zijn geinstalleerd. Systeem XP geheel ge-update.
met het nForce bedieningspaneel test ik de instellingen en alle speakers worden keurig aangestuurd. Het lijkt dus allemaal te werken. In "de eigenschappen van geluid" is de opstelling ook ingesteld op 5.1.

Maar helaas worden alleen de twee voorste speakers aangestuurd in zowel windows zelf (mediaplayer etc.) en met spelletjes die 5.1 wel ondersteunen. De surround werkt alleen in het bedieningspaneel.

Ik begrijp er niets van.

Weet iemand misschien de oplossing voor dit probleem of komt dit iemand bekend voor?

Groeten,

Vincent

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 08:19 ]

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Het punt is dat niet elke film, game en zeker niet elke muziek bestand in 5.1 modus werkt. Maar wil je toch alle boxen in gebruik hebben, dan zul je bij "surroundinstellingen" de coderings-optie op "kloon" moeten zetten. Om zeker van te zijn dat je 5.1 modus daadwerkelijk het doet, kun je bij creative.com een filmpje dl-en van X-Fi.

succes ;)

Hier ff een linkje

[ Voor 21% gewijzigd door Xadeon op 03-12-2005 08:11 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21