Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Antec Keuze

Pagina: 1
Acties:

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-10 23:29
Beste Tweakers,

Ik ben sinds gisteren op zoek naar een nieuwe kast voor mijn toekomstige systeem.
Waar een ATX Asus P5WD2 Permium in gaat. Voeding moet ik trouwens nog zoeken, tenzij de bij deze kasten geleverde voedings prima zijn natuurlijk.

Mijn doel is om een zo stilmogelijk systeem te maken en aangezien ik deze kasten ook nog eens erg mooi vind probeer ik hier tussen een keuze te maken.

1.

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2507

Chieftec DX-01SL-D-U (gedempt) Voor 99,90

Voordeel hier van is dat hij zilver is, komt goed uit gezien mijn apparatuur. Plus het gedempte spreekt mij aan.

2.

http://www.pcmodshop.nl/c...b15c6d0e19fca096500a8879b

Chieftec BX-01SL-SL-SL

Ook deze spreekt mij aan, en ik heb het gevoel dat dit een nieuwere is? Prijs is redelijk en er kunnen ook evenveel HDD's in alle twee de kasten ( 4 als ik het goed heb )

Ik moet dus een keuze maken tussen of gedempt en iets duurder (paar euro_ ) en een ouder design of de BX die niet gedempt is iets goedkoper is en misschien een betere voeding heeft? Alhoewel ik dat in mijn zoektochten nog niet kon vinden. Ik geloof dat ze alle twee 360 watt zijn.

Het is zo dat ik nu al 3 HDD's heb, ik er graag nog 2 bij wil kopen in de toekomst. Maar om meteen een bigTower te kopen dat lijkt me weer zo groot.

Ik heb gezien dat de manier hoe de drives worden gekoeld nu van de zijkant is, ik las ergens dat dat minder goed zou zijn.

Voor een andere prijs zag ik ook nog een Thermaltake Zilveren. Erg mooi alleen geloof ik dat niet iedereen er zo van te spreken was kwa inrichting.

Vandaar dus deze twee bekende.

Hopelijk kan iemand mij helpen met mijn keuze,

Al vast bedankt!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11 20:12

GravGunner

Man's inhumanity to Man

uhm, zo uit mijn hoofd maakt t niks uit hoe de schijven gekoeld worden _als_ ze maar gekoeld worden.
en HDD rekjes kan je zelf redelijk simpel er bij maken/modden mocht je ruimte te kort komen.
tjat voeding, kan nergens vinden welke erin zit, maar je zal zelf even moeten kijken of 360W genoeg is voor het systeem wat erin komt

ps. t is chieftec niet antec ;)

target assimilated

Verwijderd

Ik heb inmiddels 4x de DX staan.. Ik wil geen andere kast meer.. Vind de BX niet mooi trouwens van Chieftec

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:46

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 10:56:
Ik heb inmiddels 4x de DX staan.. Ik wil geen andere kast meer.. Vind de BX niet mooi trouwens van Chieftec
windows vind ik al snel lelijk. of je moet al een echte casemod hebben. maar als je gewoon een keurige nette PC wilt moet je er geen window indoen imo.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-11 17:33

drooger

Falen is ook een kunst.

Als je een zo stil mogelijk systeem wilt:

Geen ramen erin

Dik stuk metaal als kast

Compleet bekleden met rubber van binnen(misschien ook buiten-)kant

Gigantische gaten aan de voorkant en achterkant voor 12+cm ventilatoren

Waterkoeling d'rbij kan ook helpen.

Natuurlijk zou je dan zelf een kast moeten maken die gewoon niet mooi zal zijn, tenzij je flink gaat verven.

Maar die methodes zijn beetje erg extreem...

Kijk niet alleen naar de kast, kijk vooral naar de onderdelen die bewegen(boosdoeners (8>), je kan ook de kast op de grond zetten, schijnt minder te trillen.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Verwijderd

Als je dan toch (per ongeluk) Antec noemde: De Antec Sonata II is zo'n kast - 120 mm ventilator, 450 watt voeding met dynamic fan speed control, gedempte ophanging van de harddisks en ziet er nog mooi uit ook (ok, is subjectief). Hij kost ongeveer 115 euro inclusief voeding, dus hij is nog betaalbaar ook. Dat is in ieder geval de kast waar het systeempje dat ik elk moment ga bestellen in zal zitten. Het enige nadeel dat ik zo snel kan vinden is dat hij op dit moment niet direct leverbaar is, maar dat vind ik zelf niet zo'n probleem (ik ben al een maand bezig met het samenstellen van nieuw systeem, dus wat maakt het dan uit als ik nog even moet wachten voor alle onderdelen binnen zijn?).

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-10 23:29
Opgelost : )

[ Voor 104% gewijzigd door maartn op 05-04-2024 21:51 ]

Pagina: 1