Toon posts:

[amd systeem]Help ik kom niet meer voorbij booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was bezig aan me pc verlcihting ingebouwd, zet pc aan screen van asus daarna windows veilige mode ect. kan je paar dingen kiezen maar geen 1 van die dingen werkt ze komen allemaal uit op zwart. Maar scherm me scherm blijft wel signaal ontvangen.

Dus heel mijn systeem doet het nu niet terwijl ik hem hardzat nodig heb nu voor school.

Systeem:

Amd 3200+
asus A8N-e nforce4
Hitachi 160gb sata2 schijf 2x512mb kingston ram
msi x1300pro

In de bios kan ik wel komen temps zijn normaal en hij ziet alle dingen in de pc gewoon zitten.

AUB help me ik heb me pc echt nodig (werk nu op een oud systeem van de zolder geplukt) daar valt amper iets mee te doen.

:'( :'( :'(

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Ik heb ongeveer dezelfde situatie gehad.
Groote kans dat als je 1 van de 2 geheugen reepjes er uit haald hij wel weer boot.
(of in een andere bank proberen)

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beetje met de reepjes zitten spelen; andere banken en 1tje eruit ect.

maar niks.

Een uur gelde draaide systeem nog gewoon dus lijkt me sterk dat in eens de hardware kapot is.
Ik denk zelf dat het een software fout is.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 02:22:
Ik heb beetje met de reepjes zitten spelen; andere banken en 1tje eruit ect.

maar niks.

Een uur gelde draaide systeem nog gewoon dus lijkt me sterk dat in eens de hardware kapot is.
Ik denk zelf dat het een software fout is.
het kan net zo goed hard- dan wel software zijn..

Je hebt natuurlijk die verlichting gelijk weer afgekoppeld? (voor de zekerheid vraag ik t maar)
Heb je geprobeerd je scherm aan en uit te zetten (al heb ik nog nooit in wiondows mee gemaakt dat dit helpt, in linux wel -> ik kreeg steeds een zwart scherm, scherm uit en weer aan en alles was normaal)
Heb je software-matig wat raars gedaan, waardoor jij denkt dat het software is?

Tja, je kunt natuurlijk opnieuw installeren. Het kan helpen, maar ik gok dat het hardware is.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter neem deze eens door om te kijken of het probleem nu hardware related is of niet?

Mocht het niet je hardware zijn dan is het waarschijnlijk gewoon een kwestie van Windows even opnieuw installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Cd avan windows pakt hij ook niet helaas.

Ik ga zo alles opnieuw in de kast aan sluiten het kan zijn dat er iets is los geschoten maar lijkt me niet het geval ik ben aleen aan de kant achter de mobo plaat geweest.

En zal de troubleshooter doornemen.

bedankt voor de tips _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles op nieuw aangesloten nog niks.

Voor de duidelijkheid hij komt tot menu van veilige windows.

Klik ik normaal opstarten komt hij op zwart scherm.
klik ik 1van de veilige modus funkies aan gaan hij iets laden dan vraagt om pres on esc for load ....(1of ander bestand) als je dat wel of niet doet kotm hij op zwart scherm met link boven knipperend streepje, commado's invoeren is niet mogelijk.

Pc is niet geaard zou het dat kunne zijn?
Pagina: 1