Vragen ivm defecte amd processor en evt vergoeding

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• micater
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Beste tweakerlezers,

Mijn amd 64b 3400+ socket 754 is dus overleden
17 of 19 januarie dit jaar gekocht bij computerland boxed versie (heb de bon nog)
mij is verteld dat de amd 3400+ s754 niet meer word gemaakt

Volgens computerland zouden hunde cpu teste blijkt die niet te werken in hun testsysteem
dan sturen ze hem op naar amd en die zorgt dan evt ook voor een nieuw product

nu is mijn vraag wat kan ik verwachten?
hoelang gaat het duren en wat kan ik verwachten als de cpu niet meer word gemaakt?
een andere cpu die nog wel voor de socket word gemaakt zoals een sempron ofzo?

Mvgr,
Mischa

p.s. de cpu is niet overclockt geweest

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het kan altijd verschillend zijn :) Is het druk doen ze niet moeilijk en dan krijg je een nieuwe CPU. Is het rustig dan kan het een poosje duren. Het makkelijkst is gewoon bellen / emailen met de vraag van hoe lang kan dit eventueel duren, want ik mis mijn PC zo.

En AMD heeft vast nog wel een 754 processortje liggen :)

Wauw, een sig!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Simpel, als het probleem ligt in de cpu dan is de winkel verplicht jou een gelijkwaardig of beter product te leveren (in dit geval dus een s754 cpu die net zo snel is dan niet sneller als wat je had). Het probleem is alleen dat doorgebrande cpus vaak op userabuse gegooid worden, maar dat is een ander verhaal.
Verder kun je er wel vanuit gaan dat er genoeg van die dingen ergens op voorraad liggen (groothandel, magazijn van computerland).
Met een Sempron hoef je overigens geen genoeg te nemen, gezien die toch in een lagere reeks ligt dan een Athlon.

• micater
hmm wat houd dat userabuse in?

wat mij is overkomen ik had een nieuwe hdd gekocht
ik installeer windows en ik kreeg vanaf het moment dat windows ging laden geen scherm
dus ik deed F8 en enable vga mode en toen viel die uit en was het gedaan

kan ik evt bij computerland met bijbetaling een amd 3500+ proberen te krijgen voor socket 939

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Outerspace schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 00:57:

En AMD heeft vast nog wel een 754 processortje liggen :)
Maar niet voor lang meer :)
nieuws: AMD kondigt uitfasering Athlon 64 op Socket 754 aan

March of the Eagles

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Vertaal user abuse eens in het Nederlands ;)
Dan weet je waar het voor staat, denk aan CPU verkeerd proberen te bevestigen, koeler er niet op zetten etc. Alles wat niet goed is, en wat jij hebt gedaan :) (kort maar krachtig).

Wauw, een sig!

• micater
en de amd 3400+ met 1mb l2 cache en 2.4ghz leek nog wel zo mooi op socket754:P

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:04
user abuse is in nl: schade opgelopen door gebruiker? schuld ligt bij de gebruiker dus.. :)

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik zie hier de TS niet praten over userabuse.
De 754 Athlons zijn bijna niet meer te koop maar Amd houd wel rekening met minimaal 5% uitval binnen garantie periode. Dus houden ze hier zeker wel een kleine stock voor. Zeker als het gaat om een boxed cpu.
Als je niet lang kan wachten (Amd e.d. duurt wel effe) dan moet je wel wat anders kopen.
Mocht je cpu geen schade aan de buitenkant hebben, dan kan je ervan uitgaan dat deze gewoon vervangen word. Alle 64 Bits (socket 754 en 939) hebben een thermische beveiliging en kunnen niet kapot gaan door te hoge temps.
Succes met je garantie maar claim hem wel netjes.

• micater
de buitenkant is nog gewoon perfect:) ik zie nergens een bruin vlekje ofzo of iets anders wat aangebrand zou kunnen zijn

er is hjier alleen nog nooit wat kapot gegaan terwijl ik normaal wel alles overclock:x

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Garantieperikelen hebben niks met hardware van doen :) Eigenlijk zou ik dit topic naar Stuffis Generalis moeten verplaatsen, maar da's dan weer lullig voor jou omdat je daar nog geen toegang toe hebt. Maar er zijn op het Internet ook andere plaatsen waar je terecht kan, zoals www.staiksterk.nl :) Die had je ook uit de FAQ van dit subforum kunnen vissen: Welkom in PMG!

En dicht.

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 03-12-2005 07:52 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.