Toon posts:

Wil mijn 2600+ overclocken..

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou mijn AMD 2600+ willen overklokken maar welke programma heb ik dan nodig en waar moet ik rekening mee houden ?
Ik heb een MSI - MS-6596 - KT4M - Ver :200 en 1x een 512 ram maar weet nie welke merk :$

-Q-

ALvast bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ O-)

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Heb je wel eens de FAQ en de quicksearch gebruikt. :+ Denk dat dit topic namelijk snel gesloten zal worden hier is meer als genoeg over te vinden }:O

[ Voor 49% gewijzigd door MasterMike op 03-12-2005 00:47 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 15:52
Hier op GoT wordt wel enige zelfinspanning verwacht.
Begin eens met dit door te lezen: Frequently Asked Questions DOC ver. 2.0

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Hier heb je zeker nog niet gekeken?
Frequently Asked Questions DOC ver. 2.0

edit: oeh, wat is iedereen weer hulpvaardig :Y)

[ Voor 21% gewijzigd door lrietveld op 03-12-2005 00:48 ]

System Specs

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb die gelezen maar moet je programma hebben om die FSB omhoog te doen .. ?? :?

en zo ja hoe ?? :? :? :? :?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 01:01 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 01:00:
ja ik heb die gelezen maar moet je programma hebben om die FSB omhoog te doen .. ?? :?

en zo ja hoe ?? :? :? :? :?
Dat staat dus in: http://gathering.tweakers...list_message/23051081#fsb

Verwijderd

mijn crap word ook zonder pardon op slot gedaan dus deze ook! Move!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:35

Pieroman

/me

Volgens mij heb je die FAQ nou niet echt bepaald gelezen :/ Hieruit zou toch wel uit op te maken zijn dat je dit via je BIOS doet, als je niet weet hoe je daar in komt of wat dat is dan moet je al zeker niet met overclocken beginnen B)

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Jongens geen }) naar een newbie :P
De instellingen die je zoekt kan je vinden in je BIOS (Basic Input/Output System).
Kort samen gevat:
Als je niet weet wat dat is, blijf er van af.
Als je sneller wilt, ren naar de winkel.

Verwijderd

Topicstarter
ahahaha is goed :P

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Vergeet je mobo manual niet te lezen, daar staat namelijk een boel in over welke setings welke effect hebben...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-02 11:49

tweakraiser

I have such sites to show you

Hier een normaal antwoord ;) :

(ik wordt soms ook een beetje ziek van dat gezeik, simpel antwoord, dus waarom dat niet eerst geven en hem dan pas wijzen op de policy! Beetje sociaal blijven is wel belangrijk vind ik)

Via je bios kun je meestal een beetje overclocken (FSB wat omhoog gooien)... Doe dit niet te veel anders wordt je processor te heet, dus een beetje uitvogelen "tweaken" voor de juiste afstelling kan je wel degelijk een performance boost geven!
Je hebt er dus geen software voor nodig, alleen met je moederbord kun je dit al bereiken.
Als je, je video kaart wilt overclocken kun je ook softwarematige oplossingen gebruiken.

[ Voor 62% gewijzigd door tweakraiser op 03-12-2005 01:47 ]

Strava | Webdesign

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
tweakraiser schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 01:33:
Hier een normaal antwoord ;) :

(ik wordt soms ook een beetje ziek van dat gezeik, simpel antwoord, dus waarom dat niet eerst geven en hem dan pas wijzen op de policy! Beetje sociaal blijven is wel belangrijk vind ik)
Ik wordt en beetje ziek van mensen die denken dat GoT alladin is war je een vraag deponeert en geholpen wordt :X
Ten eerste worden er al magere specs mee gegeven(type geheugen :? type voeding? overige hardware :? type koeling :?), en later blijkt ook nog eens dat ie eigenlijk wil dat we um voorkauwen welke settings hij gebruiken moet :X

Als het zo moet dan hoeft het *eigenlijk* voor mij, en vele andere DOC'ers niet meer. We willen best helpen je PC op te voeren, mar het moet niet zo zijn dat wij iemand pc zitten op te voeren, moet ie toch zelf oden, anders wordt er elke keer als het enigszis fout gaat een nieuw topic geopend :X

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-02 11:49

tweakraiser

I have such sites to show you

maar een beetje hulp kan geen kwaad lijkt me, en dan moet hij natuurlijk de faqs lezen...
ik bedoel alleen maar te zeggen dat er soms zo simpel en kort af gereageerd wordt, ik bedoel reageer dan helemaal niet... of help hem wat op weg en leg hem de regels uit. mpov.

Strava | Webdesign

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-02 07:31
Moederbord heeft een KT 400 chipset, dus geen PCI/AGP lock en max devider van 1/5 (max FSB bij 33Mhz AGP= 166Mhz)

Paar vraagjes...
  1. Weet je de risico's van overclocken?
  2. Denk je met overclocken heel veel resultaat te boeken, en wat voor toepasingen gaan er te langzaam? (minder als 10% is voor de mens geen merkbaar verschil. Bij 20-30% worden verschillen voor de mens pas duidelijk merkbaar. En voor spelen heeft een snellere video kaart meestal meer effectals een snellere processor)
  3. Wat voor 2600+ heb je? (barton, sempron tbred)
  4. Kan je de MP verhogen/verlagen?
  5. Wat voor geheugen heb je? (PC2100, PC2700 of PC3200)
  6. Het merk van je geheugen, type en de timings?
  7. Wat voor bios instellingen heb je die met overclocken te maken kunnen hebben? (FSB, Vcore, vdimm, mem timings enz.
  8. Wat voor video kaart heb je? (radeons hebben meestal een hekel aan een hoge PCI)
  9. Wat voor voeding heb je?
  10. Wat voor koeling heb je?
  11. Wat voor overige hardware heb je

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hoi,

Al je vragen die je stelt staan beschreven in onze mooie FAQ

Ik zou je dus ook aan willen raden om deze door te lezen :)

Dit is sowizo een beetje de gewoonte hier op GoT, dat je eerst zelf probeert een beetje zoekwerk doet en de FAQ leest... Heel vaak kan je probleem dan al goed opgelost zijn. Lukt het dan nog niet, maak dan een topic aan met de exacte vragen en wat je zelf al gezocht en gedaan hebt :)

Veel plezier op Gathering of Tweakers.net

[ Voor 47% gewijzigd door Apen-nootjes op 03-12-2005 14:51 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.