Toon posts:

[XP64] Wil niet installeren: de CD boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg windows 64bit niet geinstaleerd als ik opnieuw opstart krijg ik niet opstarten vanaf cd-rom.
Als windows is opgestart en doe cd erin zegt hij dus wel must be installed by booting off of the CD.

Waar kan dit aan liggen, en is er geen mogelijk heid om het tog vanuit windows zelf te instaleren?

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Erg summiere topicstart, maargoed.

- BIOS gechecked voor CDROM als firstboot?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

Topicstarter
ja, staad al als first.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:31
Zeker weten? Niet per ongeluk je 2de CD-drive als 1st boot ingesteld? ;)
Vergeet je ook niet op de spatiebalk te drukken na de POST, voor he tvooten van cd?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Zou je misschien wat meer informatie kunnen geven over de exacte fout die wordt gegeven en ook over je systeem specificaties? Je probeert de installatie (zo te lezen) te starten van de CD, terwijl je in Windows zit. Lukt het wel als je start vanaf de CD? (CD dus in de drive bij het booten)? :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Naast bovenstaande: ik neem aan dat het wel om een originele, legale CD gaat? Anders kan je terug gaan naar je leverancier :+

offtopic:
Ik haal even de spelfout uit je topictitel. Let ajb. ook even wat meer op je spelling. Gebruik evt. iets als de MS-Word spellcheck.

Welke relevante hardware heb je trouwens?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik krijg die melding niet opstarten vanaf cd ik weet zeker dat alles goed staad want ik heb normalen windos xp een maand gelde ook geinstaleerd en ik ben niet meer in de bios geweest tussetijds.

Is het mogelijk om vanuit windows de cd te starten?

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 23:57:
Naast bovenstaande: ik neem aan dat het wel om een originele, legale CD gaat? Anders kan je terug gaan naar je leverancier :+

offtopic:
Ik haal even de spelfout uit je topictitel. Let ajb. ook even wat meer op je spelling. Gebruik evt. iets als de MS-Word spellcheck.

Welke relevante hardware heb je trouwens?
Ja, is legalen cd en met cd is ook niks mis want ik heb hem ook op mij andere pc gezet(offline pc)

systeem:

AMD 3200+
asus a8n-e nforce4
2x512mb ram kingston
msi x1300pro
Hitachi 160GB T7K250

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-03 16:33
zou mogelijk moeten zijn,

staat is met een T btw ipv een d

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-03 06:57
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 23:58:
Nee, ik krijg die melding niet opstarten vanaf cd ik weet zeker dat alles goed staad want ik heb normalen windos xp een maand gelde ook geinstaleerd en ik ben niet meer in de bios geweest tussetijds.

Is het mogelijk om vanuit windows de cd te starten?
Ik begrijp erg weinig uit je antwoord. [Ga dus meer op je spelling letten]. Maar als de Win XP cd wél boot en de 64bit editie niet, ligt het toch echt aan de cd. Want anders zou geen van beiden moeten booten...Check dat anders ff eerst dan.

edit:
Ok ik lees dat hij wel op andere computers werkt...Kijk eens of de 32bit cd wél opstart?
edit2:
ow dyslexie. Wel erg zwaar geval van :P , maar goed, dan is het wel begrijpelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door B-Bandit op 03-12-2005 00:04 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Verwijderd

Topicstarter
Willson schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 00:01:
zou mogelijk moeten zijn,

staat is met een T btw ipv een d
Ja heb een beetje veel last van dislextie probeer er echt op te letten.

Maar iemand een idee hoe ik hem dan vanuit windos moet instaleren?
Mij lijkt het namelijk ook wel mogelijk.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Goed, even een paar standaard dingetjes:

Bios upgraden
Overklok uitzetten
Memcheck uitvoeren
Voltages checken
Overtollige hardware eruit gooien

:)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ervan uitgaande dat je geen UK versie hebt gekocht, ga ik evran uit dat je er een gedownload hebt. En dus mag ik verdenken dat je de mappen en bestanden op een data cd hebt geplaatst ?
Ik verdenk niemand maar kijk een beetje naar hoe je het omschrijft. Dat je illegale software gebruikt neemt niemand je kwalijk, zolang je maar niet aangeeft waar je het vandaan hebt.
Dus als ik het goed heb, dan heb je de cd niet goed gebrand omdat er geen bootloader aanwezig is. :)

Verwijderd

Topicstarter
Microsoft Windows XP Pro X64 UK OEM

gewoon bij me dealer gekocht.
:O

Mijn hele systeem licht om 1 of andere redene 100%plat nu daarvoor ander topic ik denk dat daarom de boel ook niet geinstaleerd kon krijgen.

Eerst mijn systeem terug draaiend krijgen.
Pagina: 1