Toon posts:

Verstal budget + Speedtouch 585 doet erg vreemd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij een kennis heb ik een Thomson Speedtouch 585 modem/router combi aangesloten op een Versatel (voorheen Zonnet) Budget aansluiting. Alles is geconfigureerd volgens de aanwijzingen van Versatel. Het werkt echter lang niet zoals het moet.

2 Problemen treden op:
1. De router werkt altijd alleen als bridge en AP, niet als router. Soms krijgt de aangesloten PC een IP van het Versatel netwerk (84.x.x.x), soms krijgt de PC echter een lokaal IP adres. Na wat geklooi (verbinding verbreken, opnieuw DHCPen, verbreken etc etc) krijgt de PC dan weer een Versatel netwerk IP. Er lijkt hier echter geen regelmaart in te zitten; de ADSL verbinding is en blijft continu online.

2. Indien er verbinding is, slipt deze altijd dicht. Doe ik een speedtest, dan start het allemaal op volledige snelheid, maar na een halve MB getransffered te hebben zakt de verbinding in, tot gewoon 0 snelheid. Start ik echter de speedtest (of een andere willekeurige actie op het net) dan loopt alles weer normaal... voor heel eventjes dan.

Aangezien er geen gebruik gemaakt wordt van het door Zonnet geleverde modem (een crap USB Etech geval) doet de helpdesk niets. Ik hoop dat iemand hier me kan helpen. Het Speedtouch geval draait de laatste firmware.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Het probleem van alleen bridge klopt wel. Dit probleem heb je ook met een Speedtouch 510 op zonnet family. Ook Speedtouch geeft aan dat alleen bridged werkt ( toen bij mijn 510 in iedergeval wel) Dus ik ben heel blij met m`n KPN Adsl lijn liep eerst via Zon Extra is inmiddels XS4ALL ben nu dus van versatel af want de technieken blijven daar toch beetje "anders dan de rest"