Athlon 700@900 toch ook wel op 935?

Pagina: 1
Acties:

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-04 18:25

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Krijg m'n Athlon 700 nog STEEDS niet hoger dan 900 :(
Temperatuur is nu met raam open :) 35 graden stressed (1 uur 3DSMAX renderen) en iets van 31 normaal (net na opstarten).
Als ik hem op 935 (8.5*110) of 945 (9*105) zet met de volgende specificaties:
- Athlon 700 met 800 core
- Gigabyte 7IXe
- Coolermaster koeler + extra koeler die in het koellichaam blaast
- CoreVolt van 1.75V <-> 1.90V heeft allemaal geen zin
- Cache 1/3 voor de zekerheid
- 300W voeding
- Geen Watt-zuigende Geforce kaart (TNT2M64)
Eerste keer boot ie gewoon superstabiel, nix aan de hand
Als ik hem binnen zo'n 5 min aan/uit (reset) doe, dan boot ie ook gewoon
Als ik hem dan na zo'n 15-30 min. opnieuw opstart dan springt de monitor niet aan en doet ie niks (ook na 10 keer opnieuw proberen)
- Als ik een paar uur (2) wacht, en hem aan zet doet ie het weer gewoon en kun je alles van voor af aan lezen.

Maar het vreemde is, dat ik de temperatuur nog NOOIT hoger dan 43 graden heb gezien (Sensor zit in het moederboard / Op de proc niet op de koeler ofzo)
Iemand die mij kan helpen?
Toch een betere koeler?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:03

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb dit al redelijk vaak gezegd: Temperatuur en voltage zijn niet de wondermiddelen die elke CPU tot ongekende hoogte kunnen drijven! Op een gegeven moment zit een CPU gewoon aan z'n limit. Hoe hoog je de spanning ook maakt, en hoe koel ie ook blijft. Er zijn nooit garanties met overclocken, en bij de oude Athlon was de cache een kritieke factor. Ik vrees dat je gewoon al heel blij moet zijn dat jouw 700MHz Athlon op 900 wil draaien. Je zou het alleen met een hele zware (Peltier) koeling nog kunnen proberen. Lukt het niet op extreem lage temperaturen, dan wil je CPU gewoon echt niet hoger.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Heeft dat Gigabyte bord niet de AMD 750 Irongate chipset ?

Die wil niet hoger, is eigenlijk maar goed tot 800 Mhz officieel.....

Als het zo is vindt ik het jammer voor je... :'(

Maar 900 en 1000 is niet zo'n verschrikkelijk verschil hoor :)
(en 900-935 al helemaal niet)

De temp is prachtig, als de boel stabiel is op 900 zou ik lekker gaan computeren !! B-)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 19 januari 2001 11:35 schreef W-SurFeR het volgende:
(Sensor zit in het moederboard / Op de proc niet op de koeler ofzo)
De sensor op het moederbord meet meestal je kasttemperatuur en de Athlon heeft geen ingebouwde temperatuursensor, weet je wel zeker dat het je CPU temp is die je ziet?
(Anders ter bevestiging je coldplate eens voelen, als je die nog hebt)

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Waarom is de computer dan ALS ie boot op bijv. 945 SUPERSTABIEL?
Ik vind dat toch echt vreemd, ik zal mijn cache-chips FF aflezen, maar daar licht het ook niet aan omdat ie op 1/3 staat. (1/3)*945 is toch echt minder dan de standaard (1/2)x700 = 350MHz.
Heb hem normaal op 900MHz. met 2/5 cache = 375MHz. geloof ik, en ik heb NOOIT, NOOIT maar dan ook NOOIT problemen, boot altijd goed enz.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 19 januari 2001 11:44 schreef W-SurFeR het volgende:
Waarom is de computer dan ALS ie boot op bijv. 945 SUPERSTABIEL?
Ik vind dat toch echt vreemd, ik zal mijn cache-chips FF aflezen, maar daar licht het ook niet aan omdat ie op 1/3 staat. (1/3)*945 is toch echt minder dan de standaard (1/2)x700 = 350MHz.
Heb hem normaal op 900MHz. met 2/5 cache = 375MHz. geloof ik, en ik heb NOOIT, NOOIT maar dan ook NOOIT problemen, boot altijd goed enz.
Wat is jouw definitie van stabiel? Ik hoop toch niet als ie alleen Windows 98 kan opstarten zonder bluescreen...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Zoals ik al zeg,
als het die Irongate chipset is zal het nooit lekker draaien boven de 900 Mhz.

Wat niet zo'n ramp is, dat is bijna gelijk aan een Duron op 1Ghz >:)

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
In mijn BIOS staan 2 temperaturen: Athlon (CPU) temperatuur EN Kast temperatuur, ik draai ze echt niet om, want ik post gewoon de hoogste temperatuur (DIE BIJ CPU STAAT!) en die is nog nooit hoger dan 43 graden door mij gemeten, 30-40 graden zijn toch ZEER aangename temperaturen.
Ik laat een extra fan in het zwarte koellichaam (tussen heatsink en fan) blazen, waardoor deze temperatuur wel reeel is lijkt me,

Specs 7IXe:
AUTO detect CPU voltage

AMD® 751 (Irongate) North Bridge
AMD® 756 (Viper) South Bridge
Winbond W83977 I/O set
Winbond W83782 health chip

Auto speed down and alarm when CPU overheat or fan failure
¡@(OS independent & driverless)
3 Fan power & speed detection connectors
Case open Detection
System Health status detect & report by BIOS & SIV
H/W detect ¡Ó5V, ¡Ó12V, CPU voltage & CMOS battery
¡@status

Mijn definitie van stabiel:
5 uur half-life+
1 uur 3DSMAX renderen+
8 uur ABC formules uitrekenen (Wiskunde PO >:) )
lijkt me toch wel stabiel ofnie?

Rechtstreeks uit de FAQ:
Which BIOS version supports K7-850 CPU?
A5. The BIOS Ver.F3 supports the K7-850 CPU.

Toch wel >800MHz. dus?

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
ter informatie, al eens een benchmark gedaan?

ik heb al een overclockte 800 gezien op 909 en in benchmarks haalde die het zelfs niet van een 850 (limiet van dee core dus):(
Hij draaide dus evensnel als ie op 850 stond EN werd minder warm! :)

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Haalt in de SiSoft Sandra 2000 ME editie op bijna alle vlakken hoger dan de 1GHz. Pentium 3!! Mijn Athlon 945MHz. wint ut dus lekker van de Pentium 3 1GHz >:) >:) >:)
iets van 2900 MiljoenInstructiesPerSeconde (MIPS) ofzo

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 19 januari 2001 11:50 schreef W-SurFeR het volgende:
Mijn definitie van stabiel:
5 uur half-life+
1 uur 3DSMAX renderen+
8 uur ABC formules uitrekenen (Wiskunde PO >:) )
lijkt me toch wel stabiel ofnie?

Mjwah... Redelijk ja ;)

Verwijderd

:) dat zee ik dus al.
Best wel snel hoor een Athlon Classic op 900Mhz !!..

Amd heeft die chipset voor de 800 Mhz ontworpen, (850 is maar iets van uhh 6% meer).

Er wordt in het algemeen over gezegd dat 950-1000 echt niet lekker gaat op die chipset.

En wat Gigabyte zegt is trouwens voor hun verantwoording :9

Staat er bij AMD misschien nog een lijstje met moederborden/cpu's voor de Slot-A processoren??

Dan kun je meteen zien zonder te gissen wat mogelijk is op dat bord.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Toch wel >800MHz. dus?
Je bent wel een beetje |:( of niet? :)

Zoals Hooi al 2 keer zei gaat de Irongate northbridge officieel maar tot de 800, dus je hebt al geluk.

• misstickjoint
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 10:55
Vraagje ik heb mijn 750@850 maar:'( wil hem natuurlijk hoger maar wat voor een geheugen hebben jullie eigenlijk pc100 of pc133?
want ik heb maar pc100 en ik vroeg me af of het daar ook aan kan liggen dat ik mijn cpu niet hoger dan 850 kan krijgen?
900 lukt net alleen werkt mijn g-force niet en dat heeft ook niet veel zin.

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Op vrijdag 19 januari 2001 12:09 schreef Bigs het volgende:

[..]
Je bent wel een beetje |:( of niet? :)

Zoals Hooi al 2 keer zei gaat de Irongate northbridge officieel maar tot de 800, dus je hebt al geluk.
Hoezo, 't komt uit de officele FAQ van Gigabyte, en als er 850's in kunnen misschien ook wel 900's en 1GHz's... Misschien ook niet natuurlijk..
Maar goed, waarom zou die Irongate dan niet >800 aan kunnen, heeft de proc-snelheid daar nou ECHT zoveel mee te maken, en is er anders echt niks aan te doen?
Over die vraag van misstickjoint:
Ik clock niet over de FSB over, zoals jij waarschijnlijk wel doet, ik gebruik een GFD (Golden Finger Device) http://www.oc-shop/nl kun je em kopen, om de Multuplier omhoog te zetten. Zo kun je veel hogere resultaten behalen (Athlon 700 eerst maar op 770 (ondanks 800 cache), maar nu dus op 900 :)
Zijn genoeg artikelen over GFD's geschreven en zoek anders maar in de search erover..
Pagina: 1