Toon posts:

[Skype] Zoeken naar contactpersonen levert geen resultaten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik gebruik al een tijdje het programma Skype om met klasgenoten te bellen. Er zijn een paar klasgenoten die mij toegevoegd hadden, maar ik kreeg daarvan de autorisatie aanvragen niet binnen. Toen heb ik geprobeerd om hun toe te voegen, maar ik kreeg geen resultaten bij de zoekopdracht naar hun skypenaam. Vervolgens heb ik de verbinding getest. Ik heb gebeld met het testgesprek in United Kingdom, wat perfect ging. Ik vond dit een vreemd probleem en heb skype gedeinstalleerd en opnieuw de allernieuwste versie geinstalleerd. Hierna kon ik wel contactpersonen zoeken, de zoekresultaten toonden mij enkele personen. Na de personen toegevoegd te hebben, heb ik met ze gebeld, wat ook perfect ging. Toen ik echter het gesprek beeindigde, en de volgende dag weer wou bellen, kon ik weer geen nieuwe contactpersonen toevoegen. Weer hetzelfde probleem als wat ik in het begin had.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik ben niet van plan om elke keer als ik wil bellen, het programma Skype opnieuw te installeren.

Mijn computerspecs zijn:

Windows Media Center Edition 2005 Dutch
Skype 1.4.0.84.
ADSL verbinding 1600/256
(overige dingen zijn niet van belang denk ik)

Het probleem is inmiddels opgelost. Op mijn computer draait Panda Platinum Internet Security 2005. De Firewall accepteerde alleen de uitgaande verbindingen van Skype en niet de inkomende. Dat is eigenlijk heel het probleem. Achteraf gezien had ik het kunnen weten. Maar als je een nieuw programma start, vraagt Panda altijd of je de toegangspermissies wil toekennen. Als je dat doet, accepteert deze dus alleen de uitgaande lijnen/verbindingen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 09:30 . Reden: probleem opgelost ]