Toon posts:

[2000] Offline bestanden recoveren? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen het bedrijf waar ik werkde failliet ging heb ik mijn afgeschreven pc mee naar huis genomen vanwege belangrijke offline bestanden: toen ik zag dat hij bij het opstarten logischerwijs nog steeds begon te synchroniseren heb ik hem snel van het domein geen lid meer gemaakt.

Ik realiseerde me niet dat hierdoor de offlinebestanden niet meer makkelijk beschikbaar waren.
Ik was ze dus kwijt en ze stonden niet meer onder de c-schijf in een submap

Na lang zoeken op dit forum, heb ik het hier (staat trouwens bar weinig over die map csc op het web) gevonden:
In jawel de Verborgen Verborgen Verborgen map winnt\csc

Alleen een groot nadeel, geen namen meer
Dat is een groot nadeel met ruim 2000 bestanden.

Maar er is hoop want ik heb alle namen nog wel door de Snelkoppeling Offline bestanden te gebruiken, de snelkoppelingen zelf werken helaas niet meer ,maar de namen kloppen nog wel.
Het mooie is nu dat ik de namen kan rangschikken op grootte en zo de offline-bestanden kan vergelijken en weer hernoemen.

Maar met 2000 bestanden is dat een hels karwei;
Nu aan jullie de vraag (waar ik overeens al zelf veel naar heb gezocht maar logischerwijs niks over heb gevonden): is er een programma/hulpmiddel die automatisch de grootte vergelijkt tussen de snelkoppelingen en de naamloze bestanden zelf en dan de naam overneemt van de snelkoppelingen en die kopieert naar de echte bestanden????

Snappen jullie het nog ik hoop het en bij voorbaat dank?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Windows maakt de bestanden toch gewoon beschikbaar onder de normale namen? Waarom zou je moeilijk willen doen via de cache in /csc/ ? Ik verplaats je topic nog even naar het juiste subforum :) Welk OS draai je precies?

Offline-bestanden > [] Offline bestanden recoveren? *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 22:33:
Toen het bedrijf waar ik werkde failliet ging heb ik mijn afgeschreven pc mee naar huis genomen vanwege belangrijke offline bestanden: toen ik zag dat hij bij het opstarten logischerwijs nog steeds begon te synchroniseren heb ik hem snel van het domein geen lid meer gemaakt.
Ik hoop voor je dat dat geen bedrijfsgegevens zijn, anders kan je nog problemen krijgen van juridische aard.

Maar goed.
http://www.google.com/search?q=offline+files+recovery

Er zijn zelfs MS utils voor Offline Files Cache Recovery.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Dat is juist het probleem, de normale bestanden met namen zijn weg. Alleen in de snelkoppelingen staan die namen nog.

En over dat google: offline+files+recovery
bedankt maar, ik weet waar de files staan en ik mis ook geen files

Het grote probleem is allleen hoe kan ik die naamloze bestanden weer de goede naam geven?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk besturingssysteem gebruik je nou, zoals Spider.007 ook al vroeg? En wat heb je allemaal al geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

sanfranjake schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:02:
Welk besturingssysteem gebruik je nou?
Windows 2000, gezien de \winnt\CSC lokatie in zn topicstart.
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 12:20:
En over dat google: offline+files+recovery
bedankt maar, ik weet waar de files staan en ik mis ook geen files
Je weet ook dat je ze uit de CSC database (die bestanden in CSC) kan uitlezen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
oh sorry helemaal vergeten:
windows 2k prof

Verwijderd

Topicstarter
Windows 2000, gezien de \winnt\CSC lokatie in zn topicstart.
slimme conclusie van je Backslash
Je weet ook dat je ze uit de CSC database (die bestanden in CSC) kan uitlezen?
Ja, dat wist ik al, ik wil alleen nu een manier vinden om die namen snel over te nemen

Maar eigenlijk heb ik al besloten om het maar met printscreens( tenzij iemand tog een idee heeft) te doen en de namen nog niet over te zetten maar gewoon de printscreens als inhoud te gebruiken.

Dan kan ik die printscreens en die bestanden nu samen op een schijfie zetten en dan heb ik een backup.

Het jammere is dat je die snelkopplingen niet direct op een schijfie kan zetten omdat ze in de map Offline bestanden staan en dat zijn zeg maar alleen verwijzingen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet dan nog even 2000 in de titel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1