-Board: ECS K7S5A 1.0
-AMD Athlon XP 1700+
-512 MB RAM
-ATAPI CD-RW 48X16 [CD-ROM drive]
-Diskettestation
-Maxtor 5T030H3 [Hard drive] (30.73 GB) -- drive 0, s/n T3R2HQHC, rev TAH71DP0, SMART Status: Healthy
-Maxtor 6Y080P0 [Hard drive] (81.96 GB) -- drive 1, s/n Y3HJ25YE, rev YAR41BW0, SMART Status: Healthy
-Intel 21041-Based PCI Ethernet Adapter
-NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 [Display adapter]
-Philips ToUcam Pro Camera; Video
-Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord [Keyboard]
-Win Xp Pro NL
Ik heb sinds kort het volgende probleem:
PC start soms niet op, monitor gaat niet aan en ik krijg dus niet eens de BIOS te zien .
Het systeem start ook op de achtregrond niet door, ik zie dat de HDD led constant brandt, maar geen geratel van HDD activiteit, wat je normaal hoort bij opstarten.
Tevens hoor ik de CD ROM drive constant met intervals van seconden zoeken ( lade is leeg uiteraard).
De enige optie die ik ontdekt heb om het syteem weer op te starten is door een paar sec. de netspanning van de kast te halen( 'de stekker eruit')!
Als ik daarna weer opstart is de BIOS er weer en start windows ook were op.
Alleen is het gekke daarna dat ie de geluidskaart daarna als 'nieuwe hardware'vindt(?)
Je zou zeggen dat die het probleem zou zijn dan, maar dat lijkt me zo onlogisch..?
Ik zou het op prijs stellen als mensen mee willen denken wat de oorzaak is.
Ik denk zelf aan de Voeding, zit ik goed?
Zoja, dan haal ik een nieuwe en controleer of het verholpen is.
Alvast dank voor de hulp!
-AMD Athlon XP 1700+
-512 MB RAM
-ATAPI CD-RW 48X16 [CD-ROM drive]
-Diskettestation
-Maxtor 5T030H3 [Hard drive] (30.73 GB) -- drive 0, s/n T3R2HQHC, rev TAH71DP0, SMART Status: Healthy
-Maxtor 6Y080P0 [Hard drive] (81.96 GB) -- drive 1, s/n Y3HJ25YE, rev YAR41BW0, SMART Status: Healthy
-Intel 21041-Based PCI Ethernet Adapter
-NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 [Display adapter]
-Philips ToUcam Pro Camera; Video
-Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord [Keyboard]
-Win Xp Pro NL
Ik heb sinds kort het volgende probleem:
PC start soms niet op, monitor gaat niet aan en ik krijg dus niet eens de BIOS te zien .
Het systeem start ook op de achtregrond niet door, ik zie dat de HDD led constant brandt, maar geen geratel van HDD activiteit, wat je normaal hoort bij opstarten.
Tevens hoor ik de CD ROM drive constant met intervals van seconden zoeken ( lade is leeg uiteraard).
De enige optie die ik ontdekt heb om het syteem weer op te starten is door een paar sec. de netspanning van de kast te halen( 'de stekker eruit')!
Als ik daarna weer opstart is de BIOS er weer en start windows ook were op.
Alleen is het gekke daarna dat ie de geluidskaart daarna als 'nieuwe hardware'vindt(?)
Je zou zeggen dat die het probleem zou zijn dan, maar dat lijkt me zo onlogisch..?
Ik zou het op prijs stellen als mensen mee willen denken wat de oorzaak is.
Ik denk zelf aan de Voeding, zit ik goed?
Zoja, dan haal ik een nieuwe en controleer of het verholpen is.
Alvast dank voor de hulp!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 22:11 ]