[XP] Installatieprocedure stopt bij hardwarecontrole*

Pagina: 1
Acties:

• jlammertink
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04-2021
Ik heb gisteren red hat geinstalleerd maar vanwege al het gedoe wil ik weer terug gaan naar windows. Maar er is een probleem!: Als ik een eindows installatie cd erin doe en ik heb op enter gedrukt zegt ie: Bezig met controleren van hardware... daarna zou ik een blauw scherm moeten zien waar je schijven kan formateren etc maar dat komt nooit... het scherm blijft zwart

Hoe kan dit? of nog beter: hoe kan ik windows weer installeren na een linux installatie (ik heb dus geen fat of ntfs partities meer en ik heb ook geen diskette drive mocht dat nodig zijn).

Alvast bedankt!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Welke versie van windows gaat het over? Je kunt eventueel booten met een ubuntu-cd om de parititie-tabel en/of mbr te legen, maar meestal ligt dit niet aan linux (ook al zou het helpen, zou een aanwezige partitie-tabel of boot-record het opstarten van een windows-cd niet mogen beinvloeden denk ik).

[ Voor 34% gewijzigd door blaataaps op 02-12-2005 22:14 ]

• jlammertink
windows xp pro gaat het om...

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En omdat dit een windowsprobleem is, een tikje naar de buren :)
En ik zet conform de regeltjes daar even je os in de topictitel :)

• jlammertink
ik moet een diskette gebruiken maar ik heb dus geen diskette drive in mn laptop... (startpost)... hoe kan ik het dan fixen?

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:01
heb je de search al geprobeerd?
googlen helpt.
maak een ultimate boot-cd aan of bartPE, hierop staan tools voor deze klus dacht ik..

gewaarwordingshorizon

• Parasietje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06-2024

Parasietje

linux-geek

Ik heb dit ooit eens gehad met een cd-rom drive. Werkte perfect in XP, enkel de installatie bleef hangen.

Maar ik zie dat je een laptop hebt, dus dat helptniet veel...

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

Pagina: 1