Toon posts:

NVIDIA FX 5500 dual of niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn computer een Nvidia FX 5500 zitten en wil er een extra beeldscherm op aansluiten. Geen kloon, maar daadwerkelijk 2 verschillende beelden, zodat ik op elk scherm een aparte applicatie kan draaien. Kan dit met mijn videokaart of niet?

Ik heb er maar 1 beeldscherm-aansluiting op zitten en heb daarom een vga-splitter kabel gekcoht, maar dan krijg ik alleen hetzelfde beeld op de monitoren...

HELP?

Verwijderd

:D

Er zitten toch 2 aansluitingen op je videokaart? :P

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:35

Aapje

Opel-beun
No offence maar, je hebt een splitter....
Je split het signaal van 1 scherm..

Nou vraag ik me af gaat er een belletje rinkelen zodra ik dit zeg..

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 09:28
de vga-splitter doet precies wat zn naam al doet vermoeden: het ene signaal opsplitsen in 2 dezelfde signalen. Wat jij wilt kan niet als je maar één aansluiting op je videokaart hebt, het gaat dus helaas niet lukken!

smile an everlasting smile

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:56
Sorry nie goed gelezen...

[ Voor 119% gewijzigd door Dark Master op 02-12-2005 22:21 ]

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-07 09:27
Nvidia heeft "dual-head" kaarten daar kun je wel twee verschillende schermen mee aansturen.

Deze techniek word ook wel "twinview" genoemd, ik geloof dat hier een paar dagen geleden nog een topic over was.

[ Voor 47% gewijzigd door harry64 op 02-12-2005 22:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat dacht ik ook al, van die splitter, maar iemand beweerde me dat hij het ook zo gedaan had. Dat dan windows de 2e monitor zou detecteren en zo het beeld gesplit kon worden. Voor die 6 euro wilde ik dat wel even proberen, maar helaas....

Ik heb er wel een tv out opzitten. is er miss een manier om deze op de monitor aan te sluiten om zo dual beeld te krijgen??

sorry kheb er nie zo veel verstand van 8)7

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:56
je achterkant ziet er toch zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.superwarehouse.com/images/products/MSI_FX5500.jpg

:? Dat zijn dus gewoon 2 uitgangen voor een beeldscherm, alleen als je 2 crt's hebt zul je een verloop stukje van dvi naar een analoge uitgang moeten hebben :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sv3n op 02-12-2005 22:38 ]

Last.fm
Films!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-07 23:38
Je kan met DVI-connectoren (vooral bij Matrox) twee beeldschermen aansluiten. Of dit digitaal of analoog gaat weer ik zo even niet.

Misschien kan dit met meerdere merken... Maar 'k heb het nog niet gevonden bij nVidia.

edit:

@ Pinky007 in de post hieronder:
Dan heb je een wat goedkopere uitvoering, kan gebeuren. Probeer 'em te verkopen zou ik zeggen, en haal een ander vergelijkbaar, dan wel beter kaartje.

[ Voor 34% gewijzigd door Shaggy_NL op 02-12-2005 22:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
neej?? die 'gele' uitgang zit er niet op?
bij apparaatbeheer staat toch echt: nvidia fx geforce 5500?
:?

Verwijderd

Ik heb een aantal dagen ook een topic geopend m.b.t. het installeren van een dualscreen, jammergenoeg heeft mijn Geforce 3 ti500 met slechts 1 Ramdac waardoor dat niet mogelijk is.

Volgens mij kan je jouw desktop wel uitbreiden maar dan alleen via TV-out (op een TV dus) aangezien jouw videokaart alleen een VGA en TV-out uitgang hebben. Tenzij er TV-out>VGA converters te krijgen zijn maar daar heb ík nog nooit van gehoord.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wat is het merk van de kaart ? Misschien heb jij een kaart die geen 2 aansluitingen heeft.

Verwijderd

Topicstarter
het is een NVIDIA GEFORCE FX 5500, maar blijkbaar een goedkopere versie ofzo, want in tegenstelling tot wat ik zie op intenret, heeft mijn kaart maar 1 uitgang.. helaas dus...
dan wordt t toch maar een nieuwe kaart kopen ...

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:28
ze willen nast het merk van je chip ook nog weten wie de kaart gemaakt heefd.
(asus, point of view, msi, enz...)

maar met alleen 1 vga aansluiting gaat het igg niet lukken.
ik denk wel dat er tvout naar vga converters zijn maar die zijn vast niet goedkoop en niet goed voor de beeldqualiteit.
Pagina: 1