Toon posts:

[C#.NET] Bestandsnaam van een Windows service uitlezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Mijn vraag is kort en krachtig, hoe lees ik de bestandsnaam (dus de .exe of wat dan ook) uit van een service van Windows? Ik kan wel de DisplayName van de service uitlezen, gewoon de "user friendly name" dmv Service.ServiceName of DisplayName;

Maar hoe lees ik nou de bestandsnaam uit? Ik wil dit graag doen omdat ik een service uit wil lezen zelfs al heeft hij een andere naam.

Heb al gezocht op Google en hier op de GoT Search maar kon niks vinden hierover, alleen dingen over de DisplayName, maar das nou net niet wat ik nodig heb. :)

Alvast bedankt!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
Wat bedoel je precies? Je kunt natuurlijk gewoon in de registry kijken (aangenomen dat de ACLs geen bezwaar zijn)

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Topicstarter
Nou bijvoorbeeld een Apache service ofzo, mensen kunnen die bij het installeren van Apache een eigen service naam geven bijv "Mijn Apache server", maar de service bestands naam is en blijft "apache.exe" en ik wil dat "apache.exe" uitlezen, niet de ServiceName.

En waar moet ik in het registry zijn voor de services?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 21:52 ]

Verwijderd

Volgens mij is dat gewoon hetzelfde als het uitlezen van de .exe-naam van een 'gewone' applicatie.
Dus als je daar op zoekt, zul je vast meer hits krijgen...

Zit standaard in .NET-framework.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 22:25 ]

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

(using System.Management)
C#:
1
2
3
4
5
string serviceName = "Dnscache"; // voorbeeld, = ServiceController.ServiceName
ManagementObject wmiService;
wmiService = new ManagementObject("Win32_Service.Name='" + serviceName + "'");
wmiService.Get();
string path = (string)wmiService["pathName"];

(Via ServiceController.GetServices)

Eventuele parameters komen trouwens ook in het pad, het is dus niet puur de executable (kan niet met deze WMI code) maar die kun je er zelf wel uithalen.

[ Voor 6% gewijzigd door madwizard op 02-12-2005 22:52 ]

www.madwizard.org

Verwijderd

Topicstarter
Ah bedankt das inderdaad wat ik zocht!! :D
Pagina: 1