Toon posts:

[XP] PC dichtgooien, alleen 1 programma voor user? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een wat algemene vraag, misschien heeft iemand een brilliant idee of een goede tip.

Wij willen in ons clubgebouw een pc plaatsen met een hoop muziek erop, we sluiten deze aan op de stereoinstallatie.

Omdat wij ons gebouw regelmatig verhuren had ik het volgende plan.

De huurders kunnen gebruik maken van deze muziek pc, echter het moet zo zijn dat als de huurder de computer aanzetten en inloggen (weet nog niet hoe of wat) zij meteen terecht komen in het muziek programma, en muziek kunnen draaien. Echter zij mogen alleen in het muziekprogramma kunnen, verder mogen ze niks.

Wij zelf hebben natuurlijk wel alle mogelijkheden van de computer.

Je voelt de vraag al aankomen: Wie weet er een goede oplossing?

Alvast bedankt!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Welke OS? Welk muziek programma? Geef eens wat info.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26

JdM

Humbled

Edmund schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 20:21:
Welke OS? Welk muziek programma? Geef eens wat info.
Dat is nou juist de vraag van de TS :?

Ik weet niet of je wat in media center kan instellen, weet wel dat daar een leuke muziekfeature in zit, maar of dat ook zo is in te stellen dat alleen dat muziekprogramma open gaat weet ik niet.

Verwijderd

Ik vermoet dat het onder windows moet.
windows is zo te beveiligen dat zei alleen het muziek programma mogen gebruiken en eventueel alleen de pc kunnen uit zetten.

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
JdM schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 20:23:
[...]

Dat is nou juist de vraag van de TS :?

Ik weet niet of je wat in media center kan instellen, weet wel dat daar een leuke muziekfeature in zit, maar of dat ook zo is in te stellen dat alleen dat muziekprogramma open gaat weet ik niet.
Sorry. Ik las het fout. Ik las dat er al een pc was, mijn fout. Maarja, dan blijft de vraag welke pc heb je of moet je er nog 1 kopen?

Er zijn ook programma's (pcdj red zo uit mijn hoofd). Die meteen opstarten, je komt dan nieteens in windows.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm het idee van Tux19 spreekt me opzich wel aan.
Hoe gaat dit in zijn werk, windows beveiligen zodat zij alleen het muziek programma kunnen gebruiken en kunnen afsluiten?

We willen gaan werken met windows xp prof.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
gewoon in de beheersuite voor beheerders , kan je ook gebruikers profielen helemaal aanpassen , timmer dat helemaal dicht , dat ze alleen maar bestanden uit een bepaalde map kunnen lezen en niets verder kunnen openen.
zorg ervoor dat bij t opstarten explorer.exe niet word gestart, en zet het muziekprogramma naar keuze
(BPM is hiervoor aan te raden) bij autostart.

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats je topic even naar het juiste subforum; en pas je topictitel nog even aan. Let er in het vervolg zelf even op dat je dat goed aanpakt :)

Muziek PC > [XP] PC dichtgooien, alleen 1 programma voor user? *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-01 19:26
Probeer eens de Microsoft Shared Computer Toolkit, te vinden op http://www.microsoft.com/windowsxp/sharedaccess/default.mspx
Pagina: 1