Muis stoort op boxen...

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:05

sus

is druk :+

Topicstarter
Als ik lekker aan het pjoeteren ben, hoor ik door mijn boxen een soort van gekraak. Eerst bestede ik hier geen aandacht aan. Na een paar dagen is het echter vrij irritant geworden.

Ik heb nu ontdekt dat als ik met mijn muis beweeg dat irri geluid uit mijn boxen komt. Als ik niet beweeg -> geen geluid.

Als ik de boxen uit zet is er ook niets aan de hand.

Wat is hier aan de hand :?:?:?
En wat kan ik er aan doen.

Boxen: 280 Watt merkloos
Kaart: SB PCI 128
Muis : Logitech Wheelmouse
p200@250
windows 98 SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meibok
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

Dat heb ik ook: gekraak met een SB128!
Ik heb er een MS usb muis aan hangen. USB controller en de SB128 hangen allebei aan dezelfde interrupt. Ik speculeer dat dat er wel mee te maken zal hebben.

Ik dacht al dat ik de enige was.
Volgens mij is dit gewoon een niet zo sterke kaart met niet zo sterke drivers ofzo want met mijn vortex2 had ik never nooit niet problemen.
(nee niet verkocht tegen een sb128, mijn pc heb ik verkocht en zit nu tijdelijk op de pc van mijn vriendin)

Anyway probeer eens of je de kaart een eigen interrupt kunt geven..
suc6

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13611

Huh, nooit van gehoord. Bedoel je dat de scroll van je muis lawaai maakt op je boxen of je hele muis ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meibok
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

Ja als je met je muis beweegt/scrollt/klikt hoor je dat over de speakers.
Ik dacht eerst dat mijn muis geolied :) moest worden maar het kwam echt uit de speakers.

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13611

Raar, heb zelf ook een SB 128, no problemo's met de logitech pilot wheelmouse plus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
probeer eens in de volumeinstelling van windows het cd-rom geluid helemaal uit te zetten... is het geluid er dan nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Laatst online: 16-04 23:54
Dit probleem heeft helemaal niets met de combi van geluidskaart en muis te maken. Het probleem zit em in de magnetische velden van het muiskabeltje dat in de buurt van de geluidskabels komen. Althans, dat is bij mij de oorzaak. Als ik beide kabels helemaal rechtgelegd zodat ze niet meer gekruld zijn en niet meer over elkaar liggen is het geluid weg. Dit heb ik geprobeerd op 4 verschillende systemen, en bij allevier was het de oplossing.

En andere oplossing is een geluidssnoer met koperen mantel kopen. :):):)

De systemen waar ik het op getest heb zijn:
TB900 SB-Live! Met Logitech Mouseman met scrollwiel.
P3500 SB-Live! Met Logitech Mouseman drieknops.
K6-2300 SB16 met standaard muisje van fl 7,50
P166MMX SB16 met standaard muisje van fl 7,50

Oh, ja. Het waren ook vier verschillende boxen:
1x Stereo met 2x40 Watt
1x Yamaha standaard boxjes
2x Philips standaard boxjes

Grtz,

Kalizec

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 12:46

Abu

Abu!

Zit je geluidskaart vlak bij je videokaart in de kast? Dan moet je hem zo ver mogelijk van je videokaart af zetten. Dat wil volgens mij ook nog wel eens helpen, maar zeker weten doe ik het niet.

Insanus sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Laatst online: 16-04 23:54
Bij mij zitten er 5 PCI sloten tussen mijn Live en mijn GF2. Dus ook dat valt af.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Laatst online: 16:05

sus

is druk :+

Topicstarter
Dat met dat kabeltje werkt :):):)

Mijn kabeltje ligt gewoon langs de box. Nu ligt hij langs mijn monitor en ben van het lawaai af. Okee dan :):):)

Kan ik weer lekker rustig GoTten.

Thanks
Pagina: 1